ב.מ.וו M5 CS
ב.מ.וו M5 CS.
ב.מ.וו M5 CS
ב.מ.וו M5 CS.

אתמול זכינו להצצה מוקדמת אל M5 CS החדשה בתמונות שדלפו לרשת וכעת, ב.מ.וו חושפת באופן רשמי את גרסת הקצה החדשה ל- M5 F90, הגרסה החדה, החזקה והממוקדת ביותר לנהג של ה-M5 הנוכחית. כמו במקרה של ה-M2 CS המיוחדת, השדרוגים בדגם רבים וכך גם המחיר, מחירה של M5 CS בגרמניה יעמוד על החל מ-180,400 אירו זאת לעומת החל מ-130,600 אירו לדגם M5 קומפטישן.

 

אז מה הופך את ה-M5 CS למכונית כל כך מיוחדת ולמכונית היקרה ביותר כיום של ב.מ.וו? זה מתחיל מהבסיס המצוין שהוא M5 קומפטישן החדשה שהוצגה רק לפני מספר חודשים, על זה ב.מ.וו הוסיפה קצת יותר כוח, אלמנטים ייחודיים לעיצוב כולל מושב אחורי עם שני מושבים קלי משקל נפרדים, שימוש נרחב יותר בקרבון, כגון מכסה המנוע בנוסף לגג הקרבון הסטנדרטי של ה-M5 קוממפטישן, יש גם מערכת בלימה קרמית כסטנדרט וחישוקי "20 אולטרה קלים בצבע הברונזה הייחודי של דגמי ה-CS, מושבים שנלקחו מה-M4 החדשה ועוד. יש כמובן גם אבזור נוחות ובטיחות כיד המלך לצד חומרי גימור ייחודיים לתא הנוסעים.

 

ב.מ.וו M5 CS
ב.מ.וו M5 CS.

בחזית נמצא את מנוע S63 המעולה של ב.מ.וו, 4.4 ליטר V8 טווין-טורבו, המייצר בדגם 635 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 76.4 קג"מ המתקבל בין 1,800 ל-5,950 סל"ד, מדובר בתוספת צנועה של 10 כ"ס בלבד לעומת ה-M5 קומפטישן. עם תיבת 8 הילוכים M אוטומטית ומערכת הנעה כפולה xDrive, שזכתה לכיול ייחודי לדגם, זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 3.0 שניות, שיפור מרשים של 0.3 שניות מה- M5 קומפטישן, 0-200 קמ"ש ב- 10.3 שניות ומהירות מרבית של 305 קמ"ש.

 

2021 ב.מ.וו M5 CS תא הנוסעים
מושבי M באקט עם מסגרת קרבון.

איך 10 כ"ס הופכים לשיפור של 0.3 שניות בנתון ה- 0-100 קמ"ש או 0.5 שניות בנתון ה- 0-200 קמ"ש? זה גם בעזרת כיול אגרסיבי יותר לתיבת ההילוכים אך בעיקר בעזרת הפחתת משקל של 70 ק"ג שבוצעה בדגם באמצעות חישוקי הגלגלים האולטרה קלים, מכסה המנוע מקרבון, החלפת המושב האחורי במושב קל יותר עם שני מושבים נפרדים, זה השימוש במושבים הקדמיים הקלים עם גב הקרבון של ה-M4 החדשה (שם זו אופציה יקרה בתוספת תשלום) ועוד.

בכדי לאפשר לדגם לבלות יותר על המסלול או בכלל לנצל את מלוא היכולות במשך זמן ממושך יותר, מהנדסי ב.מ.וו שדרגו את מערכת שימון המנוע כך שתוכל להתמודד טוב יותר עם הזנת שמן למנוע בזמן בלימה או האצה חזקה וכן הוסיפו מערכת קירור קטנה לשמן המנוע. כמו ב-M5 קומפטישן יש תושבות מנוע עם קפיצים (במקום רק גומי כמו ברוב הרכבים) קשיחים יותר בעלי קבוע קפיץ של 900 ניוטון/מ"מ לעומת 580 ניוטון/מ"מ ב- M5 הרגילה.

 

2021 ב.מ.וו M5 CS
קיצונית יותר ממה שהנתונים היבשים מספרים.

כמו ב-M5 קומפטישן הבולמים שב- M5 CS נלקחו מה- M8 קומפטישן, אך אלו זכו לכיול ייחודי לדגם הכוללת הנמכת מרכב של 7 מ"מ לעומת ה- M5 קומפטישן. יחד עם קפיצים חדשים מהנדסי ב.מ.וו טוענים שהדגם בעל יכולת הצמדה טובה יותר של הצמיגים לקרקע וגם אלו, תוכננו במיוחד לדגם במשותף עם פירלי (P Zero Corsa) ומכוונים לימי מסלול. מידות הצמיגים של הדגם הן 275/35R20 מלפנים ו-285/30R20 מאחור.

 

דרך נוספת להפחית משקל, ולשפר על הדרך את ביצועי הבלימה, היא השימוש בצלחות בלימה קרמיות כסטנדרט בדגם, אלו לבדן מאפשרות להפחית לא פחות מ-23 ק"ג ממשקל מערכת הבלימה לעומת צלחות הברזל הרגילות של ה-M5 קומפטישן. ביום שתאלצו להחליף צלחות בלימה, זה יעלה לכם כמה עשרות אלפי שקלים.

 

ב.מ.וו M5 CS
צלחות בלימה קרמיות כסטנדרט.

מעבר לצבע הירוק הייחודי של הדגם וגימור הברונזה לחישוקי הגלגלים ומסגרת הגריל הקדמי, נוכל למצוא גם עיצוב שונה לפגוש הקדמי המכיל כונסי אוויר גדולים יותר לשיפור הקירור, חיפוי מראות מקרבון, ספיולר אחורי מקרבון, דיפיוזר אחורי מקרבון ומכסה מנוע בעיצוב ייחודי ושרירי שגם הוא, עשוי מקרבון ומכיל שני פתחים לפינוי אוויר חם מאזוור המנוע. פנסי החזית, לייזר כסטנדרט, זכו לחתימת תאורה בצבע צהוב/כתום כאשר הפנסים הראשיים דולקים - בהשראת דגמי המרוצים של חטיבת M.

 

ב.מ.וו M5 CS
ב.מ.וו M5 CS.

בתא הנוסעים, המאובזר כסטנדרט כמעט בכל מה שיש ל-ב.מ.וו להציע, נמצא גלגל הגה M Preformance בחיפוי אלקנטרה, צפוי אלקנטרה כהה לתקרה, את מושבי הקרבון המיוחדים, עיצוב חדש למשענת המרכזית בין המושבים ועוד. ב.מ.וו M5 CS תשווק במספר מוגבל של יחידות ובמשך כשנה בלבד.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.