2020 אלפא רומיאו GTA
אלפא רומיאו GTA.
2020 אלפא רומיאו GTA
אלפא רומיאו GTA.

אם הג'וליה QV על 510 כ"ס שלה לא מספיק קיצונית עבורכם ו/או אם אתם נוהגים לפקוד את המסלול על בסיס שבועי, לאלפא רומיאו יש הצעה חדשה וקיצונית עבורכם, שתי הצעות למעשה, בדמותן של אלפא רומיאו ג'וליה GTA עם יותר כוח ופחות משקל וג'וליה GTAm למסלול עם עוד פחות משקל וכלוב התהפכות, אך עדיין חוקית לכביש.

 

אלפא רומיאו ג'וליה GTA, קיצור של Gran Turismo Alleggerita - גרסה קלה יותר באיטלקית, עושה שימוש באותו מנוע 2.9 ליטר V6 טווין-טורבו של הג'וליה QV אך עם תוכנה מעודכנת ומערכת פליטה מטיטניום של אקרפוביץ', המעניקה לדגם חתימת צליל ייחודית,  המנוע הזה מייצר בדגם GTA הספק מרבי של 540 כ"ס לעומת 510 כ"ס בגרסה הרגילה. 

 

אלפא רומיאו ג'וליה GTAm
ג'וליה GTAm - למסלול אך חוקית לכביש.

בנוסף למנוע החזק יותר, הג'וליה GTA זכתה להפחתת משקל משמעותית של 100 ק"ג (1,520 ק"ג). את הפחתת המשקל הזו אלפא רומיאו השיגה באמצעות החלפת מכסה המנוע, הגג, הפגוש הקדמי וחלקים נוספים בחלקים עשויים מקרבון קל משקל. כמו בג'וליה QV, גם גל ההינע בדגם עשוי מקרבון. החיפוי הבולט מעל הגלגלים האחוריים, מקרבון כמובן, מסגיר את העבודה שלג'וליה GTA מפסק סרנים רחב יותר ב-50 מ"מ משמעותיים לעומת הג'וליה QV ובנוסף לכך, הדגם זכה למערכת מתלים חדשה (בולמים/קפיצים ותותבים) לטובת שיפור היכולות הדינאמיות של הדגם ושיפור היציבות הכיוונית במהירויות גבוהות.

 

אלפא רומיאו ג'וליה GTAm
ג'וליה GTAm - למסלול אך חוקית לכביש.

הפחתת המשקל המשמעותית והמנוע החזק יותר, יחד עם תיבת 8 הילוכים אוטו', מאפשרים לדגם להשיג נתון 0-100 קמ"ש של 3.6 שניות, שיפור של 0.3 שניות מהג'וליה QV. לאור העובדה שהדגם תוכנן לייצר כוח הצמדה גבוה יותר במהירויות גבוהות, באמצעות הספוילר החדש על מכסה תא המנוע, שיפור זרימת האוויר בתחתית הרכב והדיפיוזר הענק בתחתית הפגוש האחורי, המהירות המרבית צפויה להיות נמוכה במעט מה-307 קמ"ש של הג'וליה QV.

 

התוספת הייחודית שעל הפגוש הקדמי נועדה לשפר את זרימת האוויר ועל הדרך מעניקה לדגם מראה קרבי יותר. בכל פינות הרכב נמצא חישוקי "20 עם בורג שחרור מהיר ובתא הנוסעים נוכל למצוא שימוש נרחב באלקנטרה על הדשבורד, הדלתות, התקרה, קורות A, גלגל ההגה ועוד.

 

אלפא רומיאו GTA תא הנוסעים
שימוש נרחב באלקנטרה ומושבי מרוץ בדגם GTAm.

 

למי שכל הטוב הזה לא מספיק או שהוא באמת מבלה זמן רב על המסלול, אלפא מציעה גרסה קיצונית יותר, ג'וליה GTAm. בגרסה זו כלוב התהפכות מחליף את הספסל האחורי, שם נוכל למצוא בנוסף מטף כיבוי אש כמתחייב ברכב תחרותי ומקום ייעודי לקסדות. מושבי מרוץ עם מסגרת קרבון ושש נקודות ריתום מחליפים את מושבי הספורט הקדמיים ובחוץ נמצא כנף גדולה המחליפה את הספוילר הצנוע של ה-GTA הרגילה.

אם התלהבתם כדאי שתמהרו להרים טלפון לסמל"ת שכן אלפא רומיאו מתכננת לייצר רק 500 יחידות מה-GTA וה-GTAm, על הדרך כדאי גם שתדברו עם מנהל הבנק שלהם כי בארץ הקודש מחיר הדגם יחצה את רף המיליון שקל, בקלות.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 2

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.