סוני VISION-S 02
סוני VISION-S 02.
סוני VISION-S 02
סוני VISION-S 02.

ביוני 2020 סוני הפתיע את באי תערוכת הטכנולוגיה עם חשיפתו רכב סדאן חשמלי (VISION-S 01) שמצד אחד מוגדר כקונספט ומצד שני נראה די מוכן לפס הייצור. בתערוכת CES 2022 שנפתחה השבוע סוני חשפה דגם חשמלי נוסף, הפעם מדובר בקרוסאובר המגיע עם הצהרה על השקת חטיבת רכב חדשה בסוני "שתבחן כניסה של סוני לשוק הרכב החשמלי".

 

 

הקונספט סוני Vision-S 02 הוא קרוסאובר גדול יחסית עם אורך של 4,895 מ"מ, רוחב של 1,930 מ"מ, גובה של 1,650 מ"מ ובסיס גלגלים של 3,000 מ"מ. אם נשווה את הדגם לטסלה מודל Y אז הדגם של סוני, שגם הוא מוצג עם אופציה ל-7 מושבים, ארוך יותר ב- 145 מ"מ ועם תוספת נכבדה של 109 מ"מ לבסיס הגלגלים.

 

סוני VISION-S 02
סוני VISION-S 02.

מערכת ההנעה החשמלית של הדגם משלבת שני מנועים חשמליים בהספק של 268 כ"ס האחד ולדגם מהירות מרבית של 180 קמ"ש, זאת לעומת 240 קמ"ש בדגם הסדאן המצויד באותה מערכת הנעה. סוני לא מציינת את נתוני הביצועים של הדגם, אך לדגם הסדאן נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 4.8 שניות כך שאפשר לצפות לנתון בגזרת ה-5.0 שניות.

 

תא הנוסעים של הקונספט Vision-S 02 מציג עיצוב זהה למה שפגשנו בדגם Vision-S, מודרני ומינימליסטי עם חמישה מסכים הפרוסים לאורך הדשבורד, השניים הקיצוניים עבור מצלמות הצד הדיגיטליות, אחד מול הנהג כלוח המחוונים ושניים נוסעים משמשים את מערכת המולטידמיה עבור הנהג והנוסע. בנוסף ישנו מסך מגע בין המושבים שם נמצא את השליטה על בקרת האקלים והמושבים. מצלמות המותקנות בתוך חלל תא הנוסעים מנטרות את הנהג או הנוסע ומאפשרות תפעול של חלק ממערכות הרכב באמצעות מחוות ידיים.

 

סוני VISION-S 02
סוני VISION-S 02.

תחום הבטיחות הוא תחום לו סוני הקדישה תשומת לב רבה ולכן היא ציידה את הדגם ב-40 חיישנים שונים, 18 מצלמות שונות, 18 חיישני רדאר ואולטרסוניים וכן 4 חיישני LiDAR. סוני היא מובילה עלומית בתחום חיישני מצלמות כך שתהיו בטוחים שהיא גם יודעת מה לעשות איתם. מערך החיישנים הזה מאפשר למערכות הבטיחות לקבל תמונה מלאה של הנעשה סביב הרכב ברדיוס של 300 מטר ולרכב יכולת אוטונומית ברמה 2 פלוס כאשר החומרה המותקנת ברכב תאפשר לעדכן את הרכב לנהיגה אוטונומית ברמה 4. הרכב מצויד גם בקישוריות מתקדמת המאפשרת שליטה מרחוק באמצעות הטלפון הסלולרי, עדכוני OTA ועוד.

 

סוני VISION-S 02
סוני VISION-S 02 לצד VISION-S 01.

סוני בוחנת בנוסף שילוב של טכנולוגיית 5G לשליטה מרחוק על הרכב ולאחרונה היא ביצעה ניסוי כזה בו הרכב החשמלי שלה שהיה על מסלול סגור בגרמניה נשלט באמצעות "נהג" שישב מאחורי הגה ומסכים בטוקיו. טכנולוגיית 5G בפריסה רחבה תאפשר לסביבה לתקשר עם הרכב בצורה מהירה ומדויקת וכך לשפר את הבטיחות והיכולות האוטונומיות של הרכב. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 2

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.