פורד פיאסטה החדשה/מחודשת זוכה בארבעה מנועים חדשים כולל מנוע 1.0 טורבו בהספקים של 100 ו-125 כ"ס.

2013 פורד פיאסטה החדשה - מתיחת פנים

פורד פיאסטה, הסופרמיני של פורד, זוכה במתיחת פנים לדגם 2013 הכוללת יישור קו עם שפת העיצוב האחרונה של פורד וקבלתו של מנוע 1.0 ליטר טורבו אקובוסט בהספקים של 100-125 כ"ס ותיבת Poweshift כפולת מצמדים.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

 

חיצונית, הפיאסטה החדשה שהייתה נאה במיוחד גם טרום מתיחת הפנים, זוכה בעיקר בחזית חדשה הכוללת פגוש קדמי חדש עם גריל משושה מסורג - עצום למראה - בהתאם לשפת העיצוב העכשווית של פורד. בנוסף, פנסי החזית לזכו לעדכון עם תוספת של תאורת LED ליום. מעבר לכך, למעט חישוקים קלים בעיצוב חדש, אין שינוי מהותי נוסף מהחוץ. מתחת לפח, המתלים ומערכת התגבור החשמלי של ההגה עברו כיול מחדש.

 

בעיצוב תא הנוסעים, השינויים לא רבים וכוללים בעיקר תוספת של גימור שחור פסנתר ברמות הגימור הגבוהות יחד עם תוספת של תאורת אווירה ומעבר לתאורת מכשירים "כחול קרח" אמריקאית במקום הכתוב/אדום בעבר. בנוסף, פורד שינתה את המשענות בדלתות הקדמיות והתקינה מנגנון חדש לחלונות החשמל שעבר אל משענת היד של הנהג.

 

החידוש העיקרי בתא הנוסעים הוא בתחום האבזור, עם התוספת של פורד SYNC ברמות האבזור הגבוהות עם קישורית BT, כניסת USB כסטנדרט (בכל הדגמים) והחידוש החשוב מכולם, מערכת פורד MyKey . המערכת מאפשרת להורים לקבל מפתח מיוחד המאפשר להם להגביל את המהירות המרבית עבור מי שמחזיק במפתח זה, שימושי להורים עם "נהג חדש" בבית.

 

 

2013 פורד פיאסטה – מנועים ביצועים וצריכת דלק:

החידוש העיקרי בתחום המנועים הוא קבלתו של מנוע 1.0 ליטר טורבו שלושה צילינדרים מסדרת EcoBoost בהספקים של 100-125 כ"ס. מנוע חדש נוסף הוא מנוע 1.0 ליטר 3 צילינדרים אטמוספרי בהספק של 80 כ"ס.

 

מנוע 1.4 ליטר 96 כ"ס יוצא לגמלאות ובמקומו הגרסה אוטו' תהיה 1.6 ליטר 105 כ"ס עם תיבת 6 הילוכים כפולת מצמדים Powershift. המחליפה את תיבת ה-4 הילוכים אוטו' המיושנת המשרתת את הדגם היוצא. בהמשך פורד צפויה להציע גם את אחד ממנועי האקובוסט 1.0 ליטר עם תיבה זו.

 

מנועי הבנזין:

פיאסטה 1.0: מנוע שלושה צילינדרים (חדש) בנפח 1.0 ליטר בהספק מרבי של 80 כ"ס ומומנט מרבי של 10.7 קג"מ. מנוע זה משודך לתיבת 5 הילוכים ידנית ומערכת עצור/סע ומספק ביצועים של 14.9 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 165 קמ"ש. צריכת דלק: 23.2 ק"מ לליטר.

 

פיאסטה 1.0 אקובוסט 100 כ”ס: מנוע שלושה צילינדרים טורבו בנפח 1.0 ליטר בהספק מרבי של 100 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 17.33 קג"מ בין 1,400-4,000 סל”ד. מנוע זה משודך לתיבת 5 הילוכים ידנית ומערכת עצור/סע ומספק ביצועים של 11.2 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 180 קמ"ש. צריכת דלק: 23.2 ק"מ לליטר.

