רנו וקבוצת FCA
רנו בוחנת את הצעת המיזוג של קבוצת FCA.
רנו וקבוצת FCA
רנו בוחנת את הצעת המיזוג של קבוצת FCA.

בשבוע הבא רנו תשיב לקבוצת FCA האם היא מוכנה לבדוק לעומק את הצעת המיזוג בין החברות.

 

רנו מגיבה להצעת המיזוג של קבוצת FCA כאשר לאחר ישיבה היום (ג') של מועצת המנהלים של הקבוצה הוחלט להקים צוות שיבחן "בחיוב" את הצעת המיזוג של קבוצת FCA. ההצעה של קבוצת FCA מבקשת ליצור מיזוג של שתי החברות ביחס שווה של 50/50 ובמהלך השבוע הבא, רנו תספק תשובה להאם היא מוכנה לחתום על הסכם הבנות לא מחייב לבחינה מעמיקה של המיזוג האפשרי.

 

קבוצת FCA שהוקמה לפני 4 שנים בלבד ומחזיקה במותגים פיאט, קייזלר, דודג', ג'יפ, מזראטי, אלפא רומיאו וראם, נמצאת בבעלות (28.9%) של חברת האחזקות ההולנדית Exor N.V, חברה הנמצאת בשליטה של משפחת אניילי האיטלקית, זו שהקימה את פיאט והפכה עם השנים לאימפריה תעשייתית.

 

קבוצת רנו מחזיקה כמובן במותג רנו, אך גם במותגים דאצ'יה, לאדה, סמסונג מוטורס (קוריאה) וכן בשני מיזמים משותפים לייצור רכבים בסין. רנו מחזיקה בנוסף בבעלות על ניסאן (43.4%) שמצידה מחזיקה ב-15% מרנו (אך ללא יכולת הצבעה במועצת המנהלים) ובמותגים מיצובישי, דאטסון, אינפיניטי ובמיזם משותף לייצור רכב בסין. לשתי החברות עסקים נוספים ופחות מוכרים.

מיזוג שכזה הוא כמובן מהלך מורכב ומסובך ולא פשוט לתפעול בשל ניגודי אינטרסים. לכל קבוצה ישנה יכולת לתרום לקבוצה השנייה, רנו לדוגמה חזקה מאוד באירופה ומובילה בטכנולוגית הנעה חשמלית. קבוצת FCA מהצד השני חזקה למדי בשוק הדרום אמריקאי באמצעות מותג פיאט וכמובן בעלת דריסה בשוק האמריקאי שלא קיימת כלל עבור מותג רנו (אך כן קיימת באמצעות מותג ניסאן). וזה עוד לפני שמזכירים את ניסאן ומיצובישי.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.