2026 שברולט קורבט ZR1X
שברולט קורבט ZR1X.
2026 שברולט קורבט ZR1X
שברולט קורבט ZR1X.

מה שהתחיל לפני שש שנים עם הקורבט C8 סטינגריי מגיע לסוג של אקורד סיום עם הצגתה של הקורבט ZR1X שהיא למעשה שילוב של הקורבט ZR1 הקיצונית עם הקורבט E-Ray ההיברידית כך שיש לנו כאן מנוע V8 טווין-טורבו חזק במיוחד מה- ZR1 יחד עם תוספת של מנוע חשמלי קדמי מהקורבט E-Ray, יחדיו הם יוצרים את הקורבט החזקה ביותר אי פעם עם הספק כולל משולב של 1250 כ"ס. 

 

דיפאל S07 אאוטלנדר

ההספק המרבי האדיר הזה מתקבל משילוב של מנוע 5.5 ליטר V8 טווין-טורבו של ה- ZR1, המייצר הספק מרבי של 1064 כ"ס ב-7,000 כ"ס ומומנט מרבי של 114 קג"מ ב-6,000 סל"ד, יחד עם מנוע חשמלי קדמי, בהספק של 186 כ"ס ומומנט מרבי של 20 קג"מ. מנוע הבנזין מחובר לתיבת 8 הילוכים כפולת מצמדים המעבירה את הכוח אל הגלגלים האחוריים בלבד, כך שיחד עם המנוע החשמלי, המשתתף בהנעה עד למהירויות של 258 קמ"ש, מתקבלת הנעה כפולה eAWD. 

 

2026 שברולט קורבט ZR1X
שברולט קורבט ZR1X.

 את המנוע החשמלי מפעילה סוללה בקיבולת של 1.9kWh שנלקחה מהקורבט E-Ray אך כאן היא בעלת קיבולת שימושית גדולה יותר וזאת כדי להשיג מתח הדקים גבוה יותר לטובת הפקה של עוד 26 כ"ס ו-3.2 קג"מ מהמנוע החשמלי. הסוללה הזו נבחנה ע"י שברולט גם במרוצי 24 שעות של קורבט בהם היא עוברת מאות מחזורי פריקה/טעינה במהלך המרוץ. 

 

לפי שברולט תחת הכוח הזו תאפשר ל- ZR1X להשיג נתון 0-100 קמ"ש של כ-2.0 שניות ונתון רבע מייל של פחות מ-9.0 שניות. המכונית הזו מגיעה אמנם רק כשש שנים לאחר שהדגם הוצג לראשונה, אך בשברולט טוענים כי עוד מהתכנון הבסיסי של הקורבט C8 הם כבר חשבו על היום בו יציגו מכונית כמו ה- ZR1X. 

 

שברולט קורבט ZR1X תא הנוסעים
שברולט קורבט ZR1X.

כדי לנצל באופן מיטבי את הסיוע החשמלי, לרשות הנהג אפשרות בחירה מבין מספר מצבים המותאמים לשימוש, כגון מצב Endurance המיועד לשימוש בזמן נהיגת מסלול ממושכת או מצב Push-to-Pass המאפשר לנצל באופן מיידי את כל מה שיש לסוללה לספק באותו הרגע לעקיפה מהירה. עם הצגתה של ה- ZR1X, שברולט תחל לשווק את כל דגמי הקורבט עם מערכת PTM Pro המנתקת את כל הבקרות אך משאירה מספר בקרות פעילות כמו בלימה רגנרטיבית שלוקחת בחשבון אם הרכב נוסע בקו ישר או בעיקול, בקרת יציאה מהמקום וניהוג וקטורי באמצעות מערכת הבלימה (בלם קדמי פנימי). 

 

על הבלימה בדגם אחראים קליפרים מבית Alcon עם 10 בוכנות מלפנים ו-6 מאחור המצמידות את הרפידות לצלחות בלימה קרמיות בקוטר ענק של 420 מ"מ מלפנים ומאחור. לפי שברולט עם צמיגי מסלול הדגם מסוגל לייצר האטה של 1.9G ממהירות של 290 קמ"ש ל-190 קמ"ש.

 

שברולט קורבט ZR1X 2025
שברולט קורבט ZR1X.

קורבט ZR1X תהיה זמינה בשתי גרסאות מרכב, קופה או רודסטר, כאשר כל הדגמים מצוידים כסטנדרט בבולמים מגנטיים אדפטיביים ובצמיגי מישלין PS4S בתכנון ייעודי לדגם. רכושי הדגם שרוצים כיול מותאם יותר למסלול יכולים לשדרג לחבילת ZTK הכוללת גם קפיצים קשיחים וצמיגי מישלין Cup 2R. רוכשי הדגם יוכלו להוסיף חבילה אווירודינמית (Carbon Aero) שבין היתר מוסיפה כנף אחורית גדולה ומסוגלת לייצר כוח הצמדה של 544 ק"ג במהירות המרבית של הדגם - כלול כסטנדרט עם חבילת ZTK. 

 

שברולט קורבט ZR1X
עם חבילת ZTK.

שברולט הוכיחה עם הקורבט C8 שאפשר לייצר מכוניות ספורט טהורות במחיר נגיש במיוחד, עם ה- ZR1X היא מוכיחה שאפשר לייצר גם מכוניות סופרקאר במחיר שפוי, המחיר טרם פורסם אמנם אך הציפי הוא שמחירה של הקורבט ZR1X יעמוד על כ-$250,000 בלבד.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
דיפאל S07 אאוטלנדר
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.