מאזדה 2 זוכה להתחדש בדגמי 2017 בתוספת של מערכת ניהוג GVC, מערכות בטיחות משודרגות וכמה עדכונים קלים לעיצוב ואופציות חדשות לגימור בתא הנוסעים.

2017 מאזדה 2 החדשה
ליטוש קל לעיצוב, שדרוג תא הנוסעים ותוספת של מערכת GVC.

לאחר שחשפה מוקדם יותר השנה את דגמי 2017 המחודשים של מאזדה 3 ומאזדה 6, מאזדה חושפת בשוק הבית ביפן את דגמי 2017 המחודשים של הסופרמיני מאזדה 2, המשווקת ביפן כמאזדה דמיו. מאזדה אמנם מציגה כעת רק את מאכב ההאצ'בק של הדגם, אך אתם אותם השינויים נפגוש גם במרכב הסדאן - מאזדה 2 דמיו. 

 

כמו במאזדה 3 ו-6, עיקר השינויים הם בצד הטכנולוגי עם תוספת של מערכות בטיחות מתקדמות ומשודרגות לעומת הדגם היוצא וכן קבלה של מערכת GVC, מערכת "ניהוג וקטור"י ייחודית ומקורית המאפשרת באמצעות שינויים מהירים מאוד וקטנים במומנט המנוע (באמצעות שליטה מדויקת במערכת ההזרקה) להפחית או להגדיל את העומס על הציר הקדמי ובכך לשפר את נוחות הנסיעה ואת מידת הצורך בתיקוני היגוי בזמן נסיעה בסיבוב. עוד על מערכת GVC בסוף הידיעה.

 

חיצונית, השינויים הוויזואליים בדגם מינוריים למדי (מודגשים יותר ברמות האבזור הגבוהות בעיקר) ודורשים הכירות מעמיקה עם הדגם הנוכחי בכדי לזהות אותם. ניתן למצוא שינויים קלים בסמל שבחזית, בפנסי הערפל (LED ברמות האבזור הגבוהות), במראות הצד שזכו לפנס איתות אינטגרלי, בחישוקי הסגסוגת שעודכנו ובפנסים הראשיים (LED אדפטיבי ברמות האבזור הגבוהות). בנוסף לכך, להיצע הצבעים בדגם נוספו צבעים חדשים.

 

2017 מאזדה 2 החדשה תא הנוסעים
רמת הגימור Tailored Brown - מקבילה לרמת הגימור Pure White. 

עדכון משמעותי יותר ניתן למצוא בתא הנוסעים המיישר קו עם ה-3 המעודכנת, זה כולל גלגל הגה חדש ומודרני יותר למראה, גרפיקה מעודכנת בלוח המחוונים, תצוגה עילית משופרת וצבעונית ועוד. עם מתיחת הפנים מאזדה הוסיפה לדגם אפשרויות חדשות לגימור בתא הנוסעים, כגון "Tailored Brown” הכוללת ריפוד אלקנטרה חום על הדשבורד, הדלתות והמושבים. בנוסף לכך, מערכות הבטיחות המתקדמות בדגם שודרגו וכך גם בידוד הרעשים.

 

בתחום המנועים אין שינוי, רק נזכיר כי בשוק היפני מאזדה 2 לא משווקת עם מנוע ה-1.5 ליטר 111 כ"ס כמו בישראל, אלא עם מנוע 1.3 ליטר SKY-G בהספק של 92 כ"ס, יחד עם מנוע 1.5 ליטר דיזל בהספק של 105 כ"ס. כמו רוב הדגמים ביפן, גם מאדה 2 משווקת בשוק המקומי עם אופציה להנעה כפולה.

 

מאזדה GVC: על פיתוחה מערכת GVC- G-Vectoring Control שבדגם (ובכל דגמי מאזדה המחודשים) החלו לעבוד בחברה לפני כשמונה שנים אך בשל הצורך בתגובה מהירה של המנוע, בזמן של 0.05 שניות, מהנדסי מאזדה נתקלו במכשלה טכנולוגית ורק עם פיתוח מנועי SKYACTIV מהנדסי החברה יכלו ליישם את המערכת על דגמי מאזדה השונים.

 

באמצעות שינויים מהירים בכמות הדלק המוזרק למנוע הגורמים לשינוי קל במומנט, נוצרת העברת משקל קלה ומהירה על הציר הקדמי (במאזדה מדברים על תאוצה של 0.05g במקרה קיצון). העברת המשקל הקלה הזו מחדדת את תגובת ההיגוי ומפצה על שיבושים קטנים בכביש הגורמים לנהג לבצע תיקוני היגוי תכופים יחסית בנסיעה בכביש ישר או בזמן סיבוב הרכב. זו לא מערכת שנועדה (היא גם לא מסוגלת) לתחום הספורטיבי אלא לתחום הנינוחות והנוחות של הנהיגה ברכב.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.