2019 פורד אקספלורר החדש
פורד אקספלורר החדש.
2019 פורד אקספלורר החדש
פורד אקספלורר החדש.

 

פורד חושפת בתערוכת הרכב של דטרויט את האקספלורר 2019 החדש (דגם 2020 בארה״ב), דור שישי לרכב הכביש-שטח של המותג ואחד הדגמים הנמכרים והמצליחים ביותר של פורד. האקספלורר החדש גדול יותר מזה היוצא, מבוסס על פלטפורמת הנעה אחורית חדשה וקשיחה יותר, איכותי יותר, מצויד במנוע 3.0 ליטר חדש ובשפע של מערכות בטיחות מתקדמות.

העיצוב החיצוני זוויתי ומודרני יותר, אך שומר על המראה המוכר של הדגם היוצא. תא הנוסעים החדש כבר שונה לחלוטין מזה של הדגם היוצא ואי אפשר להתעלם ממסך ב-״10.1 האנכי של מערכת המולטימדיה המזדקר בגאון מתוך הדשבורד (״8 בדגמי הבסיס ובכולם אנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי). בהתאם לרמת הגימור נוכל למצוא החל מלוח מחוונים רגיל ועד לדיגיטלי מלא ״12.3, שפע של כניסות USB, משטח טעינה אלחוטי, אין ספור מחזיקי כוסות, מושבים קדמיים חשמליים וקיפול חשמלי לאלו האחוריים, חימום למושבים מלפנים ומאחור, בקרת אקלים מפוצלת לעד 4 אזורים, נקודה חמה 4G LTE Wi-Fi ועוד ועוד.

 

2019 פורד אקספלורר החדש
אי אפשר להתעלם מהמסך המרכזי.

כדגם המשמש בעיקר משפחות עם ילדים, פורד דאגה לצייד את האקספלורר החדש במגוון רחב של מערכות בטיחות מתקדמות (Ford Co-Pilot). כסטנדרט נוכל למצוא בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, אור גובה אוטומטי ובקרת סטייה מנתיב אקטיבית. עם העלייה ברמות הגימור נוכל למצוא בנוסף בקרת שיוט אדפטיבית עצור-סע, סיוע בהיגוי, מערכת ניטור שטח מת המתחשבת בנגרר, מצלמת 360 מעלות, בלימה בנסיעה לאחור, זיהוי תמרורים ועוד.

 

2019 פורד אקספלורר החדש תא הנוסעים
מחלקה ראשונה גם בשורה השנייה.

האקפלורר החדש הוא דגם חדש לחלוטין, מבוסס על פלטפורמת הנעה אחורית חדשה CD6, לעומת קדמית בדגם היוצא, פלטפורמה קשיחה יותר שאפשרה לדגם להשיל כ-50 ק״ג ממשקלו למרות תוספת נכבדה של מערכות ואבזור ואפשרה להגדיל משמעותית את כושר הגרירה - עד 2,540 ק״ג בדגם הבכיר. לאקספלורר החדש אורך של 505 ס״מ, רוחב של 200 ס״מ, גובה של 177 ס״מ ובסיס גלגלים של 302 ס״מ, תוספת של 4 ס״מ לאורך, קיצוץ של 3 ס״מ לגובה ותוספת של משמעותית של 16 ס״מ לבסיס הגלגלים. השורה התחתונה היא רכב מרווח יותר לנוסעים, עד 7 נוסעים, ומטען.

את האקפלורר החדש ישרתו שני מנועי טורבו: 2.3 ליטר אקובוסט (בגרסה משופרת) עם 300 כ״ס ו-42.8 קג״מ או 3.0 ליטר V6 טווין-טורבו עם 365 כ״ס ו-52.5 קג״מ, מנוע המחליף את מנוע ה-3.5 ליטר V6 האטמוספרי 290 כ״ס של הדגם הנוכחי. המנועים משודכים לתיבת ה-10 הילוכים אוטומטית החדשה של פורד (מפיתוח משותף עם שברולט) כאשר דגם ה-2.3 ליטר מוצע כסטנדרט עם הנעה אחורית ואופציה להנעה כפולה ודגם ה-3.0 ליטר מוצע עם הנעה כפולה כסטנדרט.

 

פורד אקספלורר ST:

2019 פורד אקספלורר ST
אקספלורר ST.

פורד מוסיפה לדגמי האקספלורר החדש גם גרסת ביצועים חזקה ST, זו מצוידת במנוע ה-3.0 ליטר V6 טורבו הבכיר, כאן בהספק מרבי של 400 כ״ס ו-57.2 קג״מ זאת לעומת 365 כ״ס ו-52.5 קג״מ בגרסה הרגילה. פורד מתארת את הדגם כאקספלורר המהנה ביותר אי פעם לנהיגה, עם מהירות מרבית של 230 קמ״ש ומנוע המשודך לתיבת 10 הילוכים אוטו׳ והנעה כפולה כסטנדרט.

 

בצד הוויזואלי, האקספלורר ST מצויד בחישוקי ״21, עיצוב ספורטיבי יותר לפגושים וגריל קדמי עם שבכה שחורה, קליפרים בצבע אדום המכסים מערכת בלימה משודרגת. בתא הנוסעים נוכל למצוא גימור קרבון ומושבים אוחזים יותר יחד עם לוח מחוונים דיגיטלי ״12.3, מערכת מולטימדיה אופקית במקום אנכית ועוד. למעכת בורר מצבי הנהיגה נוסף מצב ספורט ייחודי לדגם, המחדד את תגובת המנוע, ההיגוי ותיבת ההילוכים ושכן מגביר את צליל מערכת הפליטה.

פורד אקספלורר היברידי:

פורד מציעה את האקספלורר החדש גם עם מערכת הנעה היברידית, זו מבוססת על מנוע 3.3 ליטר וההספק הכולל של המערכת עומד על 318 כ״ס. פורד לא מציינת עדיין את נתוני צריכת הדלק של הדגם, אך לפי ה-EPA לדגם טווח נסיעה של כ-804 ק״מ בדגמי הנעה אחורית, הנעה כפולה תוצע כאופציה בדגם זה.

 

המנוע משודך לתיבת 10 הילוכים אוטו׳ ובזכות תכנון מראש, סוללת הליתיום-יון המותקנת מתחת לשורה השנייה לא תופסת יותר מקום בתא המטען.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.