לפי מחקר שנעשה ע"י משרד התחבורה האמריקאי, טעות נהגים היא האשם בדיווחים על האצה לא מבוקרת ברכבי טויוטה.

טעות נהגים - אך עדיין טויוטה לא התנהגה כפי שראוי

לפני כחודש, פרסמנו כאן מאמר הטוען שסביר להניח שרוב הדיווחים על מקרי ההאצות הבלתי מבוקרות ברכבי טויוטה הן כתוצאה מטעות נהגים ולא כתוצאה מפגם בדוושת הרכב או "שד" טכנולוגי. עכשיו משרד התחבורה האמריקאי מאשש את הנושא לאחר מחקר ובדיקה של רכבי טויוטה בהן דווח על האצה בלתי רצונית/מבוקרת של הרכב.

 

החוקרים בדקו את ה"קופסה השחורה" ברכבים ומצאו שבמקרי התאונות כתוצאה מהאצה לא רצונית, דוושת הגז הייתה לחוצה עד הסוף ודוושת הבלם כלל לא נלחצה. מכאן החוקרים הגיעו למסקנה שמדובר בשגיאת נהגים אשר לחצו על דוושת הגז ולא על דוושת הבלם.

 

מתוך 75 התאונות, שבהן נטען שהגורם הוא האצה פתאומית ובלתי מבוקרת של הרכב, רק אחת למעשה הייתה בוודאות כתוצאה מהגורם הזה. זו התאונה שהתחילה את כל הסאגה, תאונת שוטר משטרת התנועה ומשפחתו, שנהרגו בתאונה, ברכב מדגם לקסוס ES350. גם בתאונה זו, הסיבה הייתה היתקעות דוושת התאוצה בשטיחי הרכב. תקלה שטויוטה הוציא קריאה לשירות עלייה עוד לפני נושא הדוושה עצמה.

 

משרד התחבורה האמריקאי גם לא מצא כשל אלקטרוני שהיה עשוי לגרום לתופעה. שני הפגמים היחידים ברכבי טויוטה אלו שטיחי הרכב, והדוושה ה"דביקה" שבמקרים מסוימים הייתה עשויה, לא להיתקע, אלא לחזור לאט למצב 0.

 

חייבים לציין שטויוטה אכן הייתה מודעת לפגם שעשוי להיות בדוושה, אך היא חשבה באותו זמן שאין טעם בקריאה לשירות (כמובן מטעמי כסף) ושנהג שיגיע למוסך וידווח על תקלה בדוושה שהפעולה שלה לא תקינה, היא תחליף את הדוושה כטיפול שגרתי.

 

למשעה, אמנם אין כל בעיה של האצה פתאומית ברכבי טויוטה, אך טויוטה יכולה להלין רק על עצמה שלא דאגה לצאת בקריאה לשירות מסודרת כאשר ידעה מראש על הדוושה הלא תקינה.

תגיות: טויוטה
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.