2022 קיה ספורטאז' החדש
קיה ספורטאז' החדש - ברמת גימור X-Line.
2022 קיה ספורטאז' החדש
קיה ספורטאז' החדש - ברמת גימור X-Line.

לאחר שחשפה בחודש שעבר תמונות ראשונות של הספוראטז' החדש, קיה מספקת לנו כעת פרטים נוספים ותמונות חדשות של הדגם לרגל פתיחת פנקס ההזמנות לדגם בשוק הבית הדרום קוריאני. לישראל, הספוראטז' החדש צפוי להגיע ברבעון הראשון של שנת 2022.

 

כמו הטוסון החדש, גם הספורטאז' החדש מבוסס על פלטפורמה חדשה והוא ישווק בשתי גרסאות מרכב, קצרה לאירופה וארוכה יותר לשוק הקוריאני והאמריקאי. לגרסה הארוכה אורך של 4,660 מ"מ, רוחב של 1,865 מ"מ, גובה של 1,660 מ"מ ובסיס גלגלים 2,755 מ"מ. קיה לא מציינת את המידות של הגרסה הקצרה, אך אתם יכולים לצפות לאורך של כ-4,500 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,680 מ"מ (כמו בטוסון), כלומר תוספת של כ-15 מ"מ לאורך ו-10 מ"מ לבסיס הגלגלים, לצד תוספת של 10 מ"מ לרוחב. נפח תא המטען של הגרסה הארוכה ענק ועומד על 637 ליטר, קיפול המושבים מאחור מתבצע בלחיצת כפתור מתא המטען.

 

עיצוב נועז.

אל העיצוב החיצוני החדש והנועז של הדור החמישי של הספורטאז' נחשפנו כאמור כבר בחודש שעבר. רוכשי הדגם יוכלו לבחור מבין שתי חבילות עיצוב ייחודיות, X-Line (הדגם הכהה בתמונות) עם מראה "קשוח" יותר של רכב שטח או GT-Line במראה אורבני וספורטיבי יותר. לכל גרסה סכמת צבעים שונים לגימור החיצוני, עיצוב שונה לפגושים מלפנים ומאחור, שבכה שונה לגריל הקדמי ועיצובים שונים לחישוקי הגלגלים במידה של "19.

רוכשי הדגם יוכלו לבחור מבין 8 צבעים שונים למרכב החיצוני וכן בשלושה צבעים שונים לתא הנוסעים/ריפודים - שחור מלא, חום/שחור או אפור עם כחול נייבי. כאן אולי המקום להזכיר שבכל התמונות אתם רואים את הגרסה הארוכה יותר של הדגם, לגרסה הקצרה יהיו פרופורציות קצת שונות ודינמיות יותר למראה.

 

קיה ספורטאז' החדש תא הנוסעים
שדרוג טכנולוגי מקיף לתא הנוסעים.

קיה מאשרת כעת את יחידות ההנעה אשר ישרתו את הספורטאז' החדש וכצפוי, אלו אותן יחידות הנעה שהוצגו עם הטוסון החדש: 1.6 ליטר טורבו בנזין בשתי גרסאות הספק, 150 כ"ס ו-25.5 קג"מ או 180 כ"ס ו-27 קג"מ, 2,0 ליטר טורבו דיזל בהספק של 186 כ"ס ומומנט מרבי גבוה של 42.6 קג"מ ויש גם שתי יחידות הנעה היברידיות, 1.6 ליטר טורבו היברידי 230 כ"ס או היברידי פלאג-אין עם 265 כ"ס וטווח נסיעה חשמלי של מעל ל-50 ק"מ.

 

2022 קיה ספוראטז' החדש
כולל שתי גרסאות הנעה היברידיות.

