2021 פולקסווגן גולף GTI קלאבספורט החדשה
פולקסווגן גולף GTI קלאבספורט החדשה - סופר GTI.
2021 פולקסווגן גולף GTI קלאבספורט החדשה
פולקסווגן גולף GTI קלאבספורט החדשה - סופר GTI.

בחודש שעבר פולקסווגן החלה בשיווק גולף GTI החדשה (MK8) באירופה וכעת, היא חושפת את גרסת הקצה של הדגם, את גולף GTI קלאבספורט 2021 החדשה המצוידת במנוע 2.0 ליטר טורבו בהספק מרבי של 300 כ"ס לצד מגוון שדרוגים בתחום הדינאמי ההופכים את הדגם לסופר GTI.

 

בחזיתה של הגולף GTI קלאבספורט אנחנו מוצאים את אותו מנוע EA888 evo4 כמו בגולף GTI החדשה, אך במקום הספק מרבי של 245 כ"ס בלבד כאן כבר יש 300 כ"ס, זאת לעומת 265 כ"ס בגולף GTI קלאבספורט היוצאת. את תוספת ההספק הזו משיג המנוע שבקלאבספורט באמצעות מצנן ביניים גדול יותר, שדרוג לחלקי פנים במנוע, מגדש טורבו גדול יותר של קונטיננטל (לעומת גארט ב-GTI הרגילה) וכמובן מפת ניהול הצתה שונה למנוע המנצלת את כל השדרוגים. את הגולף GTI קלאבספורט תאלצו לתדלק באוקטן 98 בלבד.

 

2021 פולקסווגן גולף GTI קלאבספורט החדשה
הרבה יותר מרק מנוע חזק יותר.

המומנט המרבי בדגם עומד על 40.8 קג"מ לעומת 37.7 קג"מ בגולף GTI הרגילה, אלו נתונים זהים לחלוטין לנתונים של קופרה לאון החדשה שנחשפה מוקדם יותר השנה. את הגולף GTI הרגילה תוכלו לקבל גם עם תיבת 6 הילוכים ידנית אך את הקלאבספורט תוכלו לקבל עם תיבת 7 הילוכים DSG בלבד, זו הותאמה במיוחד לדגם עם יחסי העברה קצרים יותר.

 

בשלב זה פולקסווגן מציינת כי לדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של פחות מ-6.0 שניות ומהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש. אם לגולף GTI הרגילה נתון 0-100 קמ"ש של 6.2 שניות אתם יכולים לצפות מהקלאבספורט לנתון בגזרת ה-5.8 שניות.

 

2021 פולקסווגן גולף GTI קלאבספורט החדשה
עיצוב אגרסיבי יותר.

כמו בקופרה לאון, הכוח אל הגלגלים הקדמיים עובר דרך דיפרנציאל מוגבל החלקה VAQ אלקטרו-מכני, לעומת XDS אלקטרוני בגולף GTI הרגילה. הדור החדש של הדיפרנציאל הזה משולב בבורר מצבי הנהיגה כך שהוא מציע פעולה מתונה יותר במצב קומפורט ואגרסיבית יותר במצבי הנהיגה הספורטיביים יותר.

מעבר למנוע החזק יותר והדיפרנציאל מוגבל ההחלקה, פולקסווגן מדווחת על שדרוג המתלים מלפנים ומאחור כולל זווית שפיעה (קמבר) שלילית "גדולה משמעותית" מזו של ה-GTI הרגילה. הקפיצים נותרו ללא שינוי מה- GTI הרגילה, שהם קשיחים יותר ב-5% מלפנים ו-15% מאחור לעומת הדגם היוצא, ואת הבולמים האדפטיביים (DCC) ניתן כעת לכוון ב-15 דרגות קשיחות שונות לשליטה מדויקת יותר. לגולף GTI קלאבספורט יש מצב נהיגה ייחודי (Special) בו הכיול של המערכות הדינמיות, התיבה, המנוע, הבולמים וההיגוי הותאמו במיוחד למסלול הנורבורגרינג. בנוסף, מערכת הבלימה שודרגה עם צלחות בלימה גדולות יותר ומערכת בקרת היציבות זכתה לכיול שונה.

 

2021 פולקסווגן גולף GTI קלאבספורט החדשה תא הנוסעים
אותו תא הנוסעים המוכר לנו מה- GTI הרגילה, למעט ריפודי המושבים.

את חישוקי ה-"18 הסטנדרטיים של הדגם ניתן לשדרג לחישוקי "19 הנועלים צמיגי מישלין Pilot Sport Cup 2 מכווני המסלול. כל החבילה הזו מאפשרת לדגם לקצר ב-13 שניות את זמן ההקפה של מסלול הנורבורגרינג לעומת הגולף GTI הרגילה, אך עם זמן הקפה של 7:54 דקות היא עדיין פחות מהירה מהגולף GTI קלאבספורט S היוצאת שהשיגה זמן הקפה של 7:49 דקות.

 

בצד הויזואלי הגולף GTI קלאבספורט החדשה מציגה עיצוב אגרסיבי יותר מה-GTI הרגילה, זה כולל עיצוב אגרסיבי יותר לפגוש הקדמי, ללא תאורת היום המחומשת, יש גם ספוילר אחורי משני חלקים לשיפור כוח ההצמדה מאחור, חצאיות צד בולטות יותר עם מדבקות קישוט בשחור, ועיצוב דמוי דיפיוזר לתחתית הפגוש האחורי. תא הנוסעים זהה למוכר לנו מה- GTI הרגילה, למעט עיצוב ייחודי לריפודי המושבים.

2021 פולקסווגן גולף GTI קלאבספורט

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.