צ'רי eQ5
צ'רי eQ5.
צ'רי eQ5
צ'רי eQ5.

אם בעידן מנועי הבעירה הפנימית רכב סיני היה סוג של "שומר נפשו ירחק" עבור הצרכן הישראלי, נדמה כי בתחום הרכב החשמלי, על שלל ההטבות לו הוא זוכה המהווים את עיקר הסיבה למעבר לרכב חשמלי, רכב סיני מתקבל בברכה ע"י הצרכן הישראלי, כמובן שיש להזכיר כי גם הסינים עצמם עשו התקדמות עצומה בעשור האחרון והמעבר להנעה חשמלי פשוטה יותר לייצור ותכנון הקלו על ההתקדמות הזו.

 

אז לאחר מגוון מותגים סיניים חדשים שנחתו בישראל בשנת 2021 שנת 2022 תמשיך את המגמה הזו עם מותגים כגון BYD וכעת גם צ'רי (Chery) מכריזה על כניסה לשוק הרכב החשמלי הישראלי והיא תעשה זאת בעוד כחצי שנה. בשלב זה זהות היבואן ע"י לא ידועה.

 

צ'רי eQS
צ'רי eQS -הרכב החשמלי הייעודי הראשון של צ'רי.

במונחים של תעשיית הרכב העולמית צ'רי נחשבת ליצרנית צעירה יחסית אך בעולם המונחים של תעשיית הרכב הסינית צ'רי נחשבת לאחת הוותיקות בתחום והיא מייצרת רכבים מזה 24 שנה, היא גם אחת היצרניות הבודדות מסין שכבר מזמן פרצו את החומה הסינית בכל הקשור לשיווק הרכבים שלה בשוק הגלובלי, ישראל, דרך אגב, תהיה המדינה ה-22 בה צ'רי משווקת את הרכבים שלה מחוץ לשוק הסיני.

 

צ'רי אולי וותיקה בשוק הסיני אך בתחום הרכב החשמלי היא יחסית צעירה ומרבית הדגמים החשמליים שלה כיום מתבססים על דגמי בנזין שונים, למעט שני דגמים שהחשוב מבינהם וגם זה הרלוונטי יותר לשוק המקומי שלנו הוא צ'רי ​​eQ5.

 

צ'רי eQS
צ'רי eQS.

צ'רי eQ5 הוא קרוסאובר חשמלי ייעודי המבוסס על פלטפורמת הנעה אחורית ייעודית לרכבים חשמליים (LFS) העושה שימוש נרחב באלומיניום ומגנזיום ולפי החברה היא קלה יותר בכ-60% לעומת פלטפורמה מקבילה לדגמי בנזין בגודל מקביל. לדגם אורך של 4.63 מטר, רוחב של 1.91 מטר, גובה של 1.65 מטר ובסיס גלגלים של 2.83 מטר, כלומר מדובר בדגם המקביל לסקודה אניאק ועוד. בשלב זה הדגם משווק עם מבחר של שני מנועים אחוריים בהספקים של 163 כ"ס או 177 כ"ס עם סוללה בקיבולת של 70.1kWh.

 

טיגו e EV
טיגו e EV.

לצד דגם זה נמצא עוד מספר דגמים חשמליים כולל דגם eQ1 שהוא רכב עירוני קטן מאוד (3.2 מטר אורך) Uאת הקרוסאובר טיגו e EV המבוסס על רכב בנזין והוא מתחרה בדגמים כגון MG ZS EV. טיגו e EV מצויד במנוע חשמלי קדמי 130 כ"ס וסוללה בקיבולת 53.6kWh. דגם eQ5 והטיגו e EV הם, בשלב זה, הדגמים ביותר רלוונטים של צ'רי לשוק הישראלי.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 9

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.