ארגון הבטיחות האירופי Euro NCAP מפרסם את תוצאות מבחני הריסוק והבטיחות שערך לדגמים הבאים: חמישה כוכבים ל- זיקר 7X, לינק אנד קו 02, פולסטאר 4, ואומודה 9 וארבעה כוכבים לצ'רי טיגו 8 פרו, צ'רי טיגו 7, יונדאי אינסטר ופורד טורנאו קורייר.
הציונים של זיקר 7X, לינק אנד קו 02 ופולסטאר 4 לא מפתיעים אותנו שכן כולם דגמים מבית ג'ילי וכולם מבוססים על אותה פלטפורמת SEA שכבר השיגה ציונים גבוהים בדגמים אחרים מבית ג'ילי שנבחנו. כל הדגמים מבית ג'ילי השיגו ציון של 90% ומעלה בהגנה על נוסעים בוגרים כאשר זיקר 7X בלט במיוחד עם ציון גבוה של 90% בהגנה על ילדים במושבי בטיחות. מערכות הבטיחות של הדגמים תפקדו היטב במגוון התרחישים השונים, גם לא מפתיע כי בבסיסה זו אותה מערכת המשרתת דגמים רבים בקבוצת ג'ילי.

אומודה 9, הקרוסאובר פלאג-אין הבכיר של אומודה אותו אנחנו צפויים לפגוש השנה בישראל, השיג גם הוא ציונים טובים מאוד עם הגנה של 90% על נוסעים בוגרים ו-85% על ילדים במושבי בטיחות. מערכות הבטיחות המתקדמות בדגם תפקדו היטב במגוון התרחישים בהן נבחנו.
צ'רי טיגו 7 וטיגו 8 הסתפקו בציון של 4 כוכבים, בעיקר בשל בעיה חוזרת בתפקוד של כרית הוילון שתפקידה העיקרי הוא להגן על ראש הנוסעים ובמקרה זה היא נכשלה בלהגן על הראש של ילד בוגר (בן 10) במושב האחורי. למרות שהארגון אפשר לצ'רי לעדכן את התכנון של הכרית ולבחון שוב את הדגם, גם במבחן החוזר הכרית לא תפקדה כראוי כאשר בפעם השנייה הכרית פשוט התנתקה מהמסילה עליה היא מותקנת.

יונדאי אינסטר, הקרוסאובר העירוני החשמלי של יונדאי, הסתפק ב-4 כוכבים בלבד, לא ממש מפתיע שכן מדובר ברכב עירוני קטן ובסטנדרט הנוכחי של המבחנים, הסיכוי של רכב קטן להשיג ציון של 5 כוכבים הוא נמוך מאוד.
כרגיל, ההמלצה שלנו היא לא להסתפק בציונים הכלליים המוצגים כאן אלא להיכנס לאתר של Euro NCAP, להוריד את תוצאות המבחן המלא וללמוד לעומק את רמת הבטיחות של הרכב בו אתם מתעניינים.
