ב.מ.וו סדרה 5 מבחן ריסוק
ב.מ.וו סדרה 5 מבחן ריסוק.
ב.מ.וו סדרה 5 מבחן ריסוק
ב.מ.וו סדרה 5 מבחן ריסוק.

ארגון הבטיחות האירופי Euro NCAP מפרסם את סבב מבחני הריסוק והבטיחות האחרון לשנת 2023 במסגרתו נבחנו 11 דגמים שונים כאשר 8 מהרכים שנבחנו השיגו ציון מלא של 5 כוכבים והשאר הסתפקו בציון של 4 כוכבים בלבד. 

 

פולקסווגן ID7 הייתה ללא ספק כוכבת הסבב האחרון עם 5 כוכבים, ציון מרשים מאוד של 95% בהגנה על נוסעים בוגרים וציון גבוה של 88% בהגנה על ילדים. 

 

פולקסווגן ID7 מבחן ריסוק
פולקסווגן ID7 הצטיינה במיוחד.

אקספנג G9 שהשוק לאחרונה בישראל זכה לציון 5 כוכבים עם ציון של 85% בהגנה על נוסעים בוגרים וילדים. למרות ציון של 5 כוכבים, נרשמה לדגם הגנה לקויה (נכשל) בהגנה על האגן של הנהג ועל תפקוד כרית האוויר כאשר מדובר בנהג צנום מידות. 

 

סמארט #3, הקרוסאובר קופה החשמלי של סמארט אותו נפגוש החודש בישראל, השיג ציון של 5 כוכבים לצד ציון גבוה של 90% בהגנה על נוסעים בוגרים ו-86% בהגנה על ילדים. 

 

יונדאי קונה החדש השיג ציון של 4 כוכבים בלבד עם ציון של 80% בהגנה על נוסעים בוגרים ו-83% בהגנה על ילדים. לדגם נרשמה הגנה לא מספקת על חזה ואגן הנהג לצד ציון של 60% בלבד על תפקוד מערכות הבטיחות, כאן יש לציין כי בישראל הדגם משווק עם מערך מקיף יותר של מערכות בטיחות לעומת הדגם הנבחן (במיוחד ברמת הגימור פרסטיג' ומעלה), דבר שהיה מעלה משמעותית את הציון בסעיף זה.  

 

יונדאי קונה מבחן ריסוק
הקונה הסתפק ב-4 כוכבים.

ציון של 4 כוכבים ניתן גם להונדה ZR-V וגם לקרוסאובר החשמלי וינפאסט VF8, דגם שהיינו אמורים לפגוש בישראל אך זה כנראה כבר לא יקרה לאור ביקורות לא מוצלחות על הדגם בשוק האמריקאי. 

 

ב.מ.וו סדרה 5 החדשה השיגה ציון של 5 כוכבים עם ציון של 89% בהגנה על נוסעים בוגרים ו-85% בהגנה על ילדים. 

 

BYD סיל U, אותו נפגוש בישראל בשנה הבאה, השיג ציון של 5 כוכבים עם ציון של 90% בהגנה על נוסעים בוגרים ו-86% בהגנה על ילדים. BYD טאנג השיג גם הוא ציון של 5 כוכבים. יש לציין כי הדגם שנבחן הוא דגם מתיחת פנים. 

 

קיה EV9 השיג ציון של 5 כוכבים עם ציון של 84% בהגנה על נוסעים בוגרים ו-88% בהגנה על ילדים. 

 

מרצדס EQE SUV השיג כצוי ציון של 5 כוכבים לצד ציון של 87% בהגנה על נוסעים בוגרים ו-90% בהגנה על ילדים. 

 

לצד זה, הארגון העביר ביקורת על כך שמרבית הרכבים החשמליים כיום הם דגמי SUV גדולים ובעיקר כבדים מאוד, דבר שלא רק שלא תורם לאיכות הסביבה ובמקביל מהווה סכנה למשתמשי דרך אחרים, בעיקר להולכי רגל אך גם לרכבים אחרים. אם ניקח לדוגמה את אקספנג G9, לדגם משקל של עצמי מינימלי של 2,285 ק"מ זאת לעומת משקל של 1,720 ק"ג לרכב בנזין בגודל דומה כדוגמת קיה סורנטו. כאשר רכב כזה מתנגש במשפחתית ממוצעת למשקל השפעה מכרעת ואם ההפרש בין הסורנטו למשפחתית כמו פולקסווגן גולף עומד על כ-300 ק"ג בלבד, מול האקספנג זה כבר עומד על כ-900 ק"ג. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 10

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.