קיה K8
קיה K8, מכונית הסאלון החדשה של קיה.
קיה K8
קיה K8, מכונית הסאלון החדשה של קיה.

לאחר שסיפקה לנו הצצה אל עיצוב החיצוני והפנימי של הדגם, קיה משיקה בשוק הבית הדרום קוריאני את קיה K8, מכונית הסאלון החדשה של קיה המחליפה את קיה K7 המוכרת גם כקיה קדנזה בשוק האמריקאי.

 

קיה העניקה ל-K8 עיצוב פאסטבק מרהיב ולפי החברה העיצוב של הדגם מציג את שפת העיצוב החדשה של המותג, אותה נפגוש בעתיד בדגמים נוספים של המותג. לקיה K7 היה גריל מיוחד ומוחצן וזה החדשה מיוחד ובעיקר מוחצן עוד יותר כפרשנות עדכנית לגריל "אף הנמר" של המותג. חתימת תאורת היום בצורת יהלומים (תאורה דינמית) היא המשך ישיר לעיצוב השבכה של הגריל הקדמי ואת האלמנט העיצובי הזה נפגוש גם בתא הנוסעים.

 

2021 קיה K8
עיצוב פאסטבק ספורטיבי.

בשלב זה קיה תשווק את הדגם עם שלושה מנועים: 3.5 ליטר V6 בהספק מרבי של 300 כ"ס ומומונט מרבי של 36.6 קג"מ (המנוע הזה יהיה זמין גם בגרסת גז LPI בהספק של 240 כ"ס), 2.5 ליטר בהספק מרבי של 198 כ"ס ומומנט מרבי של 25.3 קג"מ. שני המנועים האלו משודכים לתיבת 8 הילוכים אוטו' המעבירה את הכוח אל הגלגלים הקדמיים בדגם ה-2.5 ליטר או לכל הגלגלים בדגם ה-3.5 ליטר V6. בהמשך השנה הדגם ישווק גם עם מנוע 1.6 ליטר טורבו.

 

קיה K8
מנועים מסדרת סמארט סטרים.

הדגם נשען על פלטפורמת הנעה קדמית מעודכנת עם מתלים בתצורת מקפרסון מלפנים ורב חיבורי מאחור וישנה גם אופציה לבולמים אדפטיביים שקשיחותם משתנה בהתאם למצב הנבחר בבורר מצבי הנהיגה. קיה מבטיחה שלדגם תא נוסעים שקט במיוחד בזכות אטימה משולשת בדלתות ושימוש נרחב בחומרי בידוד.

 

אחד החידושים בתא הנוסעים של ה-K8 הוא השימוש במושבי Ergo Motion ואם זה מצלצל לכם מוכר זה כי את טכנולוגיית המושבים הזו פגשנו לראשונה בדגמי ג'נסיס, מותג היוקרה של יונדאי שהושק לאחרונה בישראל. במושבים האלו (רק בצד הנהג) התוקנו 7 כיסי אוויר המשנים את נפחם ומאפשרים להזרים את הדגם בזמן נהיגה בתנועות המדמות מתיחה של שרירים, לאחוז בצורה טובה יותר בגוף הנהג כאשר הוא בוחר במצב 'ספורט' או כאשר המהירות עולה על 130 קמ"ש ולשנות במעט את תנוחת הנהיגה בנסיעות ארוכות של מעל לשעה. למושבים יש גם חימום ואוורור, בהתאם לרמת הגימור.

 

קיה K8 תא הנוסעים
אווירה מודרנית.

 

בנוסף נמצא בקרת אקלים מפוצלת ל-3 אזורים, תפעול אלקטרוני לתיבת ההילוכים בתצורת חוגה, משטח טעינה אלחוטי, משענות ראש בצורת קולבים לתלייה של בגדים, שקעי USB לטעינה במשענת המרכזית של המושב האחורי, שם ימצאו הנוסעים גם מערכת בידור אישית. רוכשי הדגם יוכלו לשדרג את מערכת השמע למערכת מבית Meridian Audio הבריטית (כמו בדגמי ריינג' רובר) הכוללת 14 רמקולים. זוכרים את אלמנט היהלומים? בתא הנוסעים נמצא אותו על ריפוד העור של המושבים והדלתות וכן בדקורציה של תא הנוסעים בדלתות ולאורך הדשבורד בה קיה שליבה תאורת אווירה המדמה נצנוץ יהלומים.

 

קיה K8 תא הנוסעים
מודרני ויוקרתי.

בצד הטכנולוגי של תא הנוסעים נוכל למצוא צמד מסכי "12.3 קמורים עבור לוח המחוונים ומערכת המולטימדיה ותצוגה עילית בגודל "12 המציגה את מהירות הנסיעה, הכוונה של מערכת הניווט ופעולת מערכות הבטיחות המתקדמות. מתחת למערכת המולטימדיה נמצא את ממשק השליטה החדשה של קיה (ויונדאי) הכולל מסך בעל תצוגה כפולה, אחת עבור קיצורים שונים למערכת המולטימדיה ולחיצה על המאוורר תשנה את התצוגה לשליטה על בקרת האקלים.

 

בתחום הבטיחות נוכל למצוא מפרט עשיר של מערכות בטיחות מתקדמות, כגון בקרת שיוט אדפטיבית העושה שימוש במידע ממערכת הניווט והמצלמה הקדמית בכדי להתאים אוטומטית את מהירות הנסיעה למהירות המותרת בכביש וכן לתוואי הנסיעה כמו האטה לפני עיקולים. נמצא גם מערכת היגוי אקטיבית המונעת מעבר נתיב מסוכן או פגיעה בהולך רגל, מערכת נהיגה סמי-אוטונומית לכביש המהיר השומרת על מרחק בטוח מהרכב שמלפנים ועל מרכז הנתיב ואם רכב בנתיב סמוך נמצא בקרבה מסוכנת המערכת תמקם את הרכב מחדש בתוך הנתיב בכדי לשמור על מרחק בטוח.

{youtube}XigVgkShVWQ{youtube}

בנוסף למערכות אלו נמצא ניטור שטח מת עם היגוי אקטיבי, ניטור תנועה חוצה מאחור כולל בלימה אוטונומית, מצלמת 360 מעלות, מערכת יציאה בטוחה, כניסה ויציאה מחניה באמצעות מפתח הרכב (או אפליקציה) מבלי שהנהג צריך לשבת ברכב ועוד.

תגיות: קיה
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 4

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.