בהתאם לשוק היעד תהיה גם אופציה למנוע 2.0 ליטר אטמוספרי 155 כ"ס או 1.6 טורבו דיזל בהספקים של 115 כ"ס או 136 כ"ס. את מרבית המנועים ניתן לקבל עם סיוע של מערכת מיקרו-היברידית 48V התורמת לחיסכון נוסף בצריכת הדלק. דגמי הבנזין והדיזל משודכים לתיבת 6 הילוכים ידנית או 7 הילוכים DCT כפולת מצמדים, למעט דגם ה-2.0 ליטר דיזל המשודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית. בגרסאות החזקות יותר של הדגם הרכושים יוכלו לבחור בין הנעה קדמית או כפולה.

 

2022 קיה ספורטאז' החדש
הגרסה הישראלית תהיה קצרה יותר מזו המוצגת עתה.

כצפוי, הספורטאז' החדש מצויד בשפע עשיר של מערכות בטיחות מתקדמות ומערכות סיוע לנהג, חלקן חדשות עבור הדגם. בין היתר נמצא בקרת שיוט אדפטיבית העושה שימוש במידע ממערכת הניווט להתאמת מהירות הנסיעה לדרך, מערכת יציאה בטוחה מהרכב המנועת פתיחה של הדלתות אם היציאה לא בטוחה, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי, ניטור שטח מת בצידי הרכב כולל תצוגה לוח המחוונים הדיגיטלי, ניטור תנועה חוצה מאחור עם בלימה אוטונומית, מערכת שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, אור גבוה אוטומטי, מצלמת 360 מעלות ועוד. לדגם יש גם מערכת המאפשרת הסעת הרכב קדימה/אחורה באמצעות שלט הרכב בכדי לאפשר כניסה/יציאה ממקומות חניה צפופים, אך אופציה זו לא חוקית בישראל כך שאל תצפו למערכת הזו כאן.

 

בזכות הפלטפורמה החדשה והקשיחה יותר, קיה מבטיחה שיפור בתחומים של נוחות, דינאמיות, בידוד רעשים בתא הנוסעים והפחתה של רעידות שעוברות לחלל תא הנוסעים, כל זה לצד שדרוג הבטיחות הפאסיבית שהפלטפורמה החדשה תספק במקרה של תאונה. את הספוראטז' החדש ניתן יהיה לקבל גם עם בולמים אדפטיביים (בגרסה חדשה) וקיה ציידה את הדגם במערכת E-Handling לשיפור היכולות הדינמיות. קיה לא ממש מפרטת על המערכת אך סביר להניח כי פשוט מדובר "בניהוג וקטורי" - בלימה קלה של הגלגל הפנימי קדמי בסיבוב. 

 

2022 קיה ספורטאז' החדש תא הנוסעים
קיה לא מוותרת על הנוחות של כפתורים פיזיים.

תא הנוסעים החדש של הספוראטז' מציג שדרוג מקיף בכל הקשור לאיכות, נראות וטכנולוגיה. מול הנהג נמצא, ברמות הגימור הגבוהות, צמד מסכי "12.3 עבור מערכת המולטימדיה ולוח המחוונים, נמצא גם משטח טעינה עם מקום ייעודי לסלולרי, שקעי USB לכל הנוסעים, בקרת אקלים מפוצלת ל-3 אזורים, ממשק שליטה חדש בין המושבים בו קיה ריכזה את השליטה על תיבת ההילוכים באמצעות חוגה, כפתור התנעה, בורר מצבי נהיגה (ושטח בדגמי 4X4) וחימום/ארור המושבים הקדמיים. מתחת למערכת המולטימדיה נמצא את ממשק השליטה החדשה של קיה (ויונדאי) על בקרת האקלים ומערכת המולטימדיה והשמע, הממשק כולל שני כפתורים פיזיים רב תפקודיים ומסך בעל שני מצבי תצוגה, אחד למערכת המולטימדיה ושני לבקרת האקלים. המעבר בין הממשקים דורש כל פעם לחיצה על כפתור כך שעוד צריך לבדוק אם זה חכם או סתם מטריד.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 30

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.