פורד פוקוס מערכת מיקרו היברידית
מערכת מיקרו-היברידית 48V לוח מחוונים דיגיטלי.
פורד פוקוס מערכת מיקרו היברידית
מערכת מיקרו-היברידית 48V לוח מחוונים דיגיטלי.

כשנה לאחר שהבטיחה להציג מערכת מיקרו-היברידית לפוקוס, וכשבועיים לאחר שעשתה זאת לפיאסטה, פורדה מציגה שתי גרסאות של הפוקוס עם מערכת מיקרו היברידית 48V.

 

שתי הגרסאות מבוססות על מנוע ה-1.0 ליטר שלושה צילינדרים טורבו המוכר של פורד, האחת בהספק מרבי של 125 כ"ס והשנייה בהספק מרבי של 155 כ"ס. הגרסה החזקה יותר תחליף את מנוע ה-1.5 ליטר שלושה צילינדרים טורבו בגרסת ה-150 כ"ס שיהיה זמין מעתה רק עם תיבת 8 הילוכים אוטו'. לפי פורד, הגרסה החזקה יותר מציעה שיפור של 17% בצריכת הדלק לעומת מנוע ה-1.5 ליטר. בגרסת ה-125 כ"ס צריכת הדלק עומדת על 19.6 ק"מ לליטר לעומת 18.2 ק"מ לליטר ללא המערכת. בשלב זה המערכת לא ממש רלוונטית לשוק המקומי שלנו שכן היא מוצעת רק בדגמים עם תיבת הילוכים ידנית.

 

פוקוס לוח מחוונים דיגיטלי
לוח מחוונים דיגיטלי.

בשני המנועים, את האלטרנטור הרגיל מחליף מנוע חשמלי (BISG) המחובר ברצועה למנוע ומשמש כסטרטר וכגנרטור לטעינת סוללת הליתיום-יון הנפרדת (הממוקמת מתחת למושב הנוסע הקדמי) והפועלת במתח של . 48V. המנוע החשמלי מסייע למנוע הבנזין בזמן האצה או שיוט. המערכת פועלת בהתאם לבורר הנהיגה כך שבמצב חיסכון המערכת מאפשרת למנוע הבנזין לייצר פחות מומנט ובכך להפחית את צריכת הדלק ובמצב ספורט (או האצה מלאה) המערכת תוסיף למומנט המנוע בכדי לשפר את הביצועים - תוספת של עד 5.1 קג"מ.

 

פורד פוקוס לוח מחוונים דיגיטלי
התצוגה בלוח המחוונים משתנה בהתאם למצב בורר הנהיגה.

המערכת משמשת גם כתחליף למערכת עצור/סע רגילה המאפשרת לכבות את מנוע הבנזין, ולהשאיר את כל מערכות החשמל כגון מזגן פועלות, בגלישה לעצירה. הנהג יכול לבחור את המהירות בה המערכת נכנסת לפעולה, החל מ-15 קמ"ש ועד ל-25 קמ"ש.

בנוסף למערכת המיקרו-היברידית, פורד מוסיפה כעת לפוקוס גם אופציה ללוח מחוונים דיגיטלי מלא בגודל של "12.3 הקמור בחלקו העליון להתאמה ויזואלית מושלמת. פחות רלוונטי לשוק המקומי שלנו, אך כעת הפוקוס מצוידת במערכת FordPass Connect המאפשרת קבלת התראות סכנות בדרך המתקבלות מטעם הרשויות המקומיות כגון עבודות בכביש, רכב תקוע בצד הכביש, תאונות ועוד. המערכת כוללת אפליקציה סלולרית המאפשרת פתיחה/נעילה של הרכב מרחוק, התנעה מרחוק בדגמים אוטומטיים, איתור הרכב ועוד.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.