Euro NCAP
Euro NCAP - פרוטוקול 2026.
Euro NCAP
Euro NCAP - פרוטוקול 2026.

ארגון הבטיחות האירופי Euro NCAP מעדכן כמדי תקופה את פרוטוקול מבחני הבטיחות לרכבים והפעם, לפי הארגון, פרוטוקול 2026 הוא העדכון המקיף ביותר שנערך בארגון מאז שנת 2009. 

 

 יונדאי במבצע אאוטלנדר

החל משנת 2026 הערכת רמת הבטיחות של רכבים תיבחן לפי 4 שלבי בטיחות:

  • נהיגה בטוחה - הערכה כללית של הטכנולוגיה בה מצויד הרכב לטובת חווית נסיעה בטוחה יותר.
  • מניעת תאונה - הערכת פעילות מערכות הבטיחות במניעת תאונה באמצעות מתן התראות או התערבות אוטונומית. 
  • הגנה על הנוסעים - זה כבר מבחן הריסוק הרגיל של הרכב בו מתבצעת הערכה של רמת ההגנה על הנוסעים במקרה של תאונה. 
  • הגנה על הנוסעים לאחר תאונה - התייחסות של מערכות הבטיחות "לשעת הזהב" בה עדיין ניתן להציל את נוסעי הרכב במקרה של פגיעה מסכנת חיים. 

 

טויוטה BZ4X מבחן ריסוק
כבר לא רק מבחני ריסוק.

השלב הראשון כולל את מה שעד היום די התעלמו ממנו במבחנים וזה הממשק בין מערכות הבטיחות לנהג, עד כמה הן מסייעות לו לחוויית נהיגה בטוחה ורגועה או מפריעות. אחת התלונות העיקריות למערכות בטיחות מתקדמות זה עודף של התראות, שליטה רק דרך אוסף של תפריטים במסך המרכזי ועוד. עודף התראות לדוגמה גורם לנהג להתעלם מאותן התראות או גרוע מכך, פשוט לנתק את המערכת בזמן נהיגה. 

 

עד היום כל המערכות נבחנו בשטח סטרילי, כעת שלב זה יכלול הערכה של המערכות בנהיגה בתנאי אמת כדי שהבחנים יוכלו לחוות את מה שכל נהג רגיל יחווה בזמן נסיעה. מערכת שלא יהיו קלות לשליטה לדוגמה, יזכו להפחתה של נקודות ואתם יכולים להיות בטוחים שכאשר יפורסמו התוצאות הראשונות ברבעון הראשון של 2026, נגלה שבסעיף זה מרבית הרכבים די נכשלים. לצד זה הארגון יעניק ניקוד עודף ליצרנים שישלבו פיצ'רים שונים כגון כריות אוויר ואמצעי ריסון המתחשבים במשקל הנהג או הנוסע, מערכות שמזהות חגירה לא נכונה של חגורת הבטיחות ועוד. 

 

מולטימדיה
שליטה מורכבת על המערכות תזכה לציון שלילי.

השלב השני בו נבחן תפקוד המערכות בפועל במניעה של תאונה יהיה מאתגר יותר לאותן מערכות ויכלול יותר תרחישים הדומים לתנאי אמת, במיוחד בכל הקשור לנסיעה לצד הולכי רגל ורוכבי אופניים. בשלב זה הארגון יבחן גם את אופן הפעולה של המערכת, מערכות בעלות פעולה גסה או לא צפויה יזכו להפחתה בציון, במיוחד בכל הקשור למערכות שמירה על נתיב הנסיעה. ציון חיובי יוענק למערכת למניעה של האצה בלתי רצונית ומערכת יציאה בטוחה שמונעת פתיחה של דלתות הרכב במידה ולא בטוח לצאת מהרכב. 

 

השלב השלישי הוא כאמור שלב מבחן הריסוק המוכר, כאן הארגון ישדרג את המבחן עם בובות במשקלים וגבהים נוספים כדי יותר סוגי משתמשים. 

 

השלב הרביעי הוא כאמור השלה לאחר התרחשות של תאונה, בשלב זה יבחנו מערכות כגון מערכות SOS המזהות תאונה ויוצרות קשר טלפוני עם מוקד חירום, אפשרות לפתיחת הדלתות לרכבים עם ידיות נשלפות חשמלית, בידוד סוללת המתח הגבוה ברכבים חשמליים, מתן התראה על סוללה שעלולה להתלקח ועוד. 

רוצים לקבוע נסיעת מבחן? לקבל ייעוץ? לשמוע על הצעות ומבצעים שלא תמצאו ברשת?

התקשרו 03-9058081 או מלאו את הפרטים

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
 יונדאי במבצע אאוטלנדר
 יונדאי במבצע
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.