MG4 החשמלית
MG4 החשמלית.
MG4 החשמלית
MG4 החשמלית.

לאחר שחשפה מוקדם יותר החודש בסין את המולאן, MG חושפת כעת את הגרסה האירופאית של הדגם שתשווק כ- MG4. מדובר במכונית האצ'בק משפחתית חשמלית המבוססת על פלטפורמה ייעודית אותה MG תחל לשווק באירופה במהלך הרבעון האחרון של השנה. 

 

MG4 החשמלית תשווק עם מבחר של שתי סוללות, האחת בקיבלות של 51kWh המאפשרת טווח נסיעה של 350 ק"מ והשנייה בקיבלות של 64kWh המאפשרת טווח נסיעה של 450 ק"מ. בשלב זה MG מדווחת על שתי יחידות הנעה חשמליות אחריות עבור הדגם, 168 כ"ס עם הסוללה הקטנה יותר ו- 204 כ"ס עם הסוללה הגדולה יותר ולפי MG לדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של פחות מ-8 שניות ומהירות מרבית של 160 קמ"ש. MG מציינת כי בשלב מאוחר יותר הדגם ישווק גם בגרסת ביצועים עם הנעה כפולה, בעבר, MG רמזה על נתון של 3.8 שניות עבור הדגם הסיני כך שבהחלט יש למה לצפות. 

 

MG4 החשמלית
האצ'בק משפחתית חשמלית.

MG4 היא המכונית הראשונה של MG המבוססת על פלטפורמת MSP החדשה והייעודית לרכבים חשמליים של חברת האם SAIC (בסין היא נקראת Nebula). זו פלטפורמה מודולרית שתוכל לשרשת מגוון רחב של דגמים בגדלים שונים מבסיס גלגלים של 2.65 מטר ועד לבסיס גלגלים של 3.10 מטר. לדגם MG4 אורך של 4,287 מ"מ, רוחב של 1,836 מ"מ, גובה של 1,504 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,705 מ"מ - מידות קלאסיות למשפחתית האצ'בק. 

 

 

MG4 תא הנוסעים
MG4.

הסוללות שבדגם הן סוללות מדור חדש (LBS) אותן MG מכנה ONE PACK. מדובר במארז סוללה מסוג CTP בו התאים הם חלק מהמארז כך שמתקבלת סוללה קלה יותר עם צפיפות נפחית גבוהה יותר ובנוסף, התאים בסוללה התוקנו בצורה אופקית במקום אנכית כמקובל כך שמתקבלת סוללה דקה במיוחד בעובי של כ-110 מ"מ בלבד, דבר התורם להנמכת מרכז הכובד והיכולת להגדיל את חלל תא הנוסעים, במיוחד את תנוחת הישיבה במושב האחורי. יתרון נוסף במבנה החדש הוא שלא משנה כמה תאים מוסיפים למארז, בכדי להגדיל את קיבלות הסוללה, חלוקת המשקל נשמרת על 50:50. 

 

MG4 פלטפורמת
פלטפורמת MSP ייעודית לרכבים חשמליים עם סוללה דקה במיוחד.

פלטפורמת MSP תוכננה כך שבעתיד החברה תוכל להציע טעינה במתח של 800V במקום 400V כך שיהיה ניתן להטעין את הסוללה בהספק גבוה במיוחד. בנוסף, הפלטפורמה תוכננה מראש כך שיהיה ניתן להחליף את הסוללה בעמדת החלפה ייעודית (BaaS) על בסיס מודל של סוללה כשירות עם תשלום חודשי על השימוש בסוללה. MG מדווחת כי הפלטפורמה מאפשרת עדכוני OTA לכל אורך חיי הרכב והיא מצוידת בטכנולוגיית PP CEM שתהיה חיונית בעתיד עבור מערכת נהיגה אוטונומית. 

 

למרות שמדובר בדגם מתקדם יותר מדגם MG ZS EV, בשוק הסיני לפחות מחירי הדגם דומים למדי ואם כך יהיה המצב גם כאן, מדובר במכונית החשמלית החשובה ביותר שתשווק בישראל בשנה הבאה, משפחתית חשמלית ייעודית ומודרנית במחיר נגיש. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 8

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • This commment is unpublished.
    avatar
  • This commment is unpublished.
    avatar
  • This commment is unpublished.
    avatar
  • This commment is unpublished.
    avatar
  • This commment is unpublished.
    avatar
    • This commment is unpublished.
      avatar
    • This commment is unpublished.
      avatar
    • This commment is unpublished.
      avatar