2021 קיה סטוניק
קיה סטוניק מתחדש.
2021 קיה סטוניק
קיה סטוניק מתחדש.

קיה מעניקה לקרוסאובר העירוני שלה, קיה סטוניק, מתיחת פנים הכוללת עדכון קל לעיצוב החיצוני, מנועים חדשים עם מערכת מיקרו-היברידית 48V ותוספת של מערכות בטיחות מתקדמות. כל השינויים האלו היו צפויים שכן הסטוניק מבוסס על הריו שהוצגה לאחרונה גם היא לאחר מתיחת פנים.

 

את השינוי הויזואלי הבולט ביותר בסטוניק 2021 נמצא בחזית הדגם עם עיצוב חדש לפנסי החזית (LED) הכוללים חתימת תאורה חדשה בסגנון קיה אקסיד. בנוסף נמצא גם עדכון קל לגריל הקדמי ולפנסי הערפל, עיצובים חדשים לחישוקי הגלגלים בקוטר "16 וכן מבחר נוסף של צבעים חדשים למרכב.

שינוי משמעותי יותר נמצא מתחת למכסה המנוע, שם קיה התקינה מנוע 1.0 ליטר שלושה צילינדרים טורבו חדש מסדרת Smartstream המחליף את מנוע ה-1.0 טורבו של הדגם הנוכחי. המנוע החדש מצויד במערכת תזמון שסתומים רציפה CVVD מתקדמת המאפשרת למנוע להשיג נצילות גבוהה במיוחד שלא על חשבון הביצועים. המנוע החדש מייצר הספק זהה למנוע היוצא, 100 כ"ס או 120 כ"ס, אך בגרסה החזקה יותר המומנט המרבי עומד כעת על 20.4 קג"מ - לעומת 17.5 קג"מ במנוע הקודם.

 

2021 קיה סטוניק תא הנוסעים
גימור מעודכן ומערכת מולטימדיה חדשה.

בנוסף לכך, את המנוע החדש אפשר לקבל בגרסת EcoDynamics+ החסכונית יותר בה מוצמדת למנוע הבנזין מערכת מיקרו-היברידית 48V המאפשרת חיסכון נוסף בצריכת הדלק והפחתה של פליטת מזהמים. את המנוע החדש ניתן לשדך לתיבת 7 הילוכים DCT כפולת מצמדים או לתיבת 6 הילוכים ידנית חדשה iMT עם מצמד רובוטי, כלומר דוושת המצמד חשמלית ותפעול המצמד מבוצע באמצעות מפעיל חשמלי. זה נועד לאפשר לדגם לנתק ולכבות את המנוע בגלישה בכביש המהיר (עד 125 קמ"ש) בזכות המערכת המיקרו-היברידית. הפונקציה הזו קיימת גם בתיבת ה-DCT והמנוע חוזר לפעולה בכל לחיצה על הבלמים, דוושת התאוצה או המצמד במקרה של התיבה הידנית.

 

2021 קיה סטוניק החדשה
מנוע 1.0 ליטר טורבו חדש לחלוטין עם אופציה לתוספת של מערכת מיקרו-היברידית.

בנוסף למנוע ה-1.0 טורבו החדש קיה מצרפת לסטוניק מנוע בסיס חדש, 1.2 ליטר עם 84 כ"ס. זה מנוע חדש שהוצג לאחרונה גם עם הפיקנטו 2021 המחודשת ומשרת כיום את ה-i10 של יונדאי. מנוע זה משודך לתיבת הילוכים ידנית בלבד.

 

השינויים הויזואליים בתא הנוסעים צנועים יחסית וכמו בריו המחודשת, גם כאן נמצא מערכת מולטימדיה חדשה עם מסך מגע "8 במקום "7 בדגם הנוכחי, תפעול קולי טבעי, מסך "4.2 חדש בלוח המחוונים, פס קישוט חדש לאורך הדשבורד ועוד. מערכת המולטימדיה החדשה מתקדמת למדי ועושה שימוש בדור החדש של שירותי הרשת UVO של קיה, אך כמו אצל יצרנים אחרים רבים אלו שירותים שלא רלוונטיים לשוק המקומי שלנו. מה שכן תקבלו זה אפשרות לחיבור מספר מכשירים בו זמנית וכמובן הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי.

 

2021 קיה סטוניק
2021 קיה סטוניק.

גם תחום הבטיחות בסטוניק 2021 זכה להתייחסות כך שכעת מערכת הבלימה האוטונומית כוללת גם זיהוי רוכבי אופניים, נמצא גם ניטור שטח מת, בקרת שיוט אדפטיבית (עד 180 קמ"ש), שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, היגוי אקטיבי למניעה של התנגשות בעת מעבר נתיב, מערכת התראה על בדיקת המושב האחורי בסיום נסיעה ועוד.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 7

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.