 

 

פיאסטה 1.0 אקובוסט 125 כ”ס: מנוע שלושה צילינדרים טורבו בנפח 1.0 ליטר בהספק מרבי של 125 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 20.4 קג"מ בין 1.400-4,500 סל”ד. מנוע זה משודך לתיבת 5 הילוכים ידנית ומערכת עצור/סע ומספק ביצועים של 9.4 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 196 קמ"ש. צריכת דלק: 23.2 ק"מ לליטר.

 

פיאסטה 1.25 דורטק 60 כ”ס: מנוע ארבעה צילינדרים בנפח 1.25 ליטר בהספק מרבי של 60 כ"ס ומומנט מרבי של 11.1 קג"מ. מנוע זה משודך לתיבת 5 הילוכים ידנית ומספק ביצועים של 16.9 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 152 קמ"ש. צריכת דלק: 19.2 ק"מ לליטר.

 

פיאסטה 1.25 דורטק 82 כ”ס: מנוע ארבעה צילינדרים בנפח 1.25 ליטר בהספק מרבי של 82 כ"ס ומומנט מרבי של 11.6 קג"מ. מנוע זה משודך לתיבת 5 הילוכים ידנית ומספק ביצועים של 13.3 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 168 קמ"ש. צריכת דלק: 19.2 ק"מ לליטר.

 

פיאסטה 1.6 Ti-VCT: מנוע ארבעה צילינדרים בנפח 1.6 ליטר בהספק מרבי של 105 כ"ס ומומנט מרבי של 15.3 קג"מ. מנוע זה משודך לתיבת 6 הילוכים כפולת מצמדים Powershift ומספק ביצועים של 10.5 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 184 קמ"ש. צריכת דלק: 16.9 ק"מ לליטר. אלו נתונים טובים יותר מהפיאסטה 1.4 אוטו' של הדגם היוצא.

 

מנועי הדיזל:

פיאסטה 1.5 TDCi: מנוע טורבו דיזל בנפח 1.5 ליטר (מנוע חדש) בהספק מרבי של 75 כ"ס ומומנט מרבי של 18.85 קג"מ. מנוע זה משודך לתיבת 5 הילוכים ידנית ומספק ביצועים של 13.5 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 167 קמ"ש. צריכת דלק: 27.0 ק"מ לליטר.

 

פיאסטה 1.6 TDCi: מנוע טורבו דיזל בנפח 1.6 ליטר בהספק מרבי של 95 כ"ס ומומנט מרבי של 20.4 קג"מ. מנוע זה משודך לתיבת 5 הילוכים ידנית ומספק ביצועים של 11.7 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 181 קמ"ש. צריכת דלק: 27.8 ק"מ לליטר.

 

פיאסטה 1.6 TDCi ECOnetic: מנוע טורבו דיזל בנפח 1.6 ליטר בהספק מרבי של 95 כ"ס ומומנט מרבי של 20.4 קג"מ. מנוע זה משודך לתיבת 5 הילוכים ידנית ומערכת עצור/סע ומספק ביצועים של 12.9 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 178 קמ"ש. צריכת דלק: 30.3 ק"מ לליטר.

 

2013 פורד פיאסטה – בטיחות:

החידוש העיקרי בתחום הבטיחות זו מערכת  City Stop – מערכת בלימה אוטו' למניעת התנגשות בעיר. המערכת פועלת עד למהירויות של 32 קמ"ש. בנוסף תוצע הפיאסטה החדשה עם מערכת סיוע לזינוק בעליה HSA. מעבר לכך הפיאסטה עדיין תוצע עם 7 כריות אוויר, ESS – מאותתי חירום אוטו' ומערכת בקרת יציבותESP.