סמארט פורטו EQ החדשה 2020
סמארט פורטו החדשה - על טהרת ההנעה החשמלית בלבד.
סמארט פורטו EQ החדשה 2020
סמארט פורטו החדשה - על טהרת ההנעה החשמלית בלבד.

סמארט תשווק את דגמיה עם הנעה חשמלית בלבד, עם 82 כ"ס וטווח נסיעה חשמלי של 159 ק"מ.

 

כעשרים שנה לאחר שהציגה את הדור הראשון של הסמארט, מרצדס מבצעת מהפכה במותג המכוניות העירוניות שלה ומעתה, כל דגמי סמארט ישווקו עם הנעה חשמלית בלבד. המהלך הזה כולל את כל גרסאות המרכב של הדגם: סמארט פורטו, סמארט קבריולט וסמארט פורפור. במובנים רבים, סמארט חוזרת למעשה לרעיון המקורי שהוליד את המותג, רכב עירוני עם חתימה סביבתית נמוכה.

 

עם המעבר הבלעדי להנעה חשמלית, דגמי סמארט יישאו מעתה את הקידומת EQ המשמשת את מותג המשנה של מרצדס לרכבים חשמליים (מרצדס EQC לדוגמה) כך שמעתה דגמי אלו יקראו סמארט EQ פורטו וסמארט EQ פורפור. רק לשם התזכורת, הדור הנוכחי של הסמאט, שהוצג לפני כחמש שנים, פותח במשותף עם רנו שמצידה הציגה דגם מקביל לסמארט פורפור, רנו טווינגו החדשה.

 

סמארט פורפור החדשה 2020
סמארט פורפור החדשה.

מרצדס העניקה לכל גרסאות הסמארט מתיחת פנים מקיפה המעניקה לדגמים מראה מודרני יותר. תא הנוסעים לעומת זאת נותר ללא שינוי מהותי, למעט התקנה של מערכת מולטימדיה "8 חדשה התומכת באפל קאר-פליי, התאמה של לוח המחוונים להנעה חשמלית ועדכון לקונסולה המרכזית לטובת חלל אחסון נוסף.

 

סמארט פורפור החדשה 2020 תא הנוסעים
מולטימדיה חדשה ותוספת של חלל אחסון.

במקום מנוע הבנזין מאחור נמצא מנוע חשמלי שלא השתנה מהדגם החשמלי הקודם של סמארט, עם הספק של 82 כ"ס ומומנט מרבי של 16.3 קג"מ. לפי סמארט המנוע הזה מסוגל להאיץ את הדגם מעמידה ל-60 קמ"ש בזמן של 4.8 שניות (5.2 בדגם הארבע דלתות), זריר בהחלט לתנועה עירונית. נתון התאוצה 0-100 קמ"ש כבר פחות מרשים עם 11.6 שניות (12.7 שניות בדגם הארבע דלתות). המהירות המרבית זהה לכל הדגמים ועומדת על 130 קמ"ש.

 

סוללת ליתיום-יון בקיבולת של 17.6kWh מאפשרת לדגם טווח נסיעה חשמלי של 159 ק"מ - בתקן NDEC הישן והאופטימי. זה לא טווח מרשים במיוחד אך בסמארט דואגים לציין כי הטווח הזה הוא פי כמה מטווח הנסיעה היומי הממוצע בגרמניה.

 

סמארט פורטו EQ החדשה 2020
טווח נסיעה של 159 קילומטר בלבד.

בכדי לנצל עד כמה שניתן את הבלימות המרובות המאפיינות נסיעה עירונית, מרצדס התקינה בדגם מערכת רגנרציה מתקדמת העושה שימוש ברדאר הקדמי של מערכת הבטיחות בכדי להאט את הדגם אוטומטית כאשר רכב קדמי מאט. המערכת קובעת אוטומטית את עוצמת הבלימה הרגנרטיבית, לבלימה או שיוט, בכדי לנצל עד כמה שניתן את אנרגיית הבלימה לטובת טעינה של הסוללה. מארז הסוללות עושה שימוש בקירור אוויר ונוזל בכדי לשמור את המארז בטמפרטורה אידיאלית לטובת אורך חיי הסוללה וניצול מרבי של הקיבולת - חימום הסוללה בימים קרים ושמירה על טמפרטורה נמוכה בזמן טעינה מהירה.

טעינה של הסוללה באמצעות מטען קיר מהיר יחסית בהספק של 22kW מאפשרת טעינה מקיבולת של 10% עד 80% בזמן של 40 דקות. טעינה משקע ביתי 230V דורשת המתנה של 3.5 שעות. כיאה לרכב חשמלי, אפליקציה סלולרית תאפשר לאתר עמדות טעינה קרובות, לקבל מידע על מצב הטעינה ולנהל את הטעינה הביתית לטובת טעינה בהתאם לתעריף החשמל.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.