ארגון Euro NCAP ביצע מבחן ריסוק למספר מסחריות המשמשות כמובלי נוסעים. הציונים, נמוכים למדי.

ציונים נמוכים במבחני ריסוק למסחריות קלות

בסבב מבחני ריסוק של ארגון Euro-NCAP שבוצע על מכוניות מסחריות המשמשות להובלת נוסעים, רוב המכוניות הציגו ציונים נמוכים בסטנדרט מודרני.

 

לרוב, אנחנו רגילים לקבל אחת למספר חודשים את תוצאות סבב מבחני הריסוק של NCAP עבור מכוניות נוסעים חדשות, אך הפעם הארגון בחן שש מכוניות מסחריות קלות המשמשות גם להובלת נוסעים. המכוניות שנבחנו הן: רנו טראפיק, סיטרואן ג'מפי, פיאט סקודו, פיג'ו אקספרט יונדאי i800 ופורד טרנזיט קאסטום-המסחרית נוסעים החדשה של פורד שהוצגה לפני מספר חודשים.

 

הטראפיק של רנו השיגה את הציון הנמוך מכולן, 2 כוכבים בלבד וכל השאר זכו בשלושה כוכבים למעט הטרנזיט קאסטום החדשה של פורד שהייתה היחידה להשיג ציון של חמישה כוכבי בטיחות.

 

יש לציין מספר עובדות חשובות במקביל לתוצאות מבחני הריסוק. רכבים מסחריים, לא נדרשים מבחינת החוק והתקנות לעמוד באותם סטנדרטים של מכוניות נוסעים רגילות, כגון חוסר החובה להימצאותה של מערכת בקרת יציבות – מערכת שהיא חובה כיום בכל מכונית נוסעים (רכב פרטי) בישראל.

 

 

רנו טראפיק מיוצרת ללא שינוי מהותי משנת 2001 ומשווקת כאן בישראל גם כאופל ויוארו. שלישיית הדגמים הזהים: פיג'ו אקספרט, סיטרואן ג'מפי ופיאט סקודו, מיוצרים משנת 2007 וכך גם במקרה של יונדאי i800. כאמור, רק פורד טרנזיט קאסטום הוא דגם חדש לחלוטין בסטנדרט מודרני, שתוכנן מראש להיות מוביל נוסעים כמתחרה לדגמי הקרוול של פולקסווגן.

 

בנוסף לכך יש לציין שאילו הדגמים היו נבחנים בסטנדרטים של שנת ההשקה, הם היו זוכים בציון גבוה באופן משמעותי. זאת ועוד, אילו הרכבים הנבחנים היו נבחנים כמסחריות סגורות, גם אז הציון היה גבוה משמעותית גם בסטנדרטים מודרניים למרות הוותק הרב שלהם על הכביש.

 

המבחן נועד בכדי שיצרני הרכב ישפרו את רמת הבטיחות בדגמים המסחריים הקלים שלהם המשמשים לא פעם כמובילי נוסעים למשפחות.

 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.