פורד קא + היא המכונית העירונית החדשה של פורד לשוק האירופאי, אותה אנחנו צפויים לפגוש בשנה הבאה גם אצלנו.

2016 פורד קא פלוס החדשה
פורד קא פלוס - המכונית העירונית החדשה של פורד עבור השוק האירופאי.

באמצע שנת 2014 פורד הציגה את הקא החדשה, מכונית עירונית פשוטה וזולה, אותה היא משווקת מזה כשנה וחצי בשווקים מתפתחים כגון השוק הברזילאי והשוק ההודי (פורד פיגו בהודו). כעת, פורד מציגה את הקא פלוס (Ka+) שהיא גרסתו של הדגם עבור השוק האירופאי אותו תשווק החברה באירופה החל מחודש הבא (מסירות בשליש האחרון).


הקא של פורד לא מוכרת במחוזותינו, אך באירופה מדובר כבר בדור השלישי לדגם שהחל את דרכו לפני כ-20 שנה. בניגוד לדור האחרון שיוצרו על בסיס פיאט 500 ויוצרו ע"י פיאט עבור פורד, הדור השלישי והחדש של הקא פותח עצמאית ע"י פורד והוא שינוי כיוון של 180 מעלות מרכב עירוני 3 דלתות מסוגנן ויקר של הדור הקודם, לרכב עירוני 5 דלתות מרווח, פרקטי וזול - יחסית.

 

פורד קא+ החדשה אמנם דומה חיצונית לקא המשווקת במדינות מתפתחות, אך עבור השוק האירופאי פורד שדרגה את הדגם משמעותית בצד המכני – היגוי ומתלים - הבטיחותי וכן בתא הנוסעים ששודרג. עם הקא פלוס החדשה פורד תתחרה ברכבים כגון פיג'ו 108, קיה פיקנטו, יונדאי i10 ועוד.

 

2016 פורד קא פלוס החדשה
מידות חריגות ביחס לסגמנט.

הקא+ מבוססת על הפלטפורמה הגלובלית הקטנה של פורד, המשרתת גם את הפיאסטה הנוכחית, דבר שאפשר לפורד להעניק לדגם מידות חריגות ביחס לרכב עירוני. בסיס הגלגלים בדגם עומד על 2,489 מ"מ, כמו בפיאסטה, מידת האורך עומדת על 3,929 מ"מ, מידת הרוחב על 1,695 מ"מ ומידת הגובה על 1,524 מ"מ - למעשה אלו מידות המציבות את הקא פלוס ישירות בסגמנט הסופרמיני אך במחיר של מיני. 

 

נפח תא המטען בדגם מכובד לרכב עירוני ועומד על 270 ליטר, את גב המושבים מאחור ניתן לקפל בחלוקה של 60/40. משקל הדגם עומד על כ-1009 ק"ג (ללא נהג). עם מידות כשל סופרמיני ומחיר של מכונית מיני, פורד למעשה תוכל להתחרות עם הקא פלוס גם בסנדרו של דאצ'יה. 

 

פורד ציידה את הקא+ במנוע 1.2 ליטר Duratec חדש, שהוא גרסה משופרת של מנוע ה-1.25 ליטר המוכר מהפיאסטה. המנוע יוצע בשתי גרסאות הספק: 70 כ"ס  ב-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 10.7 קג"מ ב-4,000 סל"ד או 85 כ"ס ב-6,300 סל"ד ומומנט מרבי של 11.4 קג"מ ב-4,000 סל"ד. נכון לעכשיו, המנוע משודך לתיבת 5 הילוכים ידנית והוא מספק בדגם ביצועים של 15.3 שניות או 13.3 שניות בהתאמה. צריכת הדלק המשולבת בתנאי מעבדה זהה בשתי גרסאות ההספק ועומדת על 20 ק"מ לליטר. 

 

הקא+ אמנם פונה לצד הפרקטי יותר של הרוכשים, אך בפורד מבטיחים שכמו בכל דגמי החברה האירופאים, התנהגות הכביש תהיה מהנה וזאת בזכות שדרוגים רבים שביצעה החברה בתחום המתלים וההיגוי.

 

פורד תציע את הקא + במספר רמות גימור, בין היתר ניתן למצא אבזור כגון מערכת מולטימדיה Ford SYNC עם תפעול קולי, מפתח חכם (MyKey) המאפשר להורים לילדים נוהגים להגביל את מהירות הרכב ועוד, בקרת אקלים, בקרת שיוט ועוד.

 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.