קיה חושפת בשוק האמריקאי את דגמי 2026 החדשים של ה- טליורייד (Telluride), דור שני לקרוסאובר 7-8 מושבים הבכיר של קיה שנולד במיוחד עבור השוק האמריקאי לצידו של המתחרה מבית, יונדאי פאליסייד שהוצג לפני כשנה בדגם חדש.
הטליורייד החדש מציג אבולוציה מקיפה לדגם היוצא המשלבת בין קווי העיצוב של קיה EV9 החשמלי, בפרופיל, לקווי העיצוב של הדגם היוצא לצד חתימת תאורה מודרנית יותר ועיצוב חדש ודרמטי לחזית הדגם ומכסה המנוע. מי שירצה את ה- טליורייד שלו קשוח יותר יכול לבחור ברמת הגימור X-Pro שמעבר לעיצוב ייחודי לפגושים וחישוקי הגלגלים, הנועלים צמיגי כביש-שטח, זוכה גם לתוכן של ממש כמו כיול ייחודי למתלים הכולל הגבהת מרכב המגדילה את מרווח הגחון ל-23.1 ס"מ.
קיה טליורייד החדש גדול יותר מהדגם היוצא ולא רק באופן סמלי, עם תוספת של 63 מ"מ לאורך (5,063 מ"מ), 25 מ"מ לגובה ותוספת נכבדה של 76 מ"מ לבסיס הגלגלים העומד כעת על 2,976 מ"מ.
כמו העיצוב החיצוני, גם חלל תא הנוסעים החדש שואל אלמנטים עיצוביים שונים מה- EV9, במיוחד בעיצוב חלקו העליון של הדשבורד. כמו כל דגמי קיה העדכניים גם כאן נמצא מסך רחב המשלב צמד מסכי "12.5 ועוד מסך "5.5 מרכזי לשליטה על בקרת האקלים (3 אזורים), עליה ניתן לשלוט גם באמצעות מערך כפתורים פיזיים במרכז הדשבורד.
העברת מוט ההילוכים לצד גלגל ההגה אפשרה לקיה לתכן מחדש את הקונסולה בין המושבים, אך נדמה כי קיה לא ניצלה מספיק את המקום שהתפנה ליותר חללי אחסון מהסוג אליהם זורקים את כל מה שיש בידיים. כן, נוסף חלל אחסון גדול מתחת לקונסולה אך כמו בכל הרכבים עם תכנון כזה, זה פשוט חלל תא ממש נגיש או נוח לשימוש.
כמו בדגם היוצא, הטליורייד ישווק בגרסת 8 מושבים עם ספסל מלא בשורה השנייה או בגרסת 7 מושבים עם שני מושבי קפטן בשורה השנייה, הכוללים חימום ואוורור כמו אלו הקדמיים. כיאה לרכב למשפחה, לכל המושבים יש גישה לשקע USB-C, הנוסעים ימצאו המון מחזיקי כוסות, מגירת אחסון ליושבי השורה השנייה, וילונות נשלפים, חלון גג נפרד ליושבי השורה השנייה/שלישית ועוד.
קיה לא מספקת מידע על יחידות ההנעה אשר ישרתו את הטליורייד החדש, זה יקרה בהמשך החודש במסגרת תערוכת לוס אנג'לס, אך ניתן להניח כי הדגם ישווק עם אותן יחידות הנעה של האח לבית יונדאי, כלומר מנוע 2.5 ליטר טורבו בהספק של 280 כ"ס או 2.5 ליטר טורבו היברידי בהספק משולב של 334 כ"ס.

