2019 מאזדה 3 החדשה
מאזדה 3 החדשה - רוצה להיות פרימיום.
2019 מאזדה 3 החדשה
מאזדה 3 החדשה - רוצה להיות פרימיום.

מאזדה 3 החדשה מצוידת במנוע 2.0 ליטר Skyactiv-X החדש, בתא נוסעים איכותי ושקט יותר ובשפע של טכנולוגיה מתקדמת.

 

מאזדה חושפת בלוס אנג׳לס את מאזדה 3 החדשה, דור רביעי למשפחתית האצ׳בק וסדאן של החברה הזוכה לשפת עיצוב חדשה, מנועים חדשים Skyactiv-X ולשפע של מערכות מתקדמות. בשלב זה מאזדה לא חושפת את כל הפרטים הטכניים על ה-3 החדשה. את מאזדה 3 החדשה אנחנו צפויים לפגוש בישראל במהלך הרבעון השלישי של 2019.

 

מאזדה 3 החדשה תהיה הדגם הראשון במאזדה לעשות שימוש במנוע Skyactiv-X החדש בנפח של 2.0 ליטר, מנוע העושה שימוש בהצתה עצמית מבוקרת של תערובת הדלק-אוויר (SCCI) בדומה למנועי דיזל, טכנולוגיה המשלבת לפי מאזדה את הטוב שבמנועי הדיזל במנוע בנזין.

 

2019 מאזדה 3 סדאן החדשה
מאזדה 3 סדאן החדשה.

בשלב זה מאזדה לא חושפת את הנתונים הטכניים של המנוע החדש, אך היא כן מציינת כי למנוע החדש יהיה הספק ומומנט גבוהים משמעותית ממנוע SKY-G בנפח מקביל, לצד שיפור של כ-20% בצריכת הדלק בתנאי אמת. את השיפור המשמעותי בצריכת הדלק המנוע משיג גם באמצעות השידוך למערכת מיקרו היברידית (M Hybrid) במתח של 24V עם מנוע חשמלי המסייע למנוע הבנזין בעת הצורך.

 

2019 מאזדה 3 החדשה האצ׳בק
עיצוב מלוטש.

 

מנועים נוספים שיוצעו עם הדגם הם גרסאות משופרות למנועים המוכרים, 2.0 ליטר ו-1.5 ליטר Skyavtic-G, וכן מנוע דיזל 1.8 ליטר Skyactiv-D, גם הם משודכים - כאופציה - לאותה מערכת מיקרו-היברידית. בשוק האמריקאי הדגם ישווק גם עם מנוע 2.5 ליטר Sky-G.

 

פחות רלוונטי לישראל, אך גרסאות ההנעה הכפולה של מאזדה 3 זכו למערכת הנעה כפולה חדשה, i-Activ AWD, המשתלבת במערכת GVC Plus העדכנית שתוצע כסטנדרט בכל הדגמים. למי שזקוק לתזכורת, נזכיר כי מערכת GVC מסוגלת לייצר שינויים מהירים במנוע ובכך להעביר משקל קדימה בעת הפניית ההגה לטובת חידוד ההיגוי. מה שפחות חיובי הוא שהמתלה האחורי הוא בתצורת מוט פיתול ולא רב חיבורי, אך אם למרצדס A קלאס מותר אז גם למאזדה.

 

2019 מאזדה 3 החדשה תא הנוסעים
תא הנוסעים מרשים למראה שקט ואיכותי יותר.

בתא הנוסעים החדש והנאה, מאזדה מבטיחה שהנוסעים והנהג ייהנו ממושבים נוחים במיוחד התומכים היטב בגב, יחד עם שיפור משמעותי בבידוד הרעשים והפחתה של רעידות העוברות למרכב. הנהג ייהנה בנוסף מגלגל הגה בעל טווח כיוון משופר. במרכז הדשבורד נמצא מערכת מולטימדיה ״8.8 חדש עם מסך צף ומערכת שליטה חדשה בין המושבים. המערכת כולל אנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי ובמאזדה מציינים כי הרמקולים ברכב, 8 במספר, הותקנו לאחר מחקר מעמיק בכדי להעניק לנוסעים איכות שמע אופטימלית.

בתחום הבטיחות, מעבר לפלטפורמה משודרגת וקשיחה יותר מזו של הדגם היוצא (Skyactiv Vehicle Architecture) שתציע רמה גבוהה יותר של בטיחות פאסיבית, מאזדה שדרגה את מפרט הבטיחות האקטיבי של הדגם עם מערכת i-Activsense מהדור החדש. המערכת כוללת כעת גם התראה על רכב חוצה מלפנים, לאותם מקרים בהם הראות לצדדים מוגבלת, חיישנים בקדמת הרכב יזהירו את הנהג מרכב מתקרב. בנוסף נמצא בקרת שיוט אדפטיבית עם תמיכה בנסיעה בפקקי תנועה - שליטה על ההיגוי, בלימה ותאוצה במהירויות נמוכות (CTS).

 

2019 מאזדה 3 האצ׳בק החדשה
מאזדה 3 החדשה.

מערכת חדשה נוספת היא מערכת בקרת ערנות נהג. באמצעות מצלמת IR LED המערכת סורקת את גודל האישונים של הנהג, מספר המצמוצים ואת זווית הראש והפה בכדי לקבוע את מידת הערנות של הנהג ולהתריעה בהתאם. 

 

למאזדה 3 סדאן החדשה (בגרסה אמריקאית) אורך של 4,662 מ״מ, רוחב של 1,797 מ״מ וגובה של 1,445 מ״מ, לדגם החמש דלתות האצ׳בק אורך של 4,459 מ״מ, רוחב זהה וגובה של 1,440 מ״מ. לשני הדגמים בסיס גלגלים של 2,725 מ״מ. לעומת הדגם הנוכחי מודבר בתוספת של 82 מ״מ לאורך בדגם הסדאן ו-קיצור של 11 מ״מ בדגם ההאצ׳בק יחד עם הנמכה של 25 מ״מ. בשתי גרסאות המרכב לבסיס הגלגלים נוספו 25 מ״מ.

 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 25

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.