גניבת רכב בישראל 2021
פוינטר מסכמת רבעון שלישי במלחמה בגניבות רכב בישראל.
גניבת רכב בישראל 2021
פוינטר מסכמת רבעון שלישי במלחמה בגניבות רכב בישראל.

המערך המבצעי של Pointer מקבוצת PowerFleet, חברת האיתור והשבת כלי רכב גנובים, מסכם את תשעת החודשים של שנת 2021 בגניבות רכב בישראל. ב-78% מגניבות הרכב נעשה שימוש במשבש תדרים סלולרי, דבר המעיד על כנופיות מצוידות ומאורגנות היטב. מדובר בעלייה של 11% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

 

40% מניסיונות הגניבה הם של רכבי SUV, מספר התואם את נתח השוק של רכבים מסוג זה. 61% מסך ניסיונות הגניבה התבצעו באזור השרון והמרכז, 17% באזור הדרום, 10% בשפלה, 8% בירושלים ו-4% בצפון. בתל אביב ניסיונות הגניבה הן לרוב בשעות הערב/לילה, בשאר האזורים בין השעות 22:00 עד 5:00 בבוקר.

 

גניבת SUV
כמו הצרכן, גם הגנבים חובבי רכבי SUV.

שיטות הגניבה הפופולאריות לתשעת החודשים הראשונים של שנת 2021:

שכפול מפתח: שיטת הגניבה המובילה היא עדיין שכפול מפתח "גולם" בתהליך הגניבה, תוך כדי התחברות לשקע OBD שבאמצעותו מתחברים למחשב הרכב. הגנבים מקודדים מפתח חדש ומוחקים את המפתחות הקיימים. כ- 44% מסך ניסיונות הגניבה שנרשמו, התבססו על שיטה זו.

 

תקיפה אלימה: תקיפה אלימה של הרכב על ידי החלפת מחשב הרכב היוו 36% מסך הגניבות- מהווה גידול של 28% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד ו- 50% גידול בשנתיים.
כדי להתמודד עם תופעה זו, פיתחה פוינטר טכנולוגיה שכאשר המשדר ברכב מזהה את השימוש במשבש סלולרי ושולח על כך התראה למוקד המבצעי.

 

גניבת מפתחות מבית הלקוח (דאבל): כאשר קיים קשר ישיר בין פריצה לבית הלקוח ולרכב בחניה הצמודה. היוו 10% מסך הגניבות שנרשמו השנה- גידול של 66%.

 

גניבה בידי מורשה: מתבצעת בדרך כלל על ידי שכפול מפתח בידי משתמש מורשה שקיבל מפתחות וקוד חוקי של כלי הרכב. שיטת גניבה זו היוותה 8% מסך הגניבות שבוצעו השנה. בשונה משנת 2020 (שנת הקורונה) חלה ירידה דרמטית בשיטה זו של כ- 57%. (ב- 2020 נראה שיותר ויותר בעלי רכבים פנו לשיתוף פעולה עם גנבי רכב וביימו את גניבת הרכב שלהם. בכך קיוו להונות את חברת הביטוח ע"י הפעלת הפוליסה מצד אחד ובמקביל להנות מהתמורה לרכב שקבלו מהגנב מצד שני).

 

שוד וגניבת רכב מונע: היוו 2% מסך הגניבות השנה.

ג'יפונים ורכבי פנאי שטח מהווים 40% - (בהשוואה ל- 35% בשנה שעברה, גידול של 15%.), רכבים פרטיים מהווים 21% (ירידה של 12.5% בהשוואה ל- 24% בשנה שעברה), רכבים מסחריים מהווים 14% מסך גניבות הרכב (ירידה קלה בהשוואה ל-15% בשנה שעברה), משאיות מהוות 11% מסך גניבות הרכב (ירידה קלה מ- 12% בתקופה המקבילה)., כלי צמ"ה מהווים 2% מסך גניבות הרכב (ללא שינוי מהתקופה המקבילה 2%), דו גלגלי מהווים 11% מסך הגניבות (עליה קלה בהשוואה לתקופה המקבילה 10%), רכבים וכלים נוספים מהווים 1% מסך גניבות הרכב (ביחס ל- 2% בתקופה המקבילה).

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.