האיווק החדש שומר על מראה הקופה המלוטש, מציג תא נוסעים חדש ויוקרתי בהשראת הוולאר ומצויד במנועי 2.0 ליטר עם מערכת מיקרו היברידית 48V.

 

לנד רובר חשפה אמש את הריינג׳ רובר איווק (EVOQUE) החדש, דור שני לקרוסאובר הקטן בהיצע של לנד רובר המתחרה מול דגמים כגון אודי Q3, ב.מ.וו X1, וולוו XC40 ועוד. האיווק הוא אחד הדגמים המצליחים ביותר של לנד רובר עם מסירות של 800,000 יחידות מאז שהוצג לראשונה בשנת 2011.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

האיוויק החדש שומר על מראה הדמוי קופה של הדגם היוצא, אחד מסימני ההיכר של הדגם. על קווי העיצוב המוכרים, לנד רובר הלבישה את שפת העיצוב העדכנית של החברה המעניקים לדגם מראה של בייבי וולאר. בניגוד לדגם היוצא שהוצע גם במרכב 3 דלתות ׳קופה׳, האיווק החדש יוצע רק במרכב 5 דלתות.

 

2019 ריינג׳ רובר איווק
שומר על מראה הקופה של הדגם היוצא.

איווק החדש - מנועים, ביצועים וצריכת דלק:

האיוויק החדש עושה שימוש במנועי אינג׳ניום, בנזין או דיזל, 2.0 ליטר טורבו של לנד-רובר-יגואר ולמעט דגם הדיזל הבסיסי, עם תיבת הילוכים ידנית והנעה קדמית, כולם נעזרים במערכת מיקרו היברידית MHEV 48V, משודכים לתיבת 9 הילוכים אוטו׳ של ZF, עם מוט הילוכים סטנדרטי במקום חוגה בדגמים היקרים יותר של מותג ריינג׳ רובר, ולמערכת הנעה כפולה. בהמשך, לקראת 2020, הדגם יוצע גם עם מערכת הנעה היברידית פלאג-אין אשר תתבסס על מנוע 1.5 ליטר שלושה צילינדרים טורבו.

 

מערכת ההנעה המיקרו היברידית מאפשרת התחלת נסיעה חלקה, מנתקת את המנוע מתחת ל-17 קמ״ש (במקום מערכת עצור/סע רגילה), ומסייעת למנוע בזמן האצה באמצעות תוספת מומנט של 14.2 קג״מ. לפי לנד רובר המערכת משפרת את צריכת הדלק ומפחיתה את פליטת המזהמים בכ-6%.

2019 ריינג׳ רובר איווק
מנועי 2.0 ליטר טורבו בנזין ודיזל עם מערכת מיקרו היברידית 48V.

היצע מנועי הבנזין כולל שלושה מנועי 2.0 ליטר טורבו: 200 כ״ס ו-34.6 קג״מ (8.5 שניות 0-100 קמ״ש, 13 ק״מ לליטר), 250 כ״ס ו-36.7 קג״מ (7.5 ש׳, 12.6 ק״מ לליטר) ובדגם הבכיר 300 כ״ס ו-40.8 קג״מ (6.6 ש׳, 12.3 ק״מ לליטר).

 

היצע מנועי הדיזל כולל שלושה מנועים גם כן: 150 כ״ס ו-38.7 קג״מ (11.2 שניות 0-100 קמ״ש בדגם אוטו׳, 17.8 ק״מ לליטר), 180 כ״ס ו-43.8 קג״מ (9.3 ש׳, 17.5 ק״מ לליטר) ובדגם הבכיר 240 כ״ס ו-51 קג״מ (7.7 ש׳, 16.1 ק״מ לליטר).

 

2019 ריינג׳ רובר איווק החדש תא הנוסעים
תא נוסעים בהשראת הוואלר.

הדגם מבוסס על פלטפורמה חדשה אשר תוכננה מראש לשאת מערכת הנעה אלטרנטיבית והיא קשיחה ב-13% מזו של הדגם היוצא. לאור משוב מלקוחות הדגם שאוהבים את מידותיו הקומפקטיות, האיוויק החדש שומר על מידת האורך והרוחב של הדגם היוצא, 4371 מ״מ ו-1904 מ״מ בהתאמה, אך לבסיס הגלגלים נוספו 21 מ״מ (2,681 מ״מ) בכדי להעניק ליושבי השורה השנייה מרווח רגליים משופר. נפח תא המטען גדל ב-10% ועומד כעת על 591 ליטר או 1,383 ליטר מאחורי השורה השנייה.

 

תא הנוסעים של האיוויק החדש נלקח ישירות מהדגמים הבכירים יותר, למעט נגיעות עיצוב שונות ועיצוב שונה לדלתות. כמו בשאר דגמי ריינג׳ רובר נמצא שלושה מסכים: לוח מחוונים דיגיטלי, מולטימדיה עם מסך רחב (תמיכה באפל קאר-פליי ואנדואיד אוטו) ומסך משני תחתון עם שלושה כפתורים פיזיים לשליטה על בקרת האקלים ועוצמת השמע.

 

2019 ריינג׳ רובר איווק החדש
הופך את מכסה המנוע לשקוף.

האיווק החדש הוא הדגם הראשון של לנד רובר במצויד באלגוריתם של אינטליגנציה מלאכותית, זו תלמד את הרגיל הנהג ותתאים מערכות שונות ברכב בהתאם להעדפותיו, כגון כיוון המושב וההגה, מראות הצד, בקרת האקלים, ייעדים במערכת הניווט ועוד.

 

האיוויק מצויד במערכת הנעה כפולה (AWD) המציעה הנעה כפולה לפי דרישה באמצעות מערכת Terrain Response 2 המתאימה אוטומטית את ההנעה וכיול המערכות השונות בהתאם לתנאי השטח. לדגם מרווח גחון של 21.2 ס״מ ויכול מעבר מים של 60 ס״מ. רוכשי הדגם יוכלו כאופציה להוסיף את מערכת Ground View technology ההופכת את מכסה המנוע ״לשקוף״. המערכת המציגה על המסך המרכזי את הנעשה מתחת למכסה המנוע כך שהנהג יכול למקם את הגלגלים הקדמיים בדיוק היכן שצריך. זו טכנולוגיה שהוצגה ע״י לנד רובר עוד שנת 2014, אך האיוויק הוא הראשון בעולם לעשות שימוש בטכנולוגיה הזו.

 

2019 ריינג׳ רובר איווק החדש
ריינג׳ רובר איווק החדש.

כיאה לרכב יוקרה מודרני, האיוויק מצויד בשלל מערכות בטיחות מתקדמות, כולל בלימה אוטנומית, בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על מרכז הנתיב, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, מצלמת 360 מעלות, ועוד. בנוסף נוכל למצוא אבזור מודרני כגון תצוגה עילית צבעונית עם הכוונה של מערכת הניווט, משטח טעינה אלחוטי, תאורה ראשית LED אדפטיבית, צמיד חכם כפתח לרכב המאפשר לצאת לפעילות ימית או ספורטיבית ללא מפתח הרכב ועוד.