2018 פורד פוקוס החדשה
פורד פוקוס 2018 החדשה (ST-Line).
2018 פורד פוקוס החדשה
פורד פוקוס 2018 החדשה (ST-Line).

הפוקוס החדשה מבוססת על פלטפורמה חדשה והיא גדולה ומרווחת מהדגם היוצא, תוצע לראשונה עם תיבת 8 הילוכים אוטו' והיא מצוידת בשפע של מערכות בטיחות מתקדמות.

 

פורד חשפה היום (ג') את הפוקוס 2018 החדשה, דור רביעי למשפחתית הגלובלית של פורד אשר כמו הדגם היוצא תשווק בשלוש תצורות מרכב, סדאן, חמש דלתות האצ'בק וסטיישן - בהתאם לשוק היעד. בנוסף, הפוקוס החדשה תשווק במספר סגנונות עיצוב/גימור, כולל Active במראה של רכב פנאי עם הגבהת מרכב של 30 מ"מ, ST-Line במראה וכיול ספורטיבי עם הנמכת מרכב של 10 מ"מ ו-Vignale במראה וגימור יוקרתיים כרמת הגימור הגבוהה ביותר של הדגם.

 

הפוקוס החדשה מבוססת על פלטפורמה חדשה (C2), היא גדולה ומרווחת מהדגם היוצא, היא מצוידת במגוון רחב של מערכות בטיחות מתקדמות, גרסאות מעודכנות למנועים המוכרים המשודכים לתיבת 8 הילוכים אוטו'. הפוקוס החדשה צפויה לנחות בישראל רק בתחילת 2019.

כאמור, הפוקוס החדשה מבוססת על פלטפורמת C2 החדשה של פורד, פלטפורמה אשר תשרת דגמים רבים נוספים בחברה כולל את הדור הבא של הקוגה לדוגמה. הפלטפורמה החדשה קשיחה יותר ב-20% מזו של הדגם היוצא ופורד מציינת כי אזור המתלים חוזק בכ-50% לעומת הדגם היוצא, דבר שאפשר למהנדסי החברה גמישות גדולה יותר בכיול המתלים. הפוקוס החדשה קלה בכ-88 ק"ג מהדגם היוצא, 33 ק"ג מכך מגיעים מהפלטפורמה החדשה.

 

עם אורך של 4,378 מ"מ (סטיישן 4,668 מ"מ), רוחב של 1,825 מ"מ, גובה של 1,454 מ"מ ובסיס גלגלגים של 2,701 מ"מ, הפוקוס החדשה ארוכה רק ב-18 מ"מ מהדגם היוצא, אך לבסיס הגלגלים נוספו 53 מ"מ משמעותיים, דבר שאמור לשפר את אחת מנקודות החולשה של הדגם היוצא, מרווח הברכיים במושב האחורי. עם קיפול המושבים מאחור נפח תא המטען עומד על 1,354 ליטר בדגם החמש דלתות ו-1,653 ליטר בדגם הסטיישן.

 

2018 פורד פוקוס סטיישן החדשה
פורד פוקוס סטיישן החדשה.

כל המנועים בדגם חדשים או מעודכנים והחידוש המשמעותי יותר הוא קבלתה של תיבת 8 הילוכים אוטו' חדשה, אשר תוצע לצד תיבת 6 הילוכים ידנית. מנוע ה-1.5 ליטר טורבו שבפוקוס החדשה הוא בגרסת השלושה צילינדרים החדשה אשר הוצגה לראשונה עם הפיאסטה ST החדשה (בניגוד לגרסת הארבעה צילינדרים הנוכחית שבפוקוס ובקוגה) והוא כולל אפשרות לפעולה על בסיס שני צילינדרים בלבד לטובת חיסכון נוסף בצריכת הדלק. 

 

היצע מנועי הבנזין כולל את מנוע ה-1.0 ליטר שלושה צילינדרים טורבו EcoBoost בשלושה הספקים של 85 כ"ס, 100 כ"ס ו-125 כ"ס ואת מנוע ה-1.5 ליטר שלושה צילינדרים טורבו EcoBoost בשני הספקים של 150 כ"ס ו-182 כ"ס. היצע מנועי הדיזל כולל מנוע 1.5 ליטר EcoBlue בשני הספקים של 95 כ"ס ו-125 כ"ס (מנוע שפותח במשותף עם פיג'ו) ו-2.0 ליטר EcoBlue בהספק של 150 כ"ס.

תיבת ה-8 הילוכים אוטו' החדשה תוצע בשלב זה עם מנוע ה-1.0 טורבו 125 כ"ס, 1.5 טורבו 150 כ"ס, 1.5 טורבו דיזל 120 כ"ס ו-2.0 טורבו דיזל 150 כ"ס. פורד עדיין לא מציינת את נתוני צריכת הדלק או הביצועים, אך היא מציינת כי הפוקוס החדשה חסכונית יותר בכ-10% לעומת הדגם היוצא. תיבת השמונה הילוכים אוטומטית מופעלת באמצעות חוגה ולא מוט סטדרטי, דבר שאפשר לפורד לפנות מקום רב לאחסון בקונסולה בין המושבים הקדמיים. 

 

2018 פורד פוקוס החדשה תא הנוסעים
שקט ומרווח יותר לנוסעים.

פורד ציידה את הפוקוס החדשה במגוון רחב ומרשים של מערכות בטיחות מתקדמות, כולל מערכת חניה אוטומטית התומכת גם ביציאה ממקום החניה, בקרת שיוט אדפטיבית 0-200 קמ"ש עם תמיכה בהגבלת מהירות בהתאם לתמרורים שבדרך ומערכת אקטיבית לשמירה על מרכז נתיב הנסיעה, אור גבוה אוטו', ניטור שטחים מתים כולל תנועה חוצה מאחור ובלימה בעת הצורך, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, בלימה הרכב לאחר תאונה בכדי למנוע תאונה משנית, זיהוי תמרורים ועוד. בנוסף נוכל למצוא תוצגה עילית, תאורה ראשית LED אדפטיבית המשנה את עוצמת התאורה לפני הגעה לסיבובים, צמתים ועוד בכדי למנוע סינוור של שאר משתמשי הדרך. 

באירופה לפחות, הפוקוס החדשה מצוידת במערכת FordPass Connect. המערכת כוללת מודם המאפשר ליצור נקודה חמה WI-FI לעד 10 נוסעים ברכב ובאמצעות אפליקציה למכשיר הסוללרי מאפשרת להניע את הרכב מרחוק, לצפות בנתונים שונים, לאתר את הרכב, לנעול את הדלתות ועוד.

 

2018 פורד פוקוס החדשה active
פורד פוקוס Active במראה של רכב פנאי.

בתא הנוסעים החדש, המרווח והשקט יותר, נוכל למצוא את מערכת המולטימדיה SYNC 3 החדשה של פורד עם מסך מגע "8 (או "6.5 ברמות הגימור הבסיסיות). המערכת כוללת הרחבה לאנדרואיד אוטו' ופאל קארפליי. בנוסף נוכל למצוא משטח טעינה אלחוטי למכשירים סלולריים, חימום למושבים וגלגל ההגה, פתיחה של תא המטען ללא מגע, בלם יד חשמלי, בקרת אקלים מפוצלת, מפתח חכם keyless, מושבים קדמיים חשמליים ועוד.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 3

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.