2021 מרצדס S קלאס החדשה
מרצדס S קלאס החדשה.
2021 מרצדס S קלאס החדשה
מרצדס S קלאס החדשה.

לאחר שסיפקה לנו מידע רב על הדגם לאורך השנה, מרצדס חושפת כעת את ה-S קלאס החדשה (W223) במלוא הדרה, דור שמיני לספינת הדגל של מרצדס המהווה את אמת המידה לרכב פאר והמכונית שכל תעשיית הרכב מסתכלת ולומדת את החידושים שבה, חידושים שנפגוש במהלך העשור הקרוב לא רק בשאר דגמי מרצדס כמובן אלא גם בכלל תעשיית הרכב. בשנה הבאה דרך אגב, מרצדס תציג את ה- EQS החשמלית שהיא למעשה S קלאס של העתיד.

אפשר לכתוב גליונות שלמים על המתחרה של מרצדס לאודי A8 ו-ב.מ.וו סדרה 7, אבל נשתדל להתרכז בעיקר. מרצדס לא השתוללה עם העיצוב החיצוני של הדגם (את זה היא תעשה עם ה-EQS) כך שמה שאנחנו מקבלים זו אבולוציה קלה לדגם היוצא עליו מרצדס הלבישה מגוון אלמנטים עיצוביים שהוצגו עם שאר דגמי מרצדס כגון הפנסים האחוריים בהשראת E קלאס המחודשת ויש גם פנסי חזית חדשים אותם ניתן לשדרג לתאורה דיגיטלית עם 1.3 מיליון מראות זעירות המאפשרות לפזר את האור בצורה מדויקת ביותר, כולל לדוגמה להאיר הולך רגל בחשיכה בצורה בהירה יותר או להקרין סימני אזהרה על פני הכביש (כמו באודי). הפנסים עושים שימוש במידע גם ממערכת הניווט בכדי לכוון את אלומת האור כך שלא תסנוור נהגים אחרים.

 

מרצדס S קלאס החדשה 2021 תא הנוסעים
מעבר כמעט מוחלט לתפעול באמצעות משטחי מגע.

בתחום ההנעה נפגוש יותר סיוע חשמלי באמצעות מערכת EQ BOOST המיקרו-היברידית של מרצדס וכן יותר גרסאות פלאג-אין שהבכירה בהן, S580e שתוצג בשנה הבאה, מצוידת במערכת הנעה היברידית בהספק כולל של 510 כ"ס וסוללת ליתיום-יון גדולה בקיבולת של 28kWh שתאפשר טווח נסיעה חשמלי של 100 ק"מ, יותר מכפול מדגם הפלאג-אין S560e הנוכחי. בשלב ההשקה הדגם יהיה זמין עם מנועי שישה צילינדרים בנזין ודיזל, היצע דגמי הבנזין (מנוע M256) יכלול את דגם S450 4MATIC עם 367 כ"ס ונתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 5.1 שניות ודגם S500 4MATIC עם 435 כ"ס ונתון תאוצה של 4.9 שניות. כל המנועים משודכים לתיבת 9 הילוכים אוטומטית ולמעט דגם הדיזל הבסיסי, כל הדגמים מצוידים במערכת הנעה כפולה 4MATIC.

 

מרצדס S קלאס החדשה דגם פלאג-אין
דגם פלאג-אין S580e עם טווח חשמלי של 100 קילומטר.

בהמשך הדגם ישווק עם מנועי V8 שכולם מצוידים כסטנדרט במערכת EQ BOOST המסייעת למנוע עם 22 כ"ס ו-25.5 קג"מ ומשמשת גם כמערכת העצור/סע של הדגם - עם פעולה חלקה ומהירה יותר. המנועים עושים שימוש במגדש טורבו חשמלי, בנוסף לזה הרגיל, והשילוב עם מערכת EQ BOOST מאפשר לבטל לחלוטין כל השהיית גדישה.

 

על בסיס הפלטפורמה החדשה של הדגם מרצדס הוסיפה שתי מערכות היגוי לכל ארבעת הגלגלים, האחת מאפשרת זווית הטייה של עד 4.5 מעלות והשנייה, האופציונלית, עד 10 מעלות בנסיעה עירונית. המערכת הבכירה יותר מאפשרת לדגם להשיג בנסיעה עירונית רדיוס סיבוב של A קלאס (5.5 מטר לעומת 6.5 מטר בדגם היוצא) והיא מסייעת כמובן גם בתמרון הרכב במקומות חניה צפופים. במהירויות גבוהות הגלגלים האחוריים פונים יחד עם אלו הקדמיים לשיפור היציבות הכיוונית והיכולות הדינמיות, במהירויות גבוהות מערכת מתלי האוויר גם מנמיכה אוטומטית את המרכב ב-20 מ"מ.

 

מרצדס S קלאס החדשה 2021
יכולת נהיגה אוטונומית ברמה 3.

אם נגענו במערכת מתלי האוויר של ה- S קלאס החדשה, אפשר לשדרג אותם עם מערכת E-ACTIVE BODY CONTROL, העושה שימוש ב-20 חיישנים שונים ושתי מצלמות קדמיות. המערכת סורקת את פני הכביש ומודדת את תנועות המרכב 1000 פעמים בשנייה בכדי להתאים את קשיחות קשיחות המתלים, עוד לפני מפגש במהמורה, בכדי להשיג נוחות מושלמת ושמירה על מרכב מאוזן. המערכת משמשת גם כחלק ממערך הבטיחות של הדגם, במקרה של התנגשות צד המערכת תרים את צד הפגיעה ב-80 מ"מ בכדי שעיקר האנרגיה תעבור דרך רצפת הרכב המסוגלת לספוג אנרגיה גבוהה יותר מקורות הצד או הדלתות.

 

מרצדס S קלאס החדשה
מערכת היגוי לכל הגלגלים - תסתכלו על הזווית הגדולה של הגלגלים האחוריים.

בתחום הבטיחות הפסיבית נוכל למצוא בדגם עד 10 כריות אוויר, כולל אחת מרכזית בין הנהג לנוסע ולראשונה, גם כרית קדמית לנוסעים מאחור המותקנת בגב המושב הקדמי. כרית זו מוצעת כאופציה בלבד והיא זמינה רק בדגם הארוך שכן נדרש מינימום מרחק בכדי להפעיל אותה. בתחום הבטיחות האקטיבית, שלל החיישנים והמצלמות בהן הדגם מצויד מאפשרים לדגם נהיגה אוטונומית ברמה 3 שזה אומר עקרונית שבנסיעה בכביש מהיר או בפקקי תנועה הרכב יכול נהג את עצמו, כולל מעבר נתיבים והשתלבות בתנועה, מבלי שהנהג צריך להתערב. החוק ברוב המדינות לא מאפשר נהיגה ללא אחיזה בהגה ובכל מקרה, שלל המצלמות בתא הנוסעים הקוראות את שפת הגוף של הנהג, יחד עם גלגל ההגה החדש המצויד בחיישני מגע בכל היקפו, ישגיחו על כך שהנהג יקפיד לאחוז בהגה והמבט שלו מופנה לעבר כיוון הנסיעה. אותה מערכת המשגיחה על הנהג, תוכל גם להציל אותו שכן במידה והמערכת מזהה שהנהג לא מגיב כלל, לאחר זמן מסוים ושלל התראות, היא תביא את הרכב לכדי עצירה בטוחה בצד הדרך ותפתח קריאה למוקד חירום. ברוב המדינות זה עדיין לא חוקי, אך באמצעות אפליקציה סלולרית תוכלו "לקרוא" לרכב שיצא עצמאית מהחנייה וינהג עצמו עד לנהג הממתין.

 

מרצדס S קלאס החדשה תא הנוסעים
אופציה למושבי מחלקה ראשונה מאחור.

כניסה אל תא הנוסעים החדש של ה- S קלאס תגלה עיצוב חדש לחלוטין ושונה למדי משני הדורות האחרונים של הדגם. מרצדס S קלאס הייתה הראשונה להציג חיבור ויזואלי בין לוח המחוונים ומערכת המולטימדיה, אלמנט שהועתק ע"י אין ספור יצרנים ונמצא כמובן כמעט בכל דגמי מרצדס הנוכחיים. בדגם הנוכחי העיצוב המינימליסטי והמוקפד של תא הנוסעים, שמזכיר יותר טרקלין יוקרתי מאשר חלל תא נוסעים, נועד לאפשר למרצדס לעבור בצורה מאסיבית, ואולי מוגזמת מידי, לממשקים המבוססים על מגע בלבד. לא מדובר רק בתפעול מערכת המולטימדיה המרכזית, עליה עוד נדבר בהמשך, אלא כמעט כל דבר מתופעל באמצעות משטחי מגע, כולל כל הכפתורים שעל גלגל ההגה, השליטה על פתחי המיזוג, השליטה על זכרונות המושבים, כיוון מראות הצד ועוד.

 

מרצדס S קלאס החדשה
מרצדס S קלאס החדשה.

מערכת המולטימדיה MBUX שבדגם היא מדור חדש ומתקדם יותר ונשענת על מסך מגע OLED מתקדם בגודל "12.8 שבחלקו התחתון תצוגה קבועה לשליטה על מערכת בקרת האקלים. המסך מספק משוב למגע וכאשר הנהג מקרב את האצבע למסך האייקונים מתחת לאצבע גדלים בכדי למנוע לחיצה שגויה. בתחתית המסך נמצא פס מגע המכיל קיצורים ואף חיישן טביעת אצבע לנעילת המסך, שמכיל המון מידע אישי כולל מערכת תשלומים, במידה לדוגמה ובעל הרכב משתמש בשירות וולה פרקינג. אם אתם רצים, את המסך ניתן לנעול/לפתוח גם באמצעות זיהוי פנים וכן ליצור פרופיל אישי לכל משתמש/נהג הנשמר בענן כך שאם נכנסתם למרצדס אחרת העושה שימוש באותה מערכת תוכלו להוריד את הפרופיל האישי שלהם המכיל אין ספור העדפות אישיות, החל מכיוון המושב ועד ליעדים מועדפים במערכת הניווט ועוד.

למערכת זיהוי קולי מתקדם ובדור החדשה שלה היא מסוגלת להבחין בין כל נוסעי הדגם. לנוסעים מאחור יש מסכים אישיים וניתן לחלוק את תוכן המסך עם שאר המסכים שברכב. מספר מצלמות הפזורות בחלל תא הנוסעים מאפשרים לרכב לזהות שפת גוף, כך לדוגמה אם הנהג הסתכל לעבר החלון האחורי, וילון החלון יפתח ואם הוא הסתכל לעבר מושב הנוסע, תאורת תא הנוסעים תאיר את האזור הזה שכן הרכב מבין שהנג מחפש שם דבר מה. מערכת התצוגה העילית החדשה של הדגם עושה שימוש במציאות רבודה המציגה מידע ממערכת הניווט על הכביש.

 

מרצדס S קלאס החדשה
מצלמות בתא הנוסעים יזהו מראש את כוונת הנהג לפי שפת גוף.

מרצדס התקינה ב- S קלאס החדשה מושבים חדשים המצוידים בלא פחות מ-19 מנועים חשמליים, 8 מנועים לכיוון תנוחת הנהיגה, 4 לתפעול מערכת האוורור של המושבים, 4 למערכת העיסוי של המושבים ועוד. מאחור יוכלו הרוכשים לבחור מבין מספר מושבים, החל מספסל רגיל לשלושה נוסעים, שני מושבים נפרדים עם כיוון חשמלי מלא ובדגם LWB ניתן לבחור במושבי מחלקה ראשונה עם קונסולה בין המושבים המכילה מקרר ומסך נשלף שנועד לשימוש במידה והנוסע הרחיק את המושב הקדמי לטובת פתיחת הדום הרגליים.

 

כאמור, מרצדס S קלאס החדשה תשווק כמו בדגם היוצא בגרסת בסיס גלגלים קצר וארוך. לדגם הקצר אורך של 5,179 מ"מ, רוחב של 1,954 מ"מ, גובה של 1,503 מ"מ ובסיס גלגלים של 3,106 מ"מ - ארוך יותר ב-63 מ"מ מהדגם היוצא, רחבה יותר ב-55 מ"מ ולבסיס הגלגלים נוספו 71 מ"מ משמעותיים. לדגם הארוך מידת אורך של 5,289 מ"מ ובסיס גלגלים של 3,216 מ"מ - ארוך יותר ב-41 מ"מ מהדגם היוצא ולבסיס הגלגלים נוספו 51 מ"מ.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 21

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.