קיה חושפת היום (ד') בבכורה עולמית את דגמי 2022 המחודשים של הסיד לאחר שהעניקה להם מתיחת פנים הכוללת עדכון מקיף במיוחד לעיצוב החיצוני, שדרוג טכנולוגי עם מערכת מולטימדיה חדשה ומתקדמת יותר, יחידות הנעה מעודכנות הנעזרות במערכת מיקרו-הבירידית ומפרט מעודכן של מערכות בטיחות מתקדמות.

 

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

את המראה המאופק יחסית של הדגם היוצא מחליף מראה מוחצן, מודרני וספורטיבי יותר שהושג באמצעות עיצוב חדש לחלוטין לחזית הדגם עם גריל גדול ובולט יותר המציג פרשנות מודרנית לגריל "אף הנמר" של קיה לצד כונסי אוויר גדולים, אמיתיים ומזוייפים, בתחתית הפגוש. כונסי האוויר בצידי הפגוש הקדמי נחצים באמצעות פס שחור היוצר מראה של כנף קדמית תלויה כמו ברכבי מרוץ.

 

2022 קיה סיד GT ליין החדשה
קיה סיד GT ליין החדשה.

בנוסף נמצא יחידות תאורה חדשות בפנסים הראשיים, LED כסטנדרט, עם חתימת תאורה חדשה בצורת 3 ראשי חצים, עיצובים חדשים לחישוקי הגלגלים בגדלים של "16 עד "18 ועיצוב מעודכן לפנסים מאחור בכל הגרסאות. הסיד 5 דלתות האצ'בק בדגם GT ליין או בדגם הביצועים GT הפנסים האחוריים מעוצבים בצורת חלת דבש המורכבת מ-48 נורות LED ומאפשרת תאורת מחוונים דינמית. כמובן שבכל הגרסאות של הסיד נמצא את הלוגו החדש של קיה.

 

מתיחת הפנים כוללת את כל גרסאות המרכב של הסיד, חמש דלתות האצ'בק, פרו-סיד בתצורת שוטינג ברייק ואת דגם הסטיישן אותו ניתן לקבל גם בגרסת פלאג-אין עם אותה יחידת הנעה של הנירו פלאג-אין. השיווק של הדגמים המחודשים באירופה יחל ברבעון האחרון של 2021.

 

2022 קיה סיד החדשה תא הנוסעים
מולטימדיה חדשה ומתקדמת יותר.

בתא הנוסעים של הסיד החדשה השינויים פחות דרמטיים, יש ריפודים חדשים ופה ושם קצת גימור מעודכן, יש לוח מחוונים דיגיטלי "12.3 עם גרפיקה מעודכנת והשינוי הבולט ביותר הוא מערכת המולטימדיה "10.25 החדשה ("8 בדגמי הבסיס) עם עדכוני OTA, חיבור אלחוטי לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי ועוד. המערכת מאפשרת גם חיבור לאפליקציה הסלולרית של קיה המאפשרת את איתור הרכב, הפעלת מצב "נהג מחנה" (Valet), יצירת פרופיל אישי לכל נהג שניתן להעביר ולהפעיל בכל רכב אחר של קיה, הכנסת יעדים למערכת הניווט ישירות מיומן הפגישות, המשך הניווט ביציאה מהרכב ועוד. בדגם הפלאג-אין האפליקציה מאפשרת את ניהול הטעינה או הפעלה מרחוק של בקרת האקלים.

 

2022 קיה פרו סיד GT
קיה פרו-סיד GT המחודשת.

בתחום ההנעה, הסיד החדשה מקבלת את כל יחידות ההנעה העדכניות של קיה, חלקן כבר הוצגו עם הסיד היוצת כמו מנוע ה-1.5 ליטר טורבו 160 כ"ס שהחליף את מנוע ה-1.4 ליטר טורבו 140 כ"ס. את כל המנועים ניתן לקבל עם סיוע של מערכת מיקרו-היברידית 48V, כולל את מנוע ה-1.0 ליטר טורבו 120 כ"ס של הדגם כאשר הוא משודך לתיבת 7 הילוכים DCT. את מנוע הדיזל 1.6 ליטר 136 כ"ס החדש, שכבר משווק בישראל עם הסיד האצ'בק, ניתן לקבל כאופציה גם עם תיבת הילוכים חצי אוטומטית iMT עם מצמד חשמלי בנוסף לתיבת 7 הילוכים DCT. דגמי הביצועים סיד GT ופרו-סיד GT מצוידים במנוע 1.6 ליטר טורבו 204 כ"ס ובשידוך לתיבת 7 הילוכים DCT כפולת מצמדים כסטנדרט.

גרסת הפלאג-אין PHEV מצוידת כאמור באותה יחידת הנעה של הנירו פלאג-אין, שילוב של מנוע 1.6 ליטר עם מנוע חשמלי ותיבת 6 הילוכים DCT היוצרים יחידת הנעה בהספק כולל של 141 כ"ס. סוללת ליתיום-יון בקיבולת של 8.9kWh מאפשרת טווח נסיעה חשמלי של 57 ק"מ.

 

2022 קיה סיד החדשה
קיה סיד החדשה.

בתחום הבטיחות אנחנו פוגשים מספר מערכות מתקדמות חדשות או משודרגות, כגון מערכת ניטור שטח מת בצידי הרכב המונעת באופן אקטיבי מעבר לא בטוח ובקרת ערנות נהג משודרגת המתריעה גם על רכב קדמי שהחל בנסיעה לאחר רמזור אדום. כל זה לצד בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, בלימה אוטונומית עם זיהוי דו גלגלי והלכי רגל, אור גבוה אוטומטי, בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, מערכת יציאה בטוחה מהרכב המונעת יציאה במקרה וסכנה מתקרבת, ניטור תנועה חוצה מאחור כולל בלימה אוטונומית ועוד.