2021 אופל מוקה החדש GS ליין
מוקה החדש בגימור GS ליין.
2021 אופל מוקה החדש GS ליין
מוקה החדש בגימור GS ליין.

לאחר שחשפה בחודש יוני האחרון את אופל מוקה החדש בגרסתו החשמלית (מוקה-e), אופל חושפת כעת את גרסאות הבנזין והדיזל של הדגם וכן את המוקה GS ליין עם העיצוב הספורטיבי. מקבוצת לובינסקי, יבואנית אופל בישראל, נמסר כי הדגם צפוי להגיע לישראל במהלך הרבעון השני/שלישי של 2021.

 

העיצוב החיצוני של דגמי הבנזין זהה לחלוטין לעיצוב של החשמלית, למעט כמובן העדר סופיות אגזוז בגרסה החשמלית בתחתית הפגוש האחורי. המוקה GS ליין מספק אווירה ספורטיבית באמצעות פס קישוט אדום לאורך קורת הגג, נגיעות צבע אדום על חישוקי הגלגלים והשחרה של חלקי פלסטיק כסופים והסמלים השונים שעל הדגם. דגם GS ליין ממשיך את האווירה הספורטיבית גם אל תא הנוסעים עם תקרה כהה ונגיעות של צבע אדום בוהק לאלמנט הקישוט של פתחי המיזוג וגם על מושבי הספורט נמצא נגיעות של צבע אדום.

 

אופל מוקה GS ליין
אופל מוקה GS ליין.

מעבר לכך תא הנוסעים זהה למה שפגשנו עם המוקה החשמלי וזה כולל מערך פנורמי עוטף נהג של לוח מחוונים דיגיטלי בגודל "12 ומערכת מולטימדיה בגדלים של "7 או "10 בהתאם לרמת הגימור. בניגוד לחברת האם פיג'ו ול-2008 החדש, עליו מבוסס המוקה, באופל בחרו שלא לוותר על ממשק פיזי למערכת השמע ובקרת האקלים. לעומת הקורסה שעושה שימוש בתפעול אלקטרוני לתיבת ההילוכים באמצעות מוט גדול שנלקח מפיג'ו, במוקה נמצא תפעול הילוכים אלקטרוני באמצעות מתג קטנטן ומינימליסטי בין המושבים.

 

2021 אופל מוקה החדשה GS ליין
מנועי הבנזין והדיזל נלקחו ישירות מה-2008 של פיג'ו.

לא תופתעו לגלות כי בתחום ההנעה היצע המנועים של המוקה החדש זהה למה שכבר פגשנו עם פיג'ו 2008 החדש. היצע מנועי הבנזין כולל את מנוע ה-1.2 ליטר שלושה צילינדרים טורבו של פיג'ו בהספקים של 100 כ"ס ו-20.9 קג"מ או 130 כ"ס ו-23.4 קג"מ כאשר את זה האחרון ניתן לקבל גם עם תיבת 8 הילוכים אוטומטית במקום 6 הילוכים ידנית. היצע מנועי הדיזל כולל את מנוע ה-1.5 ליטר החסכוני של פיג'ו עם הספק מרבי של 110 כ"ס ומומנט מרבי של 25.5 קג"מ, מנוע זה משודך בשלב זה לתיבת 6 הילוכים ידנית בלבד אך צפוי בהמשך לקבל גם תיבת 8 הילוכים אוטו'. בשלב זה אופל חושפת רק את נתוני צריכת הדלק בתקן NEDC המיושן שכל קשר בינו לבין המציאות מקרי בהחלט, כך שאין טעם לפרסם את נתונים אלו ונמתין לפרסום הנתונים בתקן WLTP העדכני.

 

אופל מוקה החדש 2021
לצד הגרסה החשמלית.

מערכת ההנעה החשמלית של המוקה, זהה לזו של פיג'ו 2008 החשמלי שהושק לאחרונה בישראל. זו מערכת המשלבת מנוע חשמלי, בהספק של 136 כ"ס ומומנט של 26.5 קג"מ, עם סוללה בקיבולת של 50kWh המותקנת ברצפת המרכב ומאפשרת לדגם טווח נסיעה של 322 ק"מ. לדגם אפשרת לטעינה מהירה DC עד הספק של 100kW.

 

אופל מוקה החדש 2021
אופל מוקה GS ליין.

כמו במוקה החשמלי גם בדגמי הבנזין והדיזל אנחנו פוגשים שפע של אבזור בטיחות, כולל בקרת שיוט אדפטיבית 0-180 קמ"ש, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי, תאורת IntelliLux LED מתקדמת המספקת מקסימום אולמות אור מבלי לסנוור את שאר משתמשי הדרך, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, בקרת ערנות נהג ועוד.

 

אופל מוקה החדש
מושבי ספורט בדגם GS ליין.

המוקה החדש מתבסס על פלטפורמת CMP של קבוצת PSA, כמו בקורסה ופיג'ו 2008 לדוגמה, ועם אורך של 4,150 מ"מ הוא קצר משמעותית מהדגם היוצא (125 מ"מ). לפי אופל זה נועד לאפשר לדגם כושר תמרון עירוני משופר. בסיס הגלגלים לעומת זאת התארך ב-20 מ"מ לכדי 2,580 מ"מ ועם תוספת של 10 מ"מ לרוחב, אופל מבטיחה שהדגם מרווח יותר לנוסעים לעומת הדגם היוצא. נפח תא המטען בדגם עומד על 350 ליטר ועם המעבר לפלטפורמה החדשה, המוקה החדש קל בכ-120 ק"ג משמעותיים מהדגם היוצא.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 5

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.