מאזדה CX-30
מאזדה תחשוף בטוקיו את הרכב החשמלי הראשון שלה
מאזדה CX-30
מאזדה תחשוף בטוקיו את הרכב החשמלי הראשון שלה

מאזדה תחשוף בתערוכת טוקיו 2019 את הרכב החשמלי הראשון שלה, כולל בגרסה עם מאריך טווח.

 

מאזדה מכריזה היום באופן רשמי כי היא תחשוף בתערוכת טוקיו הקרובה (24.10.2019) את הרכב החשמלי הראשון שלה. לא מדובר בקונספט אלא ברכב המוכן לייצור סדרתי מלא.

 

הרכב החשמלי אותו מאזדה תחשוף בתערוכה הוא לא גרסת הנעה חשמלית לדגם מוכר אלא דגם חדש לחלוטין. הדגם שיוצג יהווה את יריית הפתיחה של מאזדה לעידן של הנעה מבוססת סוללות, בין אם בדגמים היברידיים רגילים, פלאג-אין ועד לחשמלי מלא.

 

בניגוד ליצרנים אחרים מאזדה נקטה בגישה גלובלית בפיתוח הרכב החשמלי שלה, כלומר עבור מאזדה חשובה הפחתה גלובלית של פליטת מזהמים (CO2 בעיקר) ולא רק מקומית - נקודת מבט מהבאר לגלגל. זו לדוגמה הסיבה שמאזדה מאמינה שעדיף להשתמש בסוללה בקיבולת קטנה יחסית במקום סוללה גדולה ואותה לשלב עם מנוע בנזין כמאריך טווח במדינות בהן ייצור החשמל נקי יחסית או לשווק במדינות בהן עיקר ייצור החשמלי הוא ממקורות מזהים (כמו פחם) רק דגמים היברידיים ולא דגמים חשמליים מלאים.

מאזדה הציגה לאחרונה רכב ניסוי (e-TPV) המבוסס על מאזדה CX-30 ומצויד בסוללה בקיבולת של 35.5kWh ובמנוע בנזין 2.0 ליטר 143 כ"ס כמאריך טווח. הרכב החשמלי שמאזדה תחשוף בטוקיו, צפוי לעשות שימוש במנוע רוטורי כמאריך טווח ולא באחד המנועים המוכרים של היצרן.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.