פורד פיאסטה
מערכת מיקרו היברידית 48V לפיאסטה.
פורד פיאסטה
מערכת מיקרו היברידית 48V לפיאסטה.

כשנה לאחר שהבטיחה לצייד את הפיאסטה (ואת הפוקוס) במערכת מיקרו-היברידית 48V, פורד משיקה כעת באירופה את הפיאסטה EcoBoost Hybrid שלפי פורד מבטיחה שיפור של כ-5% בצריכת הדלק לצד שיפור בדינמיות בזכות המומנט המיידי של המנוע החשמלי.

 

המערכת המיקרו היברידית כוללת מנוע חשמלי המשמש כסטרטר/גנרטור המחובר ברצועה למנוע (מחליף את האלטרנטור) ומאפשר ניצול של אנרגיית הבלימה, שאחרת הייתה מתבזבזת כחום, לטובת טעינת סוללות ליתיום-יון במתח של 48V המפעילה את המנוע החשמלי. המערכת משמשת גם כמערכת עצור/סע מורחבת המאפשרת את כיבוי המנוע כבר ממהירות של 25 קמ"ש בגלישה לעצירה.

 

פורד פיאסטה
מערכת מיקרו היברידית מוצמדת למנוע 1.0 טורבו.

המערכת משודכת למנוע ה-1.0 ליטר שלושה צילינדרים טורבו (אקובוסט) המוכר של פורד בהספקים של 125 כ"ס או 155 כ"ס שבשלב זה, משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית בלבד. בעת הצורך, המנוע החשמלי מסייע למנוע הבנזין בתחילת תנועה ובתאוצה מלאה באמצעות תוספת מומנט של עד 2.45 קג"מ ועד 2.0 קג"מ למומנט המרבי כך שלגרסת ה-155 כ"ס מומנט מרבי, זמני, של עד 24.5 קג"מ. לחיסכון נוסף בצריכת הדלק, למנוע אפשרות לפעול על בסיס 2 צילינדרים בלבד בזמן שיוט נינוח בכביש.

 

פורד פיאסטה תא הנוסעים
ממשק חדש למערכת המולטימדיה.

בנוסף למערכת ההיברידית, פורד שדרגה את מפרט הבטיחות של הדגם עם מערכת בקרת שיוט הכוללת עצירה והמשך נסיעה, מערכת זיהוי תמרורים מתקדמת, מערכת חניה אוטומטית התומכת כעת גם בחניה בניצב ולא רק במקביל וניטור תנועה חוצה מאחור כולל בלימה בעת הצורך. לבורר מצבי הנהיגה נוספו שני מצבים חדשים, כולל מצב ספורט.

 

פורד פיאסטה אקטיב
תוספת של מערכות בטיחות מתקדמות.

קישוריות משודרגת (FordPass Connect) תאפשר באמצעות אפליקציה למכשיר הסלולרי לפתוח/לנעול את הרכב, להתניע את הרכב מרחוק (עם תיבת 7 הילוכים אוטו' בלבד), איתור הרכב ועוד. מערכת המולטימדיה (SYNC 3) זכה לעדכון הממשק הגרפי כך שכעת הוא אינטואיטיבי ופשוט יותר לשימוש ורוכשי הדגם יוכלו כעת גם לשדרג את תא הנוסעים במשטח טעינה אלחוטי ובמערכת שמע מבית B&O. 

הפיאסטה הנוכחית, שהוצגה בסוף שנת 2016, עדיין לא עשתה עלייה לארץ אך בהתאם לתכניות של דלק מוטורס לשיקום המותג בישראל, גם הפיאסטה נמצאת ברשימת הדגמים שישווקו בישראל, למרות שעם הצגת הפומה החדש, הקרוסאובר העירוני החדש של פורד אותו נפגוש בישראל לקראת סוף השנה, החשיבות של הדגם לשוק המקומי כבר פחות משמעותית מבעבר. 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.