כתשע שנים לאחר שהשיקה את הדור השני של הדגם, מאזדה חושפת כעת את הדור השלישי והחדש של מאזדה CX-5, הקרוסאובר המצליח של החברה המתחרה מול יונדאי טוסון, קיה ספורטאז', ראב4 ועוד. מאזדה CX-5 החדש אולי דומה לדגם היוצא, אך הוא גדול ומרווח יותר עם עיצוב חדש לתא הנוסעים חדש, מולטימדיה גדולה ויחידות הנעה מעודכנות.
למאזדה CX-5 החדש אורך של 4,690 מ"מ, רוחב של 1,860 מ"מ, גובה של 1,695 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,815 מ"מ כך שהוא גדול יותר משמעותית מהדגם היוצא עם תוספת של 115 מ"מ לאורך, 35 מ"מ לגובה ו- 115 מ"מ לבסיס הגלגלים. הגידול הזה נעשה בעיקר עבור השוק האמריקאי כדי שהדגם יוכל כעת להתחרות בצורה משכנעת יותר בראב4, בהונדה C-RV ובגרסאות האמריקאיות הארוכות יותר של הטוסון והספורטאז'. גם נפח תא המטען הרוויח מהגידול במידות, 583 ליטר לעומת 438 ליטר בדגם היוצא.

בתחום ההנעה, מאזדה CX-5 החדש ישווק באירופה עם מנוע 2.5 ליטר עם סיוע חשמלי קל 24V בהספק משולב של 141 כ"ס ומומנט מרבי של 24.2 קג"מ. המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית והלקוחות יכולים לבחור בין הנעה קדמית או כפולה. עם יחידת הנעה זו למאזדה CX-5 החדש נתון 0-100 קמ"ש של 10.5 שניות, 10.9 עם הנעה כפולה, מהירות מרבית של 187 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 14.3 ק"מ לליטר או 13.5 ק"מ לליטר עם הנעה כפולה. לצד זה מאזדה מדווחת על כיול מחדש להיגוי ולמתלים לטובת שיפור הנוחות והתנהגות הכביש.
בשוק האמריקאי מאזדה CX-5 החדש יהיה זמין בשלב זה עם מנוע 2.5 ליטר "הרגיל" בהספק מרבי של 190 כ"ס ומומנט מרבי של 25.7 קג"מ. שינוי משמעותי יותר בתחום ההנעה נפגוש רק לקראת סוף שנת 2026/תחילת 2027, אז מאזדה תחל לעשות שימוש בדור המנועים החדש של החברה, מנועי SkyActiv-Z שישולבו גם עם מערכת הנעה היברידית מלאה.

העיצוב החיצוני של ה- CX-5 החדש הוא פשוט אבולוציה קלה לדגם היוצא עם פנסים חדשים, חתימת תאורה חדשה, עיצוב חדש לפגוש הקדמי ולגריל וכן אופציות חדשות לחישוקי הגלגלים. מהפכה משמעותית יותר נמצא בחלל תא הנוסעים החדש ונדמה שמאזדה קיבלה השראה מהשותפים הסיניים שלה (המייצרים עבורה את מאזדה 6e) שכן העיצוב מינימליסטי ולמרות שמאזדה תמיד מתגאה בחיבור לנהג, הפעם החיבור הוא למסך המרכזי דרכו תאלצו לשלוט על כל מערכות הרכב. בהתאם לרמת הגימור המסך המרכזי מתקבל בגודל "12.9 או "15.6 ומאחורי גלגל ההגה החדש נמצא לוח מחוונים דיגיטלי "10.25.

ברשימת האבזור נוכל למצוא בנוסף בקרת אקלים מפוצלת, חימום לכל המושבים, שקעי USB-C מלפנים ומאחור, משטח טעינה אלחוטי, תצוגה עילית, מראה מרכזית ללא מסגרת, חיבור אלחוטי לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, מערכת שמע של BOSE עם 12 רמקולים, מצלמת 360 מעלות, תאורה ראשית אדפטיבית, ריפודי עור ודיפוני אלקנטרה, שירותי הרשת של גוגל מובנים במערכת המולטימדיה כולל סייען קולי מבוסס Gemini, אפליקציה לשליטה מרחוק ועוד.

מערכת הבטיחות המתקדמות זכו למקצה שדרוגים לטובת יכולות גבוהות יותר. העדכון כולל תוספת של מערכת PDA המפעילה קלות את הבלמים בעת עזיבת דוושת הגז עם המערכת מזהה שהנהג עשה זאת לקראת האטה לפני סיבוב או בהתקרבות לרכב איטי יותר.