הקונספט סוני VISION-S הוא תצוגת תכלית טכנולוגית לרכב חשמלי ובעיקר ליכולות של סוני בתחום חיישנים לרכב אוטונומי.

 

כבר ציינו בעבר כי במהלך השנים הקרובות נפגוש מותגי רכב חשמלי חדשים שמעולם לא שמענו עליהם, אך בעוד שאלו לרוב יצרנים חדשים וקטנים, הפעם אנחנו זוכים להפתעה מענקית האלקטרוניקה סוני שהציגה בתערוכת CES 2020 קונספט לרכב חשמלי בשם Vision-S.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

{youtube}uaDfI4va1s0{/youtube

הקונספט אמנם מוגדר כתצוגת תכלית טכנולוגית, וסביר להניח שסוני מנסה באמצעותו להציג בעיקר את היכולות שלה בתחום חיישנים לרכב אוטונומי, אך קשה להתעלם מכך שויזואלית נראה כי מדובר בדגם מוכן לייצור. הדגם מצויד בלא פחות מ-33 חיישנים חיצוניים, כולל לידר (LiDAR), מצלמות וראדרים המאפשרים לדגם יכולת זיהוי מתקדמת של הסביבה וזאת בכדי לאפשר לדגם יכולות אוטונומיות גבוהות. לא מעט חברות מובילות לקחו חלק בפיתוח הרכב הזה, כולל בוש, קוואלקום, NVIDIA וקונטיננטל.

 

סוני VISION-S קונספט
פנורמה של מסכים.

הדגם מבוסס על "פלטפורמת הנעה חשמלית חדשה" שפותחה ע"י מגנה שטייר האוסטרית, החברה שמייצרת רכבים מיוחדים עבור לא מעט יצרני רכב, כולל ב.מ.וו ומרצדס. מערכת ההנעה החשמלית של הדגם כוללת שני מנועים חשמליים בהספק של 268 כ"ס האחד, מספיק לפי סוני לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 4.8 שניות ולמהירות מרבית של 239 קמ"ש.

 

בתא הנוסעים המודרני אנחנו פוגשים דשבורד עם מפלס עליון המורכב מחמישה מסכים, אחד עבור לוח המחוונים, שניים עובר המולטימדיה - מסך אחד עבור הנוסע, ושני המסכים הקיצוניים עבור מראות הצד מבוססת מצלמה. גם המראה המרכזית ברכב הוא מסך המציג וידאו ממצלמה אחורית ייעודית. זה סידור שפגשנו לאחרונה גם בהונדה e החשמלית. נוסעי הרכב ייהנו ממערכת סאונד מתקדמת "360 Reality Audio" המבטיחה סאונד היקפי כולל רמקולים בגוף המושבים.