מזדה חושפת את הנתונים הטכניים של מנוע הדיזל החדשה שלה, SKYACTIV-D 1.5, אשר יוצע עם מאזדה 2 החדשה בסוף השנה.

מאזדה האזומי קונספט

בתערוכת ז'נבה האחרונה, מאזדה הציגה את הקונספט האזומי כקדימון למאזדה 2 החדשה אשר תוצג בגרסת הייצור לקראת סוף השנה. יחד עם הקונספט, מאזדה חשפה את מנוע הדיזל החדש מסדרת SkyActiv-D שישרת את הדגם וכעת, מאזדה חושפת את הנתונים הטכניים של מנוע זה.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

 

מנוע הטורבו דיזל החדש בנפח 1.5 ליטר, עושה שימוש בטכנולוגיית SKYACTIV העדכנית של מאזדה. בעוד במנועי הבנזין מסדרת SKY-G, מאזדה העלתה את יחס הדחיסה לטובת נצילות גבוה יותר, במנועי הדיזל שלה מסדרת SKY-D, היא הורידה את יחס הדחיסה לכדי 14.8:1 כאשר יחס הדחיסה במנוע דיזל ממוצע עומד על כ-16:1. יחס הדחיסה הנמוך הזה אפשר למאזדה להפחית משמעותית את פליטת המזהמים הנשימתיים (NOX) ללא צורך בשימוש במסנן חלקיקים יקר (מאוד). זהו יחס הדחיסה הנמוך ביותר מבין מנועי הדיזל בנפח הקטן מ-2.0 ליטר.

 

למרות יחס הדחיסה הנמוך ובזכות שימוש בטכנולוגיה מתקדמת למנועי דיזל, למנוע נתונים מכובדים למדי עם הספק מרבי של 105 כ"ס ב-4,000 סל"ד ומומנט מרבי של 25.5 קג"מ המתקבל בין 1,500-2,500 סל"ד. מאזדה לא מציינת את נתוני ביצועים או צריכת דלק, אך מציינת שעם מנוע זה מאזדה 2 תהיה חסכונית במיוחד ואנחנו בהחלט יכולים לצפות לצריכת דלק משולבת של כ-30 ק"מ לליטר. מנוע זה ישרת בעתיד גם את מאזדה 3 ומאזדה 6.

 

המנוע ישודך לתיבת הילוכים ידנית SKYACTIV-MT או שישה הילוכים אוטו' SKYACTIV-DRIVE וכן למערכת עצור סע (i-stop) וכאופציה למערכת בלימה רגנרטיבית מבוססת קבל (i-ELOOPׂ).

 

מנוע נוסף שישרת את הדגם הוא מנוע 1.5 ליטר SKY-G המשרת את מאזדה 3, אך בהספק מופחת (ההספק המקורי למעשה) של 100 כ"ס.

 

תגובות (2)

This comment was minimized by the moderator on the site

מי צריך חשמלית ?

This comment was minimized by the moderator on the site

חבל שדגם הדיזל לא יגיע לארץ כמו תמיד....

There are no comments posted here yet

השאירו את תגובותיכם

מצורפים (0 / 3)
Share Your Location