ניסאן Z PROTO
ניסאן Z Proto - אס טיפוס לדור הבא של ניסאן Z.
ניסאן Z PROTO
ניסאן Z Proto - אס טיפוס לדור הבא של ניסאן Z.

זה כבר מעל לעשור שניסאן לא הציגה מכונית ספורט חדשה, את ניסאן 370Z הנוכחית, מכונית הספורט קופה הקומפקטית של החברה, ניסאן הציגה עוד בשנת 2008 וניסאן GTR הקיצונית הוצגה בכלל עוד לפני כן בשנת 2007. היום (ד') כל זה משתנה עם הצגתה של ניסאן Z Proto, אב טיפוס לדור הבא של מכונית ה- Z של ניסאן.

לפי ניסאן, ה- Z Proto (קיצור של אב טיפוס - Prototype) היא מכונית ספורט מודרנית בכל רמח מכלוליה עם עיצוב רטרו שהוא מחווה ל-50 שנות מורשת של מכוניות Z ובמיוחד כמובן, לניסאן 240Z (או ליתר דיוק דאטסן 240Z) שהחלה את כל השושלת הזו. ניסאן 240Z ההיית מכונית ספורט קופה זולה יחסית שניסאן תכננה במיוחד עבור השוק האמריקאי ובתקופה ההיא, כל מכונית הנוסעים של ניסאן עבור השוק האמריקאי שווקו תחת מותג מכוניות הנוסעים של החברה - דאטסן.

 

ניסאן Z Proto
ניסאן Z Proto.

אמנם מדובר רק באב טיפוס בשלב זה, אך כפי שניתן לראות בתמונות ניכר כי מדובר בדגם שכבר מוכן להיכנס לפס הייצור, במיוחד אם מציצים בתא הנוסעים שאין בו ולו דבר אחד קונספטואלי אלא פשוט תא נוסעים מודרני שכבר מוכן לפס הייצור עם מספר אלמנטים עיצוביים שנלקחו מה- 370Z הנוכחית - כמו שלישיית השעונים המתנוססים על הדשבורד או פתחי המיזוג הצידיים הצמודים לידיות הדלתות. לא בטוח שבלם היד המכני יגיע לפס הייצור, אך תיבת ההילוכים הידנית, לפי ניסאן, תגיע גם תגיע.

 

לניסאן Z פרוטו אורך של 4,382 מ"מ, רוחב של 1,849 מ"מ, גובה של 1,311 מ"מ. למעט מידת האורך שגדלה משמעותית ב-142 מ"מ, שאר המידות לא השתנו במיוחד.

 

ניסאן Z PROTO תא הנוסעים
תא הנוסעים מוכן לייצור.

מתחת למכסה המנוע נמצא לפי ניסאן מנוע V6 טווין-טורבו, עליו החברה לא מרחיבה בפרטים. סביר להניח שזו גרסה מסוימת למנוע ה-30 ליטר V6 טוין-טורבו של אינפיניטי Q60, שם הוא מייצר הספק מרבי של 405 כ"ס ומומנט מרבי של 48.4 קג"מ, זאת לעומת מנוע ה3.7 ליטר -V6 האטמוספרי של הדגם הנוכחי עם 337 כ"ס ו-37.3 קג"מ. כל זה כמובן עוד לפני שמדברים על פוטנציאל שיפורי המנוע של הדגם החדש.

 

ניסאן Z proto
תצויד במנוע V6 טווין-טורבו.

ניסאן לא מציינת מתי נפגוש את גרסת הייצור של הדגם, אך זה יקרה לכל המאוחר עד שנת 2022, נקווה שזה יקרה מוקדם יותר במהלך שנת 2021. יש גם קצת חדשות רעות שכן לפי אוטוקאר הבריטי, הדגם לא ישווק באירופה בשל נושאי זיהום אוויר. לאור העבודה שתקינה אמריקאית תקפה בישראל ואין דרישות לממוצע זיהום לצי רכב של מותג, לנו אין מה לדאוג. אם ניסאן תשמור על המחיר העממי יחסית של הדגם, אמנם 350 אלף שקל בישראל אבל רק החל מ-$30,00 בשוק האמריקאי, אין ספק שלניסאן יש להיט מכירות ביד.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.