2018 אסטון מרטין ונטאג' החדשה
אסטון מרטין ונטאג' החדשה.
2018 אסטון מרטין ונטאג' החדשה
אסטון מרטין ונטאג' החדשה.

 

זו אולי לא המכונית החשובה ביותר בתעשיית הרכב, אך עבור אסטון מרטין, הונטאג' 2018 החדשה, היא בהחלט כן. הונטאג' החדשה, עם פלטפורמה חדשה ומנוע V8 מבית AMG, היא הצהרה המציגה בפנינו את העתיד של המותג עם עיצוב השובר לראשונה את שפת העיצוב הקלאסית של המותג, מה שאפשר למהנדסים והמעצבים לפרוץ גבולות ולהתרכז בתחום הדינאמי והאווירודינאמי. חשוב לא פחות, זה גם הדגם הנמכר ביותר של המותג.

 

הונטאג' החדשה מצטרפת אל ה-DB11 החדשה אשר הוצגה בשנה שעברה כחלק מהתכנית של אסטון מרטין להציג שבעה דגמים חדשים בשבע שנים, נותרו עוד חמישה.

 

מתחת למכסה המנוע אנחנו מוצאים כאמור מנוע AMG המוכר מדגמי מרצדס, מנוע ה-4.0 ליטר בי-טורבו V8 מייצר בונטאג' הספק מרבי של 510 כ"ס ומומנט מרבי של 69.8 קג"מ בין 2,000-5,000 סל"ד. לפי אסטון מרטין, זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 4.0 שניות ולמהירות מרבית של 314 קמ"ש. צריכת הדלק חסכונית מהדגם היוצא ועומדת על 9.5 ק"מ לליטר.

 

אסטון מרטין ונטאג' תא הנוסעים
תא הנוסעים לא זכה לאותו שינוי מהפכני של העיצוב החיצוני, המולטימדיה מגיעה ישירות ממרצדס.

המנוע משודך לתיבת 8 הילוכים אוטו' (ZF) המעבירה את הכוח אל הגלגלים האחוריים דרך דיפרנציאל מוגבל החלקה נשלט אלקטרונית E-Diff. בניגוד לדיפרנציאל מכני רגיל המגיב רק לאחיזה בגלגלים, הדיפרנציאל החדש מקבל משוב ממערכת בקרת היציבות כך שהוא משולב במצב הדינמי הכולל של הרכב ובנוסף, הוא מסוגל לעבור ממצב פתוח לנעילה מלאה במאיות השניה.

הונטאג' החדשה מבוססת על אותה פלטפורמת אלומיניום חדשה שהוצגה עם ה-DB11, אך בחברה מציינים כי 70% מרכיבי הפלטפורמה חדשים והתאמו במיוחד עבור הונטאג'. הפלטפורמה החדשה אפשרה לדגם להשיל לא מעט ממשקלו לעומת הדגם היוצא והמשקל היבש של הדגם החדש עומד על 1530 ק"ג. לעומת ה-DB11, תת השלדה האחורית חוברה בצורה קשיחה, זאת בכדי להגדיל את קשיחות המרכב ולשפר את תחושת הנהג. בכל פינות הרכב נוכל למצוא חישוקי "20 עם צמיגי פירלי P ZERO שהותאמו במיוחד לדגם, מערכת בלימה עם צלחות בילום בקוטר 400 מ"מ מלפנים ו-360 מ"מ מאחור (בלמים קרמיים כאופציה) ובולמים אדפטיביים עם שלושה מצבי כיול לבחירת הנהג.

 

מאסטון מרטין ישראל נמסר כי הונטאג' החדשה צפויה לנחות בישראל במהלך המחצית הראשונה של 2018.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.