רנו מגאן RS טרופי R
רנו מגאן RS טרופי R החדשה.
רנו מגאן RS טרופי R
רנו מגאן RS טרופי R החדשה.

המגאן RS טרופי R החדשה קבעה שיא חדש להקפת מסלול הנורבורגרינג לרכב הנעה קדמית, הדיחה את הסיוויק טייפ R שהחזיקה עד לאחרונה בשיא.

 

7 דקות ו-40.10 שניות, זה הזמן שלקח לרנו מגאן RS טרופי R החדשה להקיף את מסלול הנורבורגרינג הגרמני, זמן ההופך את הדגם לרכב ההנעה הקדמית שהשיג את זמן ההקפה המהיר ביותר על המסלול המפורסם.

המגאן RS טרופי R שברה את השיא האחרון לרכב הנעה קדמית אותו קבעה בשנת 2017 הונדה עם הסיוויק טייפ R עם זמן של 7:43.8 דקות. הזמן נקבע לפי המסלול הישן באורך של 20.6 ק"מ, החל משנת 2019 הזמנים נמדדים על מסלול קצת ארוך יותר של 20.832 ק"מ, לאורך מסלול זה הרנו השיגה זמן של 389’’45’7.

 

רנו מגאן RS טרופי R
רכב ההנעה הקדמית המהיר ביותר על הרינג.

המגאן RS טרופי R מבוססת על המגאן RS טרופי החדשה, אשר הוצגה אשתקד, והיא מצוידת באותו מנוע 1.8 ליטר טורבו בהספק מרבי של 300 כ״ס. ההבדל העיקרי בין הדגמים נמצא במשקל ובעיצוב האווירודינמי כאשר הטרופי R השילה ממשקלה 130 ק"ג משמעותיים. בשלב זה חטיבת הספורט של רנו, אשר פיתחה את הדגם, לא מציינת כיצד הושגה הפחתת המשקל הזו, סביר להניח כי זו הושגה גם באמצעות הסרה של המושב האחורי וחלק מאבזור הנוחות.

 

בחטיבת הספורט של מציינים כי בנוסף להפחתת המשקל הדגם זכה לעיצוב אווירודינמי מוקפד יותר יחד עם מערכת פליטה של אקרופוביץ', מערכת בלימה של ברמבו, צמיגי ברידג'סטון ובולמים של אוהלינס. רנו ספורט מציינת בנוסף שבוצעו גם שדרוגים שונים לשלדת הדגם. 

 

מגאן RS טרופי R
הפחתת משקל של 130 קילוגרם לעומת המגאן RS טרופי.

זו לא הפעם הראשונה בה רנו קובעת שיא חדש להנעה קדמית על "הרינג", היא עשתה את זה בשנת 2008 עם המגאן R.S. R26.R בזמן של 8 דקות ו-17 שניות, זה המשיך בשנת 2011 עם הדור השני של המגאן RS טרופי שהשיג זמן הקפה של 8 דקות ו-8 שניות ובשנת 2014, עם המגאן RS 275 טרופי R הקודמת, היא הייתה מכונית ההנעה הקדמית (בייצור סדרתי כמובן) שירדה מתחת לזמן של 8 דקות עם זמן הקפה של 7 דקות ו-54 שניות.

את המגאן RS טרופי R החדשה רנו תציג לקהל הרחב במהלך הגרנד פרי של מונקו המתקיים בסוף השבוע הקרוב. רנו תייצר את הדגם במהדורה מוגבלת של מאות יחידות בלבד ותחל בשיווק לקראת סוף השנה.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.