2019 פולקסווגן T-Cross
פולקסווגן T-Cross.
2019 פולקסווגן T-Cross
פולקסווגן T-Cross.

פולקסווגן T-Cross הוא הקרוסאובר העירוני הראשון של פולקסווגן השם את הדגש על בטיחות ושימושיות למשפחה הצעירה.

 

פולקסווגן חשפה הערב באמסטרדם את הקרוסאובר T-Cross, הקרוסאובר העירוני הראשון והקטן ביותר של החברה ומתחרה לדגמים כגון סיאט ארונה, סיטרואן C3 אייר קרוס, מאזדה CX-3 ועוד.

 

פולקסווגן T-Cross מגדיל את היצע דגמי הפנאי של פולקסווגן לארבעה (חמישה אם מחשיבים את הטיגואן אולספייס כדגם נפרד) יחד עם ה-T-Roc, הטיגואן והטוארג. בשנת 2020 פולקסווגן תשיק את הקרוסאובר החשמלי הראשון שלה, על בסיס הקונספט ID. CROZZ.

 

2019 פולקסווגן t-cross
עיצוב בהשראת הפולו, אך מרווח ושימושי יותר.

פולקסווגן מציינת כי בתכנון הדגם הושם דגש רב לנושא השימושיות, זו הסיבה לדוגמה שלדגם ספסל אחורי הנעה על מסילה (14 ס״מ, כסטנדרט) המאפשר להגדיל את נפח תא המטען מ-385 ליטר לנפח של 455 ליטר, לשם ההשוואה לפולקסווגן גולף נפח תא מטען של 380 ליטר בלבד. עם קיפול המושבים ניתן לקבל נפח של 1,281 ליטר. גם מידת הרוחב החריגה יחסית לסגמנט, העומדת על 1,780 מ״מ,  יחד עם מפתח החלונות הרחב והעיצוב הזקוף אמורים לספק ליושבי הרכב תחושה של רכב גדול יותר.

 

פולקסווגן T-Cross מבוסס על פלטפורמת MQB-A0 המשרתת כיום גם את הפולו החדשה, לדוגמה. לדגם אורך של 4.11 מטר, גובה של 1.56 מטר ובסיס גלגלים של 2,551 מ״מ, מידות דומות למדי למידותיו של הארונה של סיאט

 

2019 פולקסווגן t-cross
עיצוב חביב למראה אך עדיין מאוד פולקסווגני - שמרני.

פולקסווגן T-Cross - מנועים:

פולקסווגן ציידה את הדגם במבחר מנועי הבנזין והדיזל המוכרים משאר דגמי החברה. דגמי הבסיס מצוידים במנוע השלושה צילינדרים טורבו 1.0TSI עם הספק מרבי של 95 כ״ס המשודך לתיבת חמישה הילוכים ידנית או 115 כ״ס המשודך לתיבת 6 הילוכים ידנית או 7 הילוכים DSG . דגם הבנזין הבכיר מצויד במנוע ה-1.5TSI עם הספק מרבי של 150 כ״ס ותיבת שבעה הילוכים DSG כסטנדרט. חובבי הדיזל ימצאו מנוע אחד בלבד, 1.6TDI עם 90 כ״ס המשודך לתיבת 6 הילוכים ידנית או לתיבת 7 הילוכים DSG.

 

פולקסווגן T-Cross -בטיחות:

בכדי לשמור על שלום הנוסעים, ובישראל לוותר על התקנה של מערכת מובילאיי, פולקסווגן תשווק את ה- T-Cross כסטנדרט עם מערכת בלימה אוטונומית לעיר הכוללת זיהוי הולכי רגל, בקרת סטייה מנתיב, ניטור שטח מת ומערכת קדם תאונה הסוגרת את כל החלונות, מהדקת את חגורות הבטיחות ומגדילה את הלחץ במערכת הבלימה רגע לפני ההתנגשות.כאופציה ניתן להוסיף בקרת שיוט אדפטיבית, אור גבוה אוטומטי, מערכת חניה אוטומטית ובקרת ערנות נהג.

 

עיצוב תא הנוסעים של הדגם, למעט שינויים קלים פה ושם, נלקח מהפולו החדשה והוא כולל אופציה ללוח מחוונים דיגיטלי ״10.25 ומערכת מולטימדיה ״8 ברמות האבזור הגבוהות (״6.5 בדגמי הבסיס). ברשימת האבזור ניתן למצוא בנוסף משטח טעינה אלחוטי, עד 4 כניסות USB, מערכת שמע משודרגת מבית Beats, מפתח חכם ועוד.

 

2019 פולקסווגן t-cross
בלימה אוטונומית ובקרת סטייה מנתיב כסטנדרט.

פולקסווגן משתדלת להתנער במעט מהתדמית השמרנית שלה, בדגמים הקטנים שלה לפחות, כך שכמו בפולו החדשה או ב-T-Roc, לקוחות הדגם יוכלו לבחור בחבילות צבעים הכוללות חישוקי גלגלים ופלסטיקה בתא הנוסעים בצבע המרכב ושילובי צבעים שונים לריפודי המושבים. בנוסף, לקוחות הדגם יוכלו לבחור בחבילת עיצוב R-Line המעניקה לדגם מראה ספורטיבי (הדגם שבתמונות) כולל עיצוב ספורטיבי יותר לפגושים, חישוקי סגסוגת ״18 וגימור דמוי קרבון בתא הנוסעים.


בניגוד לפולקסווגן T-Roc הגדול יותר של הגיע לישראל בשל תג מחיר לא תחרותי מספיק, פולקסווגן T-Cross כן צפוי להגיע לישראל במהלך השנה הבאה. מחירו של הדגם בגרמניה מתחיל ב-€17,975, כך שתצפו לתוספת של כ-10,000 שקל מעל הארונה.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 10

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.