הפיאסטה 2017 החדשה אמנם דומה חיצונית לדגם היוצא, אך תא הנוסעים חדש לחלוטין, היא תוצע בארבעה סגנונות עיצוב שונים, מצוידת בטכנולוגיה עדכנית ובמנוע המסוגל לפעול על שני צילינדרים בלבד.

2017 פורד פיאסטה החדשה
פורד פיאסטה החדשה (ברמת הגימור טיטניום).

כשמונה שנים לאחר שהציגה את הדור הנוכחי של הפיאסטה, פורד חשפה הערב בקלן (גרמניה) את הפיאסטה 2017 החדשה, הדור השביעי לסופרמיני של חברה המתחרה בדגמים כגון פולקסווגן פולו, פיג'ו 208 ועוד.

 

הפיאסטה היא מהדגמים המצליחים ביותר של פורד באירופה וזו אולי הסיבה שהעיצוב החיצוני של הדגם החדש הוא רק אבולוציה מודרנית לעיצוב של הדגם הנוכחי. יחד עם זאת ובכדי לעניין את הרוכשים, מעבר לאפשרות בחירה בין מרכב שלוש או חמש דלתות האצ'בק, פורד תשווק את הפיאסטה בארבעה סגנונות עיצוב שונים: ויגנלה במראה וגימור יוקרתיים במיוחד (הדגם בלבן בתמונות), ST-Line במראה ספורטיבי (הדגם באדום), טיטניום במראה יוקרתי מאופק ובגרסת אקטיב במראה של קרוסאובר – כולל הגבהת מרכב קלה.

 

האבולוציה לעיצוב מסגירה די מהר את העבודה כי הפיאסטה החדשה מבוססת על פלטפורמה משודרגת של הדגם היוצא, יחד עם זאת הפיאסטה החדשה (5 דלתות) ארוכה יותר ב-58 מ"מ מהדגם היוצא, רחבה ממנו ב-25 מ"מ אך לבסיס הגלגלים נוספו רק 5 מ"מ סמליים וחסרי משמעות. מידות הפיאסטה החדשה הן: 4,040 מ"מ אורך, 1,734 מ"מ רוחב, 1,483 מ"מ גובה ובסיס גלגלים של 2,493 מ"מ. את הדגם ניתן לקבל במבחר של 12 צבעים חיצוניים ומבחר של חישוקי סגסוגת בגדלים של "15, "16, "17 ו-"18. 

 

פורד פיאסטה 2017 החדשה - תא הנוסעים
העיצוב החיצוני מוכר, תא הנוסעים חדשים לחלוטין (צילום של רמת הגימור וינאלה).

בעוד העיצוב החיצוני הוא המשך ישיר לדגם הנוכחי, תא הנוסעים לעומת זאת עוצב מחדש לחלוטין, מודרני ואיכותי יותר למראה. במרכז הדשבורד נמצא מערכת מולטימדיה עם מסך "צף" מהדור האחרון של פורד (SYNC 3) והכוללת ממשק Apple CarPlay ו- Andorid Auto. ברמות הגימור הנמוכות יותקן מסך בגודל "6.5 וברמות הגימור הגבוהות יותר (ויגנלה וטיטניום) יותקן ממסך בגודל "8. 

 

בתחום המנועים, היצע המנועים יכלול מנוע 1.0 שלושה צילינדרים טורבו בהספקים של 100 כ"ס, 120 כ"ס ו-140 כ"ס, אליו יצטרף מנוע 1.1 ליטר אטמוספרי בהספקים של 70 ו-85 כ"ס ועבור חובבי הדיזל יוצע מנוע 1.5 ליטר טורבו דיזל עם 85 או 120 כ"ס. תיבת שישה הילוכים אוטו' פלנטרית תשודך למנוע אחד בלבד - 1.0 טורבו בגרסת ה-100 כ"ס. היצע מנועי הבנזין יכלול (אך רק החל מ-2018) גרסה של מנוע ה-1.0 ליטר אקובוסט המוכר של פורד (שלושה צילינדרים טורבו) שתכלול מערכת ניתוק צילינדרים אשר תאפשר למנוע לפעול על שני צילינדרים בלבד לטובת חיסכון נוסף של עוד כמה טיפות דלק – עד 6% לפי פורד.

 

בתחום הבטיחות, פורד מציידת את הפיאסטה במגוון רחב מאוד של מערכות בטיחות מתקדמות, כולל בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, מערכת חניה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת התראה על סטייה מנתיב הנסיעה, מערכת ניטור עצמים בשטחים מתים כולל תנועה חוצה מאחור ועוד. בנוסף לכך אבזור הבטיחות בדגם כולל 6 כריות אוויר (בניגוד ל-7 בדגם הנוכחי).

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.