קבוצת PSA, המונה את המותגים פיג'ו, סיטרואן, DS ואופל, מסכמת את שנת 2020 עם מסירות של 2.512 מיליון רכבים חדשים, ירידה חדה של 27.8% לעומת שנת 2019. הקבוצה אמנם משווקת רכבים גם בסין, אפריקה והמזרח התיכון, דרום אמריקה ועוד, אך השוק האירופי מהווה כ-85% מסך המכירות של הקבוצה.

 

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

מותג פיג'ו, המותג הגדול ביותר בקבוצה, ספג ירידה של 23% בשל מסירות של 1,118,912 רכבים חדשים לעומת 1,453,823 רכב בשנת 2019. מותג סיטרואן, השני בגודלו בקבוצה, ספג ירידה של 27.5% בשל מסירות של 717,190 רכבים חדשים לעומת 989,853 רכבים בשנת 2019. אופל ספגה את הירידה החדה ביותר, 35%, בשל מסירות של 632,687 רכבים חדשים לעומת 973,431 רכבים בשנת 2019. יש לציין כי אופל סיימה את שנת 2020 ללא דגם בסגמנט B הצומח של הקרוסאוברים, זה ישתנה כבר בקרוב עם תחילת השיווק באירופה של המוקה החדש והמרשים.

 

PSA Sale
מסירות קבוצת PSA.

גם שנת 2021 תהיה שנה מאתגרת, אך עם אופק חיובי בכל הקשור למלחמה במגפת הקורונה פיג'ו נכנסת מוכנה לשנה זו בשוק האירופי שדורש יותר ויותר רכבים חשמליים ופלאג-אין. כיום הקבוצה משווקת 17 דגמים עם הנעה חשמלית או פלאג-אין והקבוצה מתכננת לסיים את שנת 2021 עם 23 דגמים כאלו שיכסו את כל הסגמנטים.

 

שנת 2020 אפשרה לקבוצה לשדרג את ערוץ מכירת הרכבים המקוון של הקבוצה, דרך ערוץ זה נמכרו כ-40,000 רכבים חדשים ובשנת 2021 הקבוצה שואפת להגדיל את המכירות דרך ערוץ זה לכ-100,000 רכבים. גם בישראל קבוצת לובינסקי המייצגת את קבוצת PSA עשתה שימוש נרחב בערץ זה השנה ואת כל דגמי הקבוצה ניתן לרכוש כיום באופן מקוון.

בשנה הבאה נאלץ להתייחס אל קבוצת PSA כחלק מקבוצת Stellantis, זה השם שניתן לאיחוד בין קבוצת PSA לקבוצת FCA של פיאט-קרייזלר.