אמנם אין נתונים רשמיים על הביצועים של ניסאן ליף, אך מנתונים לא רשמיים מדובר במכונית שרירים חשמלית.

ניסאן ליף - משאירה אלקטרונים לכל פריוס ברמזור

ניסאן, שכבר החלה בייצור בפועל של הליף לקראת השיווק ללקוחות הראשונים בחודש הבא, עדיין לא פרסמה נתוני ביצועים של הליף, למעט הטווח המרבי שעומד על 160 ק"מ. כשאין נתונים, הרס"ן עובד שעות נוספות. השמועות הלא מבוססות דיברו על נתונים הנעים בין 5 שניות ל-12 שניות בהאצה ל-100 קמ"ש.

 

גם התוצאה שבידנו אמנם נמדדה באמצעות שעון עצר ולא ציוד למדידת ביצועים תקני, אך במבחן דרכים מלא שנערך לניסאן ליף, מדידות חוזרות הצביעו על נתון של כ-7 שניות ל-100 קמ"ש, מהיריותר מכל משפחתית ממוצעת שאנו מכירים ויותר טוב מהנתון של השברולט וולט שעומד של 8.8 שניות. המהירות המרבית של הוולט עומדת על 150-155 קמ"ש. מצד שני, אל תחפשו בה הנאה מנהיגה מעבר לקו הישר, כמו מכונית שרירים אמריקאית, היא שואלת "מה זה? לא מוכר לי, סע לאט יותר". בנוסך, הנקודה הבעייתית של כל רכב חשמלי הוא הטווח בהתאם לעצבנות הרגל הימנית ומהירות הנסיעה שהיא האויב הגדול ביותר של כל רכב חשמלי.

 

אמנם גם רכב עם מנוע בעירה פנימי רגיש לנושא, אך הטווח ברכב חשמלי יורד פלאים ביחס לביצועים או מהירות הנסיעה. ככל אצבע עבור עבור רכב חשמלי, נסיעה במהירות קבוע של עד 40 קמ"ש תאפשר את הטווח המרבי, נסיעה במהירות של 100 קמ"ש תקצץ את טווח הנסיעה ב-50% ונסיעה במהירות המרבית של 150 קמ"ש תוריד כ-70% מטווח הנסיעה המרבי. לא סתם מכוונים היצרנים את הרכב החשמלי כפתרון לאנשים שעיקר תנועתם היא תנועה בשטח אורבני.

תגיות: ניסאן
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.