קיה מג'טיס (אופטימה) החדשה נחשפת במלואה בתערוכת ניו-יורק והתוצאה יותר ממרשימה.

קיה אופטימה החדשהקיה אופטימה החדשהקיה אופטימה החדשה

תדמית של יצרן יכולה להישען על מספר פרמטרים, בין אם זו יוקרה אולטימטיבית כמו מרצדס, הנאה מנהיגה כמו ב.מ.וו, עיצוב כמו אלפא, אמינות כמו טויוטה (ניתן להם להנות עדיין מהספק) וכל הסופרלטיבים המתאימים.

 

כנראה שעל מנת לבנות מותג צעיר יחסית, צריך לשלב מספר דברים יחדיו ואת זה ,יונדאי עושה לעצמה ולקיה.שבבעלותה. ליצור תדמית של אמינות זה עניין של זמן, לכן קיה מציעה אחריות מורחבת כהצהרת כוונות, אך לעבוד על עיצוב זה כבר עניין של החלטה. לכן יונדאי הביאה את פיטר שרייר לקיה, לאחר שעבד באודי וחתום על אחד העיצובים הטובים בהיסטוריית הרכב, האודי TT. עם עיצוב האופטימה, הוא מצעיד את קיה עשרות שנים קדימה בתחום העיצוב.

 

ועכשיו לעניין לשמו התכנסנו, הקיה מג'נטיס (אופטימה) החדשה. המג'נטיס חולקת את השילדה עם אחותה מבית יונדאי, הסונטה ואת אותם המנועים. 2.4 ליטר, 2.0 ליטר טורבו , ו-2.4 ליטר בגרסה ההיברידית שנחשף עם היונדאי סונטה ההיברידית. רשימת המנועים המלאה (גרסת דיזל כנראה שגם תצטרף) :

 

  • 2.0 ליטר 165 כ"ס.

  • 2.0 ליטר טורבו עם הזרקת דלק ישירה, 278 כ"ס.

  • 2.4 ליטר 178 כ"ס.

  • 2.4 ליטר GDI הזרקת דלק ישירה 200 כ"ס.

  • 2.4 ליטר היברידי (2011) בהספק משולב של 209 כ"ס.

  • 2.0 ליטר טורבו דיזל (מה-ix35) בהספק של 184 כ"ס.

 

כל אלו ישודכו לתיבת 6 הילוכים ידנית או אוטומטית עם מנופי תפעול מההגה.

 

 

המידות החיצוניות זהות ליונדאי סונטה (בגרסה האמריקאית) 4.84 מ' אורך, 1.82 רוחב, 2.79 מ' בסיס גלגלים. אמנם לא מהגדולות בקטגוריה אך גדולה יותר בכל המדדים מהמג'נטיס היוצאת. העיצוב של המג'נטיס ממשיך את הקו החדש של קיה שראינו בפורטה ואף לוקח אותו מספר צעדים נועזים קדימה, לטעמנו היא דומה לפורד מונדאו בניחוח אסייתי ואם לשם קיה מכוונת אז היא בהחלט מכוונת הכי גבוהה.

 

עכשיו, תדמיינו לרגע את כל מה שאתם יודעים על עיצוב הפנים של הקיה מג'נטיס הנוכחית, גם אם זה לא הכי נעים להיזכר, ועכשיו, תשכחו את הכל ותעשו ריסט. קיה מבצעת מהפכה של ממש לא רק בקנקן אלא גם בתוכנו, זה לא מתבטא רק בחומרים או בעיצוב ותשומת לב לפרטים אלא רואים שהוקדשה מחשבה להנדסת אנוש נכונה. הקונסולה המרכזית פונה לנהג, עם חלוקה ברורה של הפקדים לתפעול מערכות הרכב השונות ומערכת הניווט/מולטימדיה, לוח מכוונים נקי וברור. תפעול כל המערכות שלרוב מפריעות לנהג, כמו סלולרי ומערכת שמע, ניתנות לתפעול מההגה.

 

אמנם המג'נטיס החדשה/ אופטימה תוושק קודם כל בארה"ב, שוק הרכב החזק בעולם, אך אין ספק שהיא מכוונת גם לאירופה. המג'נטיס/ אופטימה החדשה שופעת אבזור כבר מגרסת הבסיס כמו מערכת ניווט ומולטימדיה עם אפשרות לרדיו לווייני (בתשלום נפרד, רק בארה"ב), חיבור USB או Ipod וחיבור "שן כחולה" אינטגרלי לטלפונים סלולריים עם אפשרות לתפעול קולי מההגה, מערכת בקרת אקלים דו אזורית ועוד שלל תוספות כסטנדרט.

 

בתחום הבטיחות הקיה מג'נטיס החדשה מצוידת בשש כריות אוויר עם ווילון צד, כל מערכות העזר האלקטרוניות כמו בקרת יציבות (ESC), בקרת משיכה (TSC) ובנוסף מערכת סיוע לזינוק בעליה (HAC). בארה"ב קיה מציעה אחריות מורחבת מאוד של 10 שנים או 160,000 ק"מ למנוע ותיבת ההילוכים, 5 שנים או 160,000 ק"מ אחריות יצרן מלאה ובנוסף שירות דרכים במקרה של תקלה למשך 5 שנים או 90,000 ק"מ. אחריות שאף יצרן אחר לא מציע. אנחנו נסתפק כנראה רק ב-7 שנים, שגם זה יותר ממה שכל יבואן אחר מספק.

 

בארץ לקראת 2011.

 

תגיות: קיה
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.