אודי RS E-TRON GT
אודי RS E-tron GT.
אודי RS E-TRON GT
אודי RS E-tron GT.

שנתיים לאחר שהציגה את הקונספט E-tron GT, אודי מוכנה להכניס את הדגם לפס הייצור אך לפני שהיא תעשה זאת בתחילת השנה הבאה היא מספקת לנו הצצה אל גרסת הביצועים הבכירה יותר של הדגם, אודי RS E-tron GT.

 

אודי RS E-tron GT פותחה ביחד עם פורשה טייקן ולכן הדגמים חולקים לא מעט רכיבים משותפים, החל מפלטפורמת J1 הייעודית לרכבים חשמליים, שימוש בשני מנועים חשמליים, קדמי ואחורי, סוללה מתקדמת הפועלת במתח של 800V ומאפשרת טעינה מהירה בהספק עצום של עד 350kW, מתלי אוויר ועוד. למרות הדמיון המכני הטייקן היא מכונית ספורט טהורה בעוד הגרסה של אודי, כפי ששמה רומז, היא יותר מכונית GT נוחה לכיסוי מרחקים גדולים במהירות.

 

אודי RS E-tron GT
אודי RS E-tron GT.

צמד המנועים החשמליים של ה- RS E-tron GT מייצרים הספק כולל קבוע של 590 כ"ס ומומנט מרבי של 84.6 קג"מ וכמו בטייקן, מצב אובר-בוסט, הזמין בשימוש בבקרת יציאה מהמקום או בזמן תאוצה מלאה למשך זמן קצוב, מעלה את ההספק המרבי ל-640 כ"ס. אודי לא חושפת את נתון התאוצה 0-100 קמ"ש של הדגם אך ניתן לצפות לנתון שהוא קצת מעל ל-3.0 שניות.

 

אודי RS E-tron GT
אודי RS E-tron GT.

כמו בגרסאות הבכירות של הטייקן, ברצפת המרכב מותקנת סוללת ליתיום-יון בקיבולת נטו של 83.7kWh שתאפשר לדגם להשיג טווח נסיעה של מעל ל-400 ק"מ. שימוש במטען מהיר למשך של 22.5 דקות יאפשר טעינה של עד 80% מקיבולת הסוללה.

 

מתלי האוויר שבדגם מאפשרים את שינוי גובה המרכב בטווח של 44 מ"מ. הגבהה של 20 מ"מ למעבר אתגרי של פסי האטה, בין היתר, הנמכה של 10 מ"מ במצב הדינמי ביותר והנמכה של 22 מ"מ במצב אקו, במצב זה ישנה הגבלת מהירות. 

לצידה של גרסת ה-RS אודי תשווק גם את ה- E-tron GT הרגילה שתשווק עם אותה סוללה גדולה אך עם הספק נמוך יותר.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.