הפומה החדש מציע עיצוב ספורטיבי, שפע של מערכות בטיחות מתקדמות, תא מטען ענק ושימושי ומנוע 1.0 טורבו בהספקים של 125-155 כ"ס הנעזר במערכת מיקרו היברידית 48V.

 

פורד מסירה את הלוט מעל קרוסאובר עירוני/קומפקטי חדש למותג, פורד פומה, המבוסס על הפיאסטה החדשה, קטן יותר מהקוגה אך גדול ואיכותי יותר מהאקוספורט. עם הפומה החדש, פורד תוכל כעת להתחרות בדגמים כגון רנו קפצ'ור, פיג'ו 2008 החדש ועוד. 

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

למי שזוכר, השם פומה שימש בעבר את גרסת הקופה הספורטיבית של הפיאסטה (שהתחרתה בזמנו באופל טיגרה) בזמנים שרכב ספורטיבי היה הדבר הנחשק, מה שכן נשאר הוא המראה הספורטיבי שפורד העניקה לקרוסאובר הקומפקטי שלה, יש לציין כי הדגם בתמונות לובש את חבילת ST-Line הספורטיבית.

 

פורד פומה החדש
עיצוב ספורטיבי.

בפורד מציינים כי הדגם תוכנן לפי שלושה עקרונות: עיצוב מושך, שימושיות גבוהה, למרות המידות הקומפקטיות, ושימוש במערכת מיקרו-היברידית 48V לטובת חיסכון בצריכת הדלק והפחתת פליטת מזהמים. עיצוב מושך יש, ויש גם מערכת מיקרו היברידית המשודכת למנוע ה-1.0 ליטר טורבו המוכר של החברה. המנוע החשמלי, המחובר ברצועה למנוע, מייצר 15 כ"ס ו-5.1 קג"מ ומסייע למנוע הבנזין בעת הצורך ולפי פורד, העזרה הזו מאפשרת לדגם להיות חסכוני יותר בכ-9%.

 

מנוע ה-1.0 ליטר EcoBoost עם המערכת המיקרו-היברידית מוצע בשתי גרסאות הספק של 125 כ"ס או 155 כ"ס ועם מנועים אלו לדגם צריכת דלק משולבת של 18.5 ק"מ לליטר או 17.8 ק"מ לליטר בהתאמה. הגרסה החזקה יותר מצוידת כסטנדרט בתיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים החדשה של פורד.

 

פורד פומה החדש
מנוע 1.0 טורבו עם מערכת מיקרו-היברידית 48V.

מנוע ה-1.0 ליטר EcoBoost - שלושה צילינדרים טורבו - כולל בנוסף מערכת המאפשרת כיבוי אספקת הדלק לאחד הצילינדרים כך שבזמן שיוט המנוע יפעל על שני צילינדרים בלבד, גם זה לטובת חיסכון נוסף בצריכת הדלק. בהמשך, הפומה יצויד גם במנוע 1.5 ליטר דיזל שפותח במשותף עם פיג'ו.

 

פורד פומה החדש תא הנוסעים
נלקח ישירות מהפיאסטה עם תוספת של לוח מחוונים דיגיטלי.

בתחום השימושיות, מעבר לתא נוסעים מרווח יותר מזה של הפיאסטה, הפומה גבוה יותר ב-30 מ"מ וגם רחב וארוך יותר, פורד מתגאה במיוחד בתא המטען שהיא תכננה עבור הדגם עם נפח יוצא דופן לסגמנט של 456 ליטר, לפוקוס החדשה לדוגמה רק 370 ליטר. את הנפח יוצא הדופן הזה פורד השיגה באמצעות יצירת "בור" גדול ברצפת תא המטען בנפח של 80 ליטר המאפשר לאחסן חפצים רטובים או חפצים גבוהים כגון צמחים גבוהים - בתחתית "הבור" ישנו פתח ניקוז לנוזלים. בנוסף, תא המטען מצויד במדף רצפה אותו ניתן לסדר במספר תצורות - הגבוהה יותר מאפשרת לקבל תא מטען שטוח עם קיפול המושבים מאחור.

 

פורד פומה החדש תא המטען
תא מטען גדול ושימושי.

תא הנוסעים של הפומה זהה למוכר לנו מהפיאסטה החדשה, אך הוא זכה למספר שדרוגים בחומרי הגימור, לתאי אחסון גדולים יותר וכן ללוח מחוונים דיגיטלי "12.3 כאופציה. בנוסף נמצא מערכת SYNC 3 עם הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפ קאר-פליי ותפעול קולי טבעי.

הפומה מצויד במערכת הבטיחות המתקדמת של פורד, Co-Pilot360, הכוללת בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, בקרת שיוט אדפטיבית לכל טווח המהירויות המשולבת עם מערכת לשמירה על מרכז נתיב הנסיעה וזיהוי תמרורים להגבלה אוטומטית של המהירות, התראות בזמן אמת לנהג על מצבים מסוכנים בהמשך הדרך, ניטור שטח מת כולל תנועה חוצה מאחור ובלימה בעת הצור, בקרת סטייה מנתיב, מערכת חניה אוטומטית, היגוי אקטיבי המסייע בעת תמרון חירום ועוד.