טויוטה יאריס GR
טויוטה יאריס GR.
טויוטה יאריס GR
טויוטה יאריס GR.

היאריס GR, שתוצג בחודש הבא, נושאת בחזיתה מנוע 1.6 ליטר שלושה צילינדרים טורבו בהספק של מעל ל-250 כ"ס.

 

טויוטה ממשיכה לספק לנו פרטים על היאריס GR, מכונית הביצועים המבוססת על היאריס החדשה שהיא סוג של הומולוגציה חוקית לכביש של מכונית הראלי של טויוטה המבוססת על היאריס החדשה. אל העיצוב החיצוני המלהיב של הדגם נחשפו לאחרונה בתמונות שדלפו לרשת, כעת אנחנו נחשפים אל הפרטים הטכניים והם מלהיבים עוד יותר.

 

היאריס GR נועדה להיות מכונית של כיף, כזו שיכולה לנסוע מהר לא רק על הכביש אלא גם על דרכי עפר, כיאה למכונית שהשורשים שלה מגיעים ממכונית המשתתפת במרוצי ה-WRC. בכדי שהמכונית הזו תהיה כיפית לנהיגה, טויוטה דאגה עד כמה שניתן ממשקל המכונית, כך לדוגמה מערכת ההנעה הכפולה של הדגם לא כוללת דיפרנציאל מרכזי כבד המחלק את הכוח באופן רציף בין הציר הקדמי לאחורי, במקום זה ישנה תיבת העברה קל משקל לפני הציר האחורי (High-performance couplings) האחראית על חלוקת הכוח לגלגלים האחוריים ביחס קבוע. לרשות הנהג בחירה מבין שלושה מצבים: יחס הנעה של 60:40 לטובת הציר הקדמי, יחס ספורטיבי של 30:70 ויחס של 50:50 לנהיגת מסלול.

 

טויוטה יאריס GR
מנוע 1.6 ליטר שלושה צילינדרים טורבו.

גם המנוע של הדגם נבחר משיקולי משקל (ומקום בתא המנוע). במקום לעשות שימוש במנוע קיים, טויוטה פיתחה עבור הדגם מנוע שלושה צילינדרים טורבו בנפח של 1.6 ליטר ולפי המהנדס הראשי של הדגם (Naohiko Saito) זה מנוע ה-1.6 ליטר הקל והחזק בעולם כיום. לפי טויוטה המנוע יספק מעל ל-250 כ"ס ו-36.7 קג"מ, אלו נתונים המציבים את הדגם מעל המקובל בסגמנט, פולו GTI לדוגמה מצוידת במנוע 2.0 ליטר טורבו עם 200 כ"ס ו-32.6 קג"מ. המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית בלבד, גם זה בעיקר משיקולי משקל אך גם כי זה פשוט יותר מערב ומהנה, גם אם קצת פחות מהיר מתיבה אוטומטית כפולת מצמד. עם נתונים כאלו, הדגם צפוי להשיג נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של פחות מ-6.0 שניות.

 

מתלה קורת הפיתול של היאריס הרגילה הוחלף במתלה מסוג עצמות עצה כפולות, מהלך שנועד לאפשר העברה של ציר הנעה לגלגלים האחוריים. היאריס GR לא תוצע עם בולמים אדפטיביים (טוב שכך) ומאחורי חישוקי ה-"18 של הדגם נמצא מערכת בלימה משודרגת עם קליפרים בעלי 4 בוכנות מלפנים ו-2 מאחור.

היאריס GR עושה רושם של מכונית מיוחדת ומלהיבה ובניגוד ליאריס GRMN היוצאת ששווקה במהדורה מוגבלת של מספר מאות יחידות, את היאריס GR טויוטה מתכננת להציע במספר אלפי יחידות, אך אל תצפו למחיר עממי. ההנעה הכפולה, מרכב השלוש דלתות הייחודי, הגג עשוי הקרבון, המנוע שפותח במיוחד עבור הדגם ועוד, כל אלו גוזרים על הדגם תג מחיר הצפוי להיות דומה יותר למחירה של הגולף GTI מאשר הפולו GTI.

 

טויוטה תחשוף את היאריס GR בחודש הבא בטוקיו.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 7

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.