מנוע Skyactiv-X המתקדם הוא מנוע 2.0 ליטר עם 180 כ"ס אותו נפגוש בישראל עם מאזדה 3 החדשה בהמשך השנה.

 

כארבעה חודשים לאחר שחשפה את מאזדה 3 החדשה, מאזדה חושפת כעת את מנוע Skyactiv-X המהפכני שלה אותו היא תחל לשווק באירופה עם מאזדה 3 החדשה כבר בקרוב - אצלנו בהמשך השנה.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

 

מנוע Skyactiv-X הראשון של מאזדה הוא מנוע בנפח 2.0 ליטר בהספק מרבי של 180 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 22.8 קג"מ ב-3,000 סל"ד. מאזדה מציינת כי עם מנוע זה למאזדה 3 החדשה פליטת CO2 נמוכה של 96 גרם/ק"מ וצריכת דלק משולבת של 23.2 ק"מ לליטר או 19.2 ק"מ לליטר - בדגם סדאן עם תיבת הילוכים ידנית או אוטומטית בהתאמה. נתונים אלו הם בהתאם לתקן NDEC (שהוא עדיין התקן המחייב בישראל), טבלה מלאה מצורפת בהמשך הידיעה כולל נתוני תקן WLTP העדכני המציג נתוני צריכה ריאליים יותר. נתון התאוצה 0-100 קמ"ש עומד על 8.6 שניות והמהירות המרבית על 216 קמ"ש -  נתונים זהים לדגם הסדאן והחמש דלתות.

 

2019 מאזדה 3 החדשה
מאזדה 3 סדאן החדשה.

מנוע ה-2.0 ליטר SKYACTIV-G של הדגם הנוכחי, לשם ההשוואה, מייצר 165 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-21.4 קג"מ ב-4,000 סל"ד, כלומר למנוע החדש לא רק הספק ומומנט גבוהים יותר אלא גם רצועת כוח רחבה יותר. למרות השיפור בהספק, צריכת הדלק עם המנוע החדש חסכונית יותר בכ-10%, פחות מה-30% שמאזדה הבטיחה בעבר. 

 

מנוע Skyactiv-X של מאזדה הוא מנוע העושה שימוש בטכנולוגיית SPCCI - Spark Plug Controlled Compression Ignition עליה מאזדה עבדה במשך מספר שנים, טכנולוגיית המשלבת לראשונה בעולם (באופן מסחרי) את הצתת תערובת הדלק אוויר באמצעות דחיסה כמו במנועי דיזל והצתה נשלטת באמצעות ניצוץ במנועי בנזין. למנוע יחס דחיסה גבוה במיוחד של 16.3:1, זאת לעומת 13:1 או 14:1 בדור הנוכחי של מנועי Skyactiv-G - יחס דחיסה גבוה יותר תורם לנצילות גבוהה יותר של המנוע.

 

2019 מאזדה 3 החדשה תא הנוסעים
תא הנוסעים של מאזדה 3 החדשה.

מאזדה 3 Skyactiv-X מצוידת בנוסף במערכת מיקרו-היברידית (M Hybrid) במתח של 24V, מערכת המסייעת למנוע בעת הצורך ומשמשת כמערכת עצור/סע מתקדמת המאפשרת כיבוי המנוע בגלישה לעצירה כבר מ-20 קמ"ש.

 

מנוע Skyactiv-X החדש יוצע בכל גרסאות המרכב של מאזדה 3 ולקוחות הדגם יוכלו לבחור בין תיבת 6 הילוכים ידנית או אוטומטית וכן באופציה למערכת הנעה כפולה i-Activ בדגם החמש דלתות האצ'בק.

 

מאזדה 3 SKYACTIV-X טבלת צריכת דלק
מאזדה 3 SKYACTIV-X - נתוני צריכת דלק.

תגובות (10)

This comment was minimized by the moderator on the site

לא מבין אתכם, בכתבות הקודמות אמרתם שיהיה לה מנוע 2000 סמק עם 120 כ"ס אז איך פתאום השתנו הדברים?

This comment was minimized by the moderator on the site

יהיה שני דגמים, אחד עם מנוע שהוא לא x וחלש יותר ואחד X שמעלה יותר.

This comment was minimized by the moderator on the site

ל-1 - הם רשמו 132 כ"ס ולא 120" - במפרט שמאזדה הוציאו רשום KW132 זה לא כ"ס זה משתווה ל-180PS
בקיצור חובבנים לא ידעו מה הם קוראים בכלל.

This comment was minimized by the moderator on the site

רכב מרשים ויפה עם נתונים מצויינים, עכשיו נקווה שהיבואן יתמחר בצורה הוגנת את הרכב.

This comment was minimized by the moderator on the site

שיביאו עם גלגל טוב שהולך ברוב הרכבים היום 225/45/17
(לא ה215 הדק שהולך עם החישוק של ה18)
מולטימדיה מקורית ושמונה רמקולים כמו בחו"ל
המנוע החדש + המנוע העזר החשמלי למי שרוצה להוסיף
עד 140 אלף לגרסה...

שיביאו עם גלגל טוב שהולך ברוב הרכבים היום 225/45/17
(לא ה215 הדק שהולך עם החישוק של ה18)
מולטימדיה מקורית ושמונה רמקולים כמו בחו"ל
המנוע החדש + המנוע העזר החשמלי למי שרוצה להוסיף
עד 140 אלף לגרסה המאובזרת ביותר + מערכות בטיחות מתקדמות לכל רמות הגימור
מאזדה תחזור בגדול לשוק בארץ.

המשך קריאה
This comment was minimized by the moderator on the site

השאלה מתי הדגמים של מאזדה 3 יגיעו לארץ ומתי ה-x יגיע לארץ?..

This comment was minimized by the moderator on the site

שיעבור כבר למנועי טורבו אלוהים כמה אפשר עם העגלות האלה. מנועי 2 ליטר בקושי שווים למנועי 1.2 של VW.

This comment was minimized by the moderator on the site

ה 1.2 אפילו לא קרובים מבחינת ביצועים ל 3 165 כ"ס כבעלים של שתיהם ... אוקטביה 1.4 שוות ערך מבחינת כוח ל3 עם מנוע 2.0

This comment was minimized by the moderator on the site

רק חשמלי

There are no comments posted here yet
הצג תגובות נוספות

השאירו את תגובותיכם

מצורפים (0 / 3)
Share Your Location