דגמי הבסיס המחודשים של ה-911 זוכים עם מתיחת הפנים למנוע 3.0 ליטר טורבו בהספק מרבי של 370-420 כ"ס.

2015 פורשה 911 החדשה -  מתיחת פנים
פורשה 911 זוכה למתיחת פנים הכוללת קבלתו של מנוע 3.0 ליטר טורבו עבור דגמי הבסיס.

פורשה מסירה את הלוט מעל דגמי 2015 המחודשים של ה-911 לאחר שהעניקה לדגם מתיחת פנים, קלה בתחום העיצוב ומשמעותית יותר בתחום המנועים - מעבר למנועי טורבו בדגמי הבסיס במקום מנועים אטמוספריים. 

 

פורשה 911 קאררה הבסיסית בדגמי 2015 המחדשים מזדכה על מנוע ה-3.4 ליטר שישה צילינדרים האטמוספרי (350 כ"ס) ומצטיידת במנוע 3.0 ליטר שישה צילינדרים טורבו בהספק מרבי של 370 כ"ס. אותו מנוע בקאררה S הבכירה יותר, מייצר הספק מרבי של 420 כ"ס וכאן הוא מחליף את מנוע ה-3.8 ליטר 400 כ"ס.

 

בשתי הגרסאות המומנט המרבי גבוה יותר ב-6.1 קג"מ ועומד על 45.9 קג"מ ו-51.0 קג"מ, בהתאמה. המומנט המרבי זמין החל מ-1,700 סל"ד ועד ל-5,000 סל"ד והקו האדום נמצא ב-  7,500 סל"ד – נתון גובה באופן חריג יחסית למנועי טורבו.

 

מנוע הטורבו החדש מאפשר לשתי גרסאות הבסיס של ה-911 לספק נתוני ביצועים טובים יותר לעומת הדגם היוצא. 911 קאררה קופה עם תיבת PDK כפולת המצמדים וחבילת ספורט כרונו תאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.2 שניות ואילו הקאררה S עם אותה חבילה תעשה זאת ב-3.9 שניות, בשני המקרים מדובר בשיפור של 0.2 שניות לעומת הדגם היוצא. המהירות המרבית עומדת על 295 קמ"ש בקאררה (שיפור של 6 קמ"ש) ועל 307 קמ"ש בקאררה S (שיפור של 5 קמ"ש). כסטנדרט, המנועים משודכים לתיבת 7 הילוכים ידנית.

 

לפי פורשה, המנוע החדש יחד עם שיפורים נוספים שנעשו בדגם, אפשרו לקאררה S לקצר ב-10 שניות את זמן ההקפה של מסלול הנורבורגרינג לכדי 7 דקות ו-30 שניות. לצד השיפור בביצועים נרשם שיפור של כ-12% בצריכת הדלק עם 13.5 ק"מ לליטר ו-13.0 ק"מ לליטר בהתאמה.

 

 

חידוש נוסף עם מתיחת הפנים (עם חבילת ספורט כרונו) הוא בורר מצבי נהיגה על גלגל ההגה בהשראת ה-918 ספיידר ההיברידית. בורר מצבי הנהיגה מאפשר בחירה בין 4 מצבים: רגיל, ספורט, ספורט פלוס ואישי. בשילוב עם תיבת PDK, לבורר יש מצב נוסף שלחיצה עליו "מודיעה" למערכת ההנעה על האצה מרבית שתתרחש ב-20 השניות הקרובות. בזמן זה, תיבת ההילוכים מעבירה להילוך האופטימלי ומערכת ניהול המנוע עוברת למוד של "תגובה מידית".

 

מערכת בקרת המתלים של פורשה (PASM) שודרגה והיא מאפשרת את הנמכת המרכב ב-10 מ"מ ומוצעת כעת כסטנדרט בכל גרסאות ה-911. כאופציה לרוכשים, פורשה מציעה מערכת הידראולית המאפשרת את הרמת חזית הדגם ב-40 מ"מ בכדי למנוע פגיעה בחרטום במעבר על פס האטה או ביצאה מחניה במדרון לדוגמה.

 

עם מתיחת הפנים, פורשה התקינה ב-911 מערכת מולטימדיה חדשה PCM – Porsche Communication Management System. המערכת הכוללת מסך מגע מרכזי בגודל "7.0 וממשק גרפי הדומה לממש של מכשיר סלולרי עם אייקונים ואפליקציות. המערכת כוללת את מערכת ההפעלה לרכב של אפל (CarPlay) ושל גוגל (Android Auto).

 

נ.ב: כן, נעשו גם כמה שינויים בעיצוב ה-991, כולל פנסים ראשיים תאורת יום ופגושים מעודכנים, אך כמו בכל 911 רק מומחים לדגם יוכלו לשים לב לשינויים וגם זה, לא תמיד.

 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.