מרצדס AMG GT הסדרה השחורה
מרצדס AMG GT הסדרה השחורה.
מרצדס AMG GT הסדרה השחורה
מרצדס AMG GT הסדרה השחורה.

את השימוש בסיומת "הסדרה השחורה" Black Series מרצדס AMG שומרת מאז שנת 2006 למעט מאוד דגמים מיוחדים ועד היום רק חמישה דגמים זכו לסיומת הזו שיש לה כמובן משמעות בכל הקשור לעיצוב ובמיוחד לביצועים. כעת מרצדס מציגה את הדגם השישי לסדרה השחורה, AMG GT Black Series. מרצדס תייצר מהדגם רק 160 יחידות, אחת מהן בלבד תגיע לישראל.

 

אם נתחיל במנוע, אז ה- AMG GT Black Series זוכה בגרסה החזקה ביותר אי פעם למנוע ה-4.0 ליטר V8 טווין-טורבו של מרצדס-AMG, עם הספק מרבי של 730 כ"ס המתקבל בין 6,700-6,900 סל"ד ומומנט מרבי של 81.5 קג"מ המתקבל בין 2,000-6,000 סל"ד, זה יותר מ-100 כ"ס מול כל דגמי AMG הנוכחיים העושים שימוש במנוע הזה, זה גם יותר מאחת המתחרות הישירות של הדגם, פורשה 911 GT2 RS עם 700 כ"ס.

כל הכוח הזה עובר אל הגלגלים האחוריים דרך תיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים AMG SPEEDSHIFT DCT 7G, משופרת עם יחסי העברה שונים, ודיפרנציאל מוגבל החלקה נשלט אלקטרונית. לפי מרצדס-AMG זה מספיק בכדי להאיץ את הדגם מעמידה ל-100 קמ"ש בזמן של 3.2 שניות, 0-200 קמ"ש בזמן של פחות מ-9 שניות ולמהירות מרבית של 325 קמ"ש.

 

מרצדס AMG GT הסדרה השחורה
עיטוף מלא באלקנטרה לתא הנוסעים.

 

בכדי שהמנוע יוכל לייצר הספק גבוה שכזה ותגובות חדות יותר לפקודת דוושת התאוצה, מהנדסי המנועים של AMG החליפו את גל הארכובה הרגיל במה שנקרא גל ארוכה "שטוח". לא מדובר בטכנולוגיה חדשה וזו התצורה המועדפת במנועים V8 קיצוניים ובמכוניות מרוץ בזכות מגוון יתרונות, כולל גל ארכובה קל יותר המאפשר תגובות מנוע מהירות יותר, פעולה בסל"ד גבוה יותר ופינוי יעיל יותר של גזי הפליטה בזכות סדר הצתה שונה של הצילינדרים. בנוסף יש גם מגדשי טורבו גדולים יותר, מצנן ביניים מוגדל ומערכת פליטה משופרת.

 

מרצדס AMG GT הסדרה השחורה
חוקית לכביש אך מכוות למסלול.

אבל הסיפור של דגמי הסדרה השחורה אף פעם לא מסתיים רק במנוע חזק במיוחד, הסיפור העיקרי כאן הוא השדרוג המקיף ליכולות הדינמיות של הדגם על המסלול, יכולות אותם מרצדס רכשה באמצעות פיתוח דגם AMG GT R Pro מכוון המסלול ודגמי המרוץ AMG GT3 ו-GT4.

 

 

מרצדס AMG GT הסדרה השחורה
כוח הצמדה של 400 קילוגרם.

חלקי מרכב ומתלים רבים הוחלפו בחלקים העשויים מסיבי פחמן (ואלומיניום) לטובת הקשחת מבנה הרכב והפחתת משקל, זה כולל לדוגמה מכסה מנוע, גג, כנף אחורית, גל הינע מוט מייצב קדמי, דיפיוזר אחורי ועוד שכולם עשויים מקרבון. העיצוב החיצוני מזכיר יותר את מכונית המרוץ AMG GT4 מאשר את הגרסאות הרגילות יותר של ה-AMG GT ולעיצוב הזה כמובן מטרה והיא לייצר כוח הצמדה גבוה יותר, העומד על 400 ק"מ במהירות של 250 קמ"ש.

בכל פינות הרכב נמצא קוילאוברים מתכוננים שתוכננו במיוחד עבור הדגם, כולל פלטות לשינוי זווית הקאמבר, מערכת בלימה משופרת עם צלחות קרמיות, צמיגי מישלין Pilot Sport Cup 2 שתוכננו במיוחד עבור הדגם.

 

2011 מרצדס AMG GT הסדרה השחורה

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 4

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.