קופרה בורן
קופרה בורן יוצאת לדרך באירופה.
קופרה בורן
קופרה בורן יוצאת לדרך באירופה.

כארבעה חודשים לאחר שקופרה הציגה את גרסת הייצור הסופית של הבורן (Born) היא מתחילה בשיווק הדגם בשוק האירופי, בשלב הראשון בדגם 204 כ"ס עם סוללת 58kWh והחל מנובמבר גם בשאר גרסאות הדגם. המחיר בגרמניה לדגם הזה עומד על החל מ- 37,220 אירו שזה רק 2,770 אירו פחות מטסלה מודל 3 הבסיסית (מחיר לפני הטבה של 9,250 אירו) . לכל דגם יתרונות משלו, אך כמותג ביצועים לקופרה נחיתות ברורה בתחום ביצועי המנוע.

 

קופרה בורן היא משפחתית האצ'בק חשמלית המבוססת על פולקסווגן ID3. שני הדגמים מבוססים כמובן על פלטפורמת MEB הייעודית לרכבים חשמליים ולשני הדגמים מידות דומות למדי כאשר לבורן אורך של 432 ס"מ, רוחב של 181 ס"מ, גובה של 153 ס"מ ובסיס גלגלים של 276.5 ס"מ. אם נשווה את הבורן ללאון, הלאון ארוכה יותר בכ-5 ס"מ, אך נמוכה יותר ב-8.1 ס"מ ועם בסיס גלגלים קצר יותר ב-7.9 ס"מ מה שהופך את הבורן למכונית מרווחת יותר לנוסעים.

 

קופרה בורן
קופרה בורן.

לעומת פולקסווגן ID3, מעבר כמובן לעיצוב החיצוני השונה ותא הנוסעים היוקרתי והאיכותי יותר של הבורן, הקופרה בורן, כיראה לדגם של קופה, זכתה בנוסף גם לכיול ספורטיבי יותר לבולמים עם הנמכת מרכב של 15 מ"מ וכן כיול שונה וחד יותר להיגוי. כסטנדרט במרבית הדגמים, או כאופציה בדגמי הבסיס, הבורן מצוידת בבולמים אדפטיביים DCC Sport שפותחו במיוחד עבור הדגם - גם כי המשקל של הדגם גבוה משמעותית מכל שאר דגמי הבנזין/פלאג-אין של החברה.

 

קופרה בורן תא הנוסעים
מרשים יותר מתא הנוסעים של ה- ID3.

הקופרה בורן תשווק בארבעה דגמים עיקריים. דגם הבסיס מצויד בסוללה בקיבולת נטו של 48kWh ומנוע חשמלי אחורי בהספק של 150 כ"ס ומומנט של 31.6 קג"מ. השילוב הזה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 8.9 שניות ולטווח נסיעה של כ-340 ק"מ (נתון לא סופי).

 

מעל זה נמצא את הדגם המושק עתה באירופה, כאן נמצא סוללה גדולה יותר בקיבולת נטו של 58kWh ומנוע חשמלי אחורי בהספק של 204 כ"ס ומומנט של 31.6 קג"מ. השילוב הזה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש שלש 7.3 שניות ולטווח נסיעה של 424 ק"מ (נתון WLTP רשמי).

 

קופרה בורן
קופרה בורן.

החל מסוף השנה רוכשי הדגם יוכלו להוסיף גם את חבילת e-BOOST המעלה את ההספק המרבי למשך זמן קצוב מראש מ-204 כ"ס ל-231 כ"ס אך המומנט המרבי נותר ללא שינוי על 31.6 קג"מ. הקופרה בורן e-BOOST תשווק בשתי גרסאות, האחת עם סוללה בקיבולת של 58kWh ונתון 0-100 קמ"ש של 6.6 שניות והאחרת בגרסת טווח ארוך עם סוללה בקיבולת של 77kWh ונתון 0-100 קמ"ש של 7.0 שניות. טווח הנסיעה עומד על 424 ק"מ או 540 ק"מ בהתאמה (נתון הטווח הארוך לא סופי).

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 17

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • This commment is unpublished.
    avatar
    חיים · 28/09/2021
    מחיר בגרמניה יקר. בהולנד ודנמרק משמעותית יותר זול
  • This commment is unpublished.
    avatar
    אלי · 23/09/2021
    מאחורה נראית כמו קיה פיקנטו מקדימה כמו קיה ריורק אני שמתי לב?
  • This commment is unpublished.
    avatar
    אני לא נסיין · 22/09/2021
    שיצרני הרכבים פשוט סוגרים את המפעלים במקומות שונים בעולם  כשמכוניות  חשמליות עדיין ללא נסיון וותק מחוייב המציאות מי שמזמין עכשיו רכב חשמלי פשוט טועה בגדול ומשלם מחיר יקר מאוד.ייקח עוד מספר שנים (5-8)  עד שיתחילו בעולם לייצר מכונית חשמלית יעילה וללא בעיות , המצב כיום הוא שכל המכוניות החשמליות נמצאות אצל קונים שהם למעשה נסיינים שבויים של היצרנים שלומדים על הרוכשים  את הבעיות ברכב החדש,שמישהו יזכיר לכולם האם יש כיום מצבר  של רכב חשמלי שמחזיק מעמד 3  שנים ותפוקתו לא יורדת לפחות ב50% אין !!!ובשנתיים  הקרובות גם לא יהיה מה הטעם לרכוש רכב חשמלי במחיר מופקע שטווח נסיעתו 400 קמ שהוא חדש ואחרי שנתיים הטווח יורד לפחות מ200 קמ? 
    • This commment is unpublished.
      avatar
      דני · 23/09/2021
      הטכנולוגיה תמיד תתקדם, אבל כבר עכשיו הבסיס טוב. ראה טסלות זקנות בארה״ב במצב סוללה מצויין. גם בארץ למשל בפיז׳ו/סיטרואן יש אחריות מלאה עד 8 שנים על הסוללה, שלא תרד יותר מ 30% במקרה המירבי עד 8 שנים. והמצב דומה גם אצל שאר הרכבים
  • This commment is unpublished.
    avatar
    שדגשגשגשדג · 22/09/2021
    מציע להם לפרוש בשיא או להביא מעצבים חדשים
  • This commment is unpublished.
    avatar
    יניב · 21/09/2021
    פח אשפה
    נתונים של U5 רק שזה SUV גדול יחסית 
  • This commment is unpublished.
    avatar
    רק ויפני · 21/09/2021
    שוב ויכוח על טסלה? רכב שמחירו 200 אש״ח , מלא בבעיות ואין מי שיטפל בוהמצבר אחרי שנתיים יעבוד בחצי תפוקה כלומר בערך 150 קמ ואין אחריות על כךטסלה כרגע היא מכונית לנסיינים שעדיין לא מבינים שזאת לא המכונית ״ החשמלית״ האידיאלית אולי עוד 5 שנות נסיון יתחילו לייצר מכונית נורמלית ואל תוסיפו שמדובד בתקלות מעטות וזעירות כי זה לא נכוןבטסלה המון בעיות ללא שירות וללא נסיון מוכח
    • This commment is unpublished.
      avatar
      טסלה ישראל פתח ת · 05/10/2021
      מה אתה מזיין ת מוח יא שמוק?טסלה זה רכב מעולה
  • This commment is unpublished.
    avatar
    כואב לי בעיניים. · 21/09/2021
    למה העיצוב של הרכבים (של כולם, מכל חברה ומכל מקום) נראה כמו לקוח ממשחק מחשב (מרוץ מכוניות) ??ממש כמו נער שבוחר צבעים וחלקים וטפטים לרכב "שקנה" במשחק ....
  • This commment is unpublished.
    avatar
    עמית · 21/09/2021
    רכב מממש יפה, אך יקר מידי כרכב משפחתי. 
  • This commment is unpublished.
    avatar
    ארנון שמיר · 21/09/2021
    רק טסלה! ולשמחתנו בלי יבואן חזיר..
    • This commment is unpublished.
      avatar
      יעעס אחי · 14/10/2021
      חזק ש'ך!!
    • This commment is unpublished.
      avatar
      עמילאי · 05/10/2021
      חחחחח!! :)
    • This commment is unpublished.
      avatar
      קושקוש · 25/09/2021
      סתם קנאי!!!!
    • This commment is unpublished.
      avatar
      אלעד · 21/09/2021
      אז הבנו שאתה עובד ביונדאי הכל בסדר
    • This commment is unpublished.
      avatar
      בעל טסלה · 21/09/2021
      תפסיק לקנא-שברה תשוק